Virtualna stvarnost

Neuspješni tehnološki pothvati

Naslovna

U osamdesetima i devedesetima nije bilo puno uspjeha u kreiranju virtualne stvarnosti.

Tehnologija je oduvijek žudila za kreiranjem virtualne stvarnosti pa su tako već u osamdesetima zabilježeni prvi pokušaji stvaranja 3D tehnologije.

SEGA Master System 3D i Nintendo 3D System

Koristeći LCD shutter glasses, SEGA je izdala čak osam igara za svoj Master System. Nintendove naočale nisu prešle granice Japana. Naočale su naizmjenično pokazivale slike na oba oka te su time stvarale dojam stvarnosti.

SEGA Master System
Izvor: Flickr/SEGA of America
 
 

Virtuality

U naslovu je britanska tvrtka koja je izradila uređaje za doživljavanje virtualne stvarnosti te ih plasirala ih je razne arkadne igraonice. Iako je potpisala ugovore s velikim brojem kompanija, preskup proizvod i nedovoljno stvaran doživljaj rezultirali su bankrotom krajem devedesetih.

SEGA VR

Zajedno s tvrkom Virutality, SEGA je pokrenula proizvodnju SEGA VR headset (slušalice) za konzolu Genesis. No, 3D prikaz (opet) nije bio dovoljno realan, te se daljnji razvoj prekinuo već tijekom stvaranja prototipa slušalica.

Atari Jaguar VR

I Atari je surađivao s Virtuality. Cilj im je bio napraviti headset za svoju konzolu Jaguar. Njihov je projekt došao dalje od Seginog; koristili su head-tracking tehnologiju koja u suštini prati pokrete i položaj glave korisnika. No, i njihovom je projektu ubrzo došao kraj – ne zbog nedovoljno realne slike, već zbog slabe prodaje konzole.

Cybermaxx i VFX-1

Ovo su bili headsetovi za računala koji su, kao i svi dotadašnji pokušaji, imali nekolicinu nedostataka. Bili su preteški i preskupi (cijena im je iznosila 300 dolara). Osim toga, LCD ekrani bili su mutni, praćenje pokreta korisnika bilo je slabo te je stvaralo osjećaj mučnine.

VFX-1
Izvor: Flickr/Trypode
 
 

Tiger R-Zone

Ovaj headset bio je drugačiji od prijašnjih jer je napravio korak naprijed u kreiranju virtualne stvarnosti zbog napredaka u dizajnu. Tiger Elextronics su izradili headset u kojem se slika prikazivala na malom ekranu ispred desnog oka korisnika, no virtualna stvarnost nije bila prisutna.

Tiger R-Zone
Izvor: Flickr/Jeremy Neiman
 
 

Nintendo Virtual Boy

Bio je jedan od najpoznatijih promašaja u proizvodnji i prodaji. Njegova glomaznost može se dočarati činjenicom da je dolazio s vlastitim stalkom. Prikaz slike bio je gori od njegove glomaznosti – koristio se monokromatski ekran (ekran koji se koristio na starim mobitelima) u crvenoj boji. Također, česti rezultat korištenja bile su mučnine.

Nintendo Virtual Boy
Izvor: Flickr/GasPanic

Komentari na članak

Vezani članci

Aplikacija koja alarm gasi selfijem

Snap Me Up: hit Android aplikacija

Aplikacija koja alarm gasi samo vašim selfijem

Novost među aplikacijama je Snap Me Up aplikacija koja, pomoću detektora lica, aktivirani alarm gasi samo nakon što ''opalite'' jedan selfie.

Regional Case Study - treće izdanje

Start-Up udruga Pula

Otvorene prijave za treće izdanje natjecanja Regional Case Study u Puli

U natjecanju mogu sudjelovati studenti svih Sveučilišta i visokoškolskih ustanova u Hrvatskoj. Ovogodišnje izdanje RCS-a imat će šest poslovnih slučajeva, a nagradni fond iznosi 25 000 kn.

PObjednički tim FON Hackathon

Velik uspjeh na regionalnom natjecanju

Tim Fakulteta organizacije i informatike osvojio prvo mjesto na FON Hackathonu

Zero Molecule činili su sadašnji i bivši studenti Danijel Vincijanovič, Božidar Labaš, Denis Pavlović i David Ante Macan, a mentor tima bio je asistent na FOI-ju Boris Tomaš.

Predavanje na Sveučilištu o robotima iz Japana

Predavanje i demonstracija

Roboti iz Japana stižu u Split

Želite uživo vidjeti robote? Dođite 7. ožujka u Sveučilišnu knjižnicu u Splitu, poslušajte predavanje koje će održati prof. Takahashi i sudjelujte u njegovoj demonstraciji robota.

Google internship

Otvoreno mjesto Software Developera

Postani stažist u Googleu!

Za studente fakulteta računalnog ili srodnog usmjerenja, Google je otvorio natječaj za pripravnike u svom kanadskom uredu. Prijave se primaju do 29. veljače 2016.