Virtualna stvarnost

Neuspješni tehnološki pothvati

Naslovna

U osamdesetima i devedesetima nije bilo puno uspjeha u kreiranju virtualne stvarnosti.

Tehnologija je oduvijek žudila za kreiranjem virtualne stvarnosti pa su tako već u osamdesetima zabilježeni prvi pokušaji stvaranja 3D tehnologije.

SEGA Master System 3D i Nintendo 3D System

Koristeći LCD shutter glasses, SEGA je izdala čak osam igara za svoj Master System. Nintendove naočale nisu prešle granice Japana. Naočale su naizmjenično pokazivale slike na oba oka te su time stvarale dojam stvarnosti.

SEGA Master System
Izvor: Flickr/SEGA of America
 
 

Virtuality

U naslovu je britanska tvrtka koja je izradila uređaje za doživljavanje virtualne stvarnosti te ih plasirala ih je razne arkadne igraonice. Iako je potpisala ugovore s velikim brojem kompanija, preskup proizvod i nedovoljno stvaran doživljaj rezultirali su bankrotom krajem devedesetih.

SEGA VR

Zajedno s tvrkom Virutality, SEGA je pokrenula proizvodnju SEGA VR headset (slušalice) za konzolu Genesis. No, 3D prikaz (opet) nije bio dovoljno realan, te se daljnji razvoj prekinuo već tijekom stvaranja prototipa slušalica.

Atari Jaguar VR

I Atari je surađivao s Virtuality. Cilj im je bio napraviti headset za svoju konzolu Jaguar. Njihov je projekt došao dalje od Seginog; koristili su head-tracking tehnologiju koja u suštini prati pokrete i položaj glave korisnika. No, i njihovom je projektu ubrzo došao kraj – ne zbog nedovoljno realne slike, već zbog slabe prodaje konzole.

Cybermaxx i VFX-1

Ovo su bili headsetovi za računala koji su, kao i svi dotadašnji pokušaji, imali nekolicinu nedostataka. Bili su preteški i preskupi (cijena im je iznosila 300 dolara). Osim toga, LCD ekrani bili su mutni, praćenje pokreta korisnika bilo je slabo te je stvaralo osjećaj mučnine.

VFX-1
Izvor: Flickr/Trypode
 
 

Tiger R-Zone

Ovaj headset bio je drugačiji od prijašnjih jer je napravio korak naprijed u kreiranju virtualne stvarnosti zbog napredaka u dizajnu. Tiger Elextronics su izradili headset u kojem se slika prikazivala na malom ekranu ispred desnog oka korisnika, no virtualna stvarnost nije bila prisutna.

Tiger R-Zone
Izvor: Flickr/Jeremy Neiman
 
 

Nintendo Virtual Boy

Bio je jedan od najpoznatijih promašaja u proizvodnji i prodaji. Njegova glomaznost može se dočarati činjenicom da je dolazio s vlastitim stalkom. Prikaz slike bio je gori od njegove glomaznosti – koristio se monokromatski ekran (ekran koji se koristio na starim mobitelima) u crvenoj boji. Također, česti rezultat korištenja bile su mučnine.

Nintendo Virtual Boy
Izvor: Flickr/GasPanic

Komentari na članak

Vezani članci

Windows 8

Detaljna analiza aktualnog OS-a

Windows 8: nova revolucija ili Microsoftov ˝flop˝?

Nepisano je Microsoftovo pravilo da je svaka druga verzija Windowsa poprilično neuspješna: dok su Win98, 2000, XP te „sedmica“ odavno proglašeni najboljima u povijesti firme, Vista i Millenium Edition nisu bili te sreće. Po ovim predviđanjima, kao nasljednika fantastičnih Windowsa 7, ˝osmicu˝ se u startu okarakteriziralo kao promašaj, poglavito zbog potpuno drugačije funkcionalnosti i prilagođenosti ekranima osjetljivima na dodir.

Google internship

Otvoreno mjesto Software Developera

Postani stažist u Googleu!

Za studente fakulteta računalnog ili srodnog usmjerenja, Google je otvorio natječaj za pripravnike u svom kanadskom uredu. Prijave se primaju do 29. veljače 2016.

Ovisnost o video igricama

Simptomi ovisnosti

Jeste li ovisni o videoigrama?

Nekontrolirana želja za igranjem, nemir i razdraženost kada se ne igra te zanemarivanje svojih obaveza samo su neki od simptoma ovisnosti o videoigrama. Prepoznajete li se u njima?

Hush

Bitne obavijesti dobivate odmah

Čepići za uši kojima dobivate obavijesti s mobitela

Smart čepići za uši neutraliziraju buku, puštaju opuštajuće zvukove te prenose bitne obavijesti s mobitela.

Samovozivi auto

Samovozivi automobil

Predstavljamo vam Googleov automobil koji vozi sȃm!

Tehnološki pothvat koji nam daje uvid u buduće izume.