Virtualna stvarnost

Neuspješni tehnološki pothvati

Naslovna

U osamdesetima i devedesetima nije bilo puno uspjeha u kreiranju virtualne stvarnosti.

Tehnologija je oduvijek žudila za kreiranjem virtualne stvarnosti pa su tako već u osamdesetima zabilježeni prvi pokušaji stvaranja 3D tehnologije.

SEGA Master System 3D i Nintendo 3D System

Koristeći LCD shutter glasses, SEGA je izdala čak osam igara za svoj Master System. Nintendove naočale nisu prešle granice Japana. Naočale su naizmjenično pokazivale slike na oba oka te su time stvarale dojam stvarnosti.

SEGA Master System
Izvor: Flickr/SEGA of America
 
 

Virtuality

U naslovu je britanska tvrtka koja je izradila uređaje za doživljavanje virtualne stvarnosti te ih plasirala ih je razne arkadne igraonice. Iako je potpisala ugovore s velikim brojem kompanija, preskup proizvod i nedovoljno stvaran doživljaj rezultirali su bankrotom krajem devedesetih.

SEGA VR

Zajedno s tvrkom Virutality, SEGA je pokrenula proizvodnju SEGA VR headset (slušalice) za konzolu Genesis. No, 3D prikaz (opet) nije bio dovoljno realan, te se daljnji razvoj prekinuo već tijekom stvaranja prototipa slušalica.

Atari Jaguar VR

I Atari je surađivao s Virtuality. Cilj im je bio napraviti headset za svoju konzolu Jaguar. Njihov je projekt došao dalje od Seginog; koristili su head-tracking tehnologiju koja u suštini prati pokrete i položaj glave korisnika. No, i njihovom je projektu ubrzo došao kraj – ne zbog nedovoljno realne slike, već zbog slabe prodaje konzole.

Cybermaxx i VFX-1

Ovo su bili headsetovi za računala koji su, kao i svi dotadašnji pokušaji, imali nekolicinu nedostataka. Bili su preteški i preskupi (cijena im je iznosila 300 dolara). Osim toga, LCD ekrani bili su mutni, praćenje pokreta korisnika bilo je slabo te je stvaralo osjećaj mučnine.

VFX-1
Izvor: Flickr/Trypode
 
 

Tiger R-Zone

Ovaj headset bio je drugačiji od prijašnjih jer je napravio korak naprijed u kreiranju virtualne stvarnosti zbog napredaka u dizajnu. Tiger Elextronics su izradili headset u kojem se slika prikazivala na malom ekranu ispred desnog oka korisnika, no virtualna stvarnost nije bila prisutna.

Tiger R-Zone
Izvor: Flickr/Jeremy Neiman
 
 

Nintendo Virtual Boy

Bio je jedan od najpoznatijih promašaja u proizvodnji i prodaji. Njegova glomaznost može se dočarati činjenicom da je dolazio s vlastitim stalkom. Prikaz slike bio je gori od njegove glomaznosti – koristio se monokromatski ekran (ekran koji se koristio na starim mobitelima) u crvenoj boji. Također, česti rezultat korištenja bile su mučnine.

Nintendo Virtual Boy
Izvor: Flickr/GasPanic

Komentari na članak

Vezani članci

Što napraviti?

Korisne aplikacije i serijski kod uređaja kao zaštita

Kako posve onesposobiti mobitel kad vam ga ukradu?

Brojne aplikacije mogu locirati uređaj i onemogućiti njegovo isključivanje. Također, poznavanjem jedinstvenoga serijskog broj vašeg uređaja, moguće je prijaviti krađu mobilnom operateru koji potom blokira uređaj, čime onemogućava daljnje korištenje.

Samsung prodao najviše pametnih telefona

Prodali više pametnih telefona od Applea

Samsung daleko ispred konkurencije u prodaji pametnih telefona

Samsung je u prva četiri mjeseca 2014. prodao 89 milijuna pametnih telefona.

Tipkanje po mobitelu

YO!

Jedna od onih aplikacija na kojoj ste mogli zaraditi novce!

Nedavno smo pisali i pričali o kreativnim načinima zarade, a ova aplikacija još će vas jednom natjerati da se lupite o čelo, dignete glavu prema nebu i zaurlate: „Pa zašto se ja toga nisam sjetio/la?!“

Anti-Botnet Nacionalni centar

Antibot.hr

Web Nacionalnog centra podrške protiv botneta

 Hrvatska akademska i istraživačka mreža je pokrenula web sjedište Nacionalnog centra podrške protiv botneta u sklopu međunarodnog projekta Centra za naprednu računalnu zaštitu (ACDC).

Pocket app

Pronađi, spremi i pregledaj kasnije

Aplikacija: Read It Later

Kada na svom mobilnom uređaju pronađete nešto što želite pogledati, a nemate vremena, pospremite to u Pocket (džep) te pogledajte ili poslušajte kasnije.