Virtualna stvarnost

Neuspješni tehnološki pothvati

Naslovna

U osamdesetima i devedesetima nije bilo puno uspjeha u kreiranju virtualne stvarnosti.

Tehnologija je oduvijek žudila za kreiranjem virtualne stvarnosti pa su tako već u osamdesetima zabilježeni prvi pokušaji stvaranja 3D tehnologije.

SEGA Master System 3D i Nintendo 3D System

Koristeći LCD shutter glasses, SEGA je izdala čak osam igara za svoj Master System. Nintendove naočale nisu prešle granice Japana. Naočale su naizmjenično pokazivale slike na oba oka te su time stvarale dojam stvarnosti.

SEGA Master System
Izvor: Flickr/SEGA of America
 
 

Virtuality

U naslovu je britanska tvrtka koja je izradila uređaje za doživljavanje virtualne stvarnosti te ih plasirala ih je razne arkadne igraonice. Iako je potpisala ugovore s velikim brojem kompanija, preskup proizvod i nedovoljno stvaran doživljaj rezultirali su bankrotom krajem devedesetih.

SEGA VR

Zajedno s tvrkom Virutality, SEGA je pokrenula proizvodnju SEGA VR headset (slušalice) za konzolu Genesis. No, 3D prikaz (opet) nije bio dovoljno realan, te se daljnji razvoj prekinuo već tijekom stvaranja prototipa slušalica.

Atari Jaguar VR

I Atari je surađivao s Virtuality. Cilj im je bio napraviti headset za svoju konzolu Jaguar. Njihov je projekt došao dalje od Seginog; koristili su head-tracking tehnologiju koja u suštini prati pokrete i položaj glave korisnika. No, i njihovom je projektu ubrzo došao kraj – ne zbog nedovoljno realne slike, već zbog slabe prodaje konzole.

Cybermaxx i VFX-1

Ovo su bili headsetovi za računala koji su, kao i svi dotadašnji pokušaji, imali nekolicinu nedostataka. Bili su preteški i preskupi (cijena im je iznosila 300 dolara). Osim toga, LCD ekrani bili su mutni, praćenje pokreta korisnika bilo je slabo te je stvaralo osjećaj mučnine.

VFX-1
Izvor: Flickr/Trypode
 
 

Tiger R-Zone

Ovaj headset bio je drugačiji od prijašnjih jer je napravio korak naprijed u kreiranju virtualne stvarnosti zbog napredaka u dizajnu. Tiger Elextronics su izradili headset u kojem se slika prikazivala na malom ekranu ispred desnog oka korisnika, no virtualna stvarnost nije bila prisutna.

Tiger R-Zone
Izvor: Flickr/Jeremy Neiman
 
 

Nintendo Virtual Boy

Bio je jedan od najpoznatijih promašaja u proizvodnji i prodaji. Njegova glomaznost može se dočarati činjenicom da je dolazio s vlastitim stalkom. Prikaz slike bio je gori od njegove glomaznosti – koristio se monokromatski ekran (ekran koji se koristio na starim mobitelima) u crvenoj boji. Također, česti rezultat korištenja bile su mučnine.

Nintendo Virtual Boy
Izvor: Flickr/GasPanic

Komentari na članak

Vezani članci

The Miracle Machine

Biblijsko čudo postalo je stvarnost

Uređaj koji pretvara vodu u vino

Za proizvodnju vina potrebno je kupiti određene sastojke koji se stave u uređaj i njegovi korisnici mogu sjediti i promatrati kako nastaje vino u njihovom dnevnom boravku.

Regional Case Study - treće izdanje

Start-Up udruga Pula

Otvorene prijave za treće izdanje natjecanja Regional Case Study u Puli

U natjecanju mogu sudjelovati studenti svih Sveučilišta i visokoškolskih ustanova u Hrvatskoj. Ovogodišnje izdanje RCS-a imat će šest poslovnih slučajeva, a nagradni fond iznosi 25 000 kn.

Amber Case

Antropologinja kiborga

Amber Case: Svi smo mi kiborzi

Amber Case, antropologinju kiborga, časopis Fast Company proglasio je najutjecajnijom ženom u istraživanju tehnologije.

Maketa II 2014

Koncept Membrain

Upoznajte se s najvećim studentskim projektom u RH i ovom dijelu Europe

Ovo ime ćete moći vidjeti na ekološkim autobusima, stanicama, po oglasnim pločama i u medijima. Vjerojatno ćete o njemu najviše čitati nakon natječaja Solar Decathlon Europe u Francuskoj, a još vjerojatnije ćete sve biti u prilici vidjeti i ispipati u listopadu kada će se održati prezentacija na kampusu Borongaj.

Google Logo

Obrazac "Pravo na zaborav"

Google na vaš zahtjev uklanja zastarjele osobne podatke

Europski sud pravde (ECJ) 13. svibnja odredio je kako tražilice poput Googlea trebaju ukloniti poveznice na osobne podatke fizičkih osoba koje su neprimjerene, zastarjele ili irelevantne.