Južnokorejsko istraživanje

Ljudi koji vole objavljivati selfije češće su narcisoidni

Selfie

Puno nas je postalo robovima društvenih mreža te trendova koji se redovito nameću ljudima koji ih koriste. No, svi ti ljudi nemaju ista razmišljanja o tim trendovima, ponajprije o selfijima. U Južnoj Koreji provedeno je zanimljivo istraživanje o narcisoidnosti ljudi koji više ili manje objavljuju selfije.

Današnje generacije okružene su internetskim platformama poput Facebooka, Instagrama, Snapchata i sličnog. Trend objavljivanja fotografija vlastitog lica, takozvanih selfija, proširio se po cijelome svijetu. Neki ljudi smatraju da je takvo ponašanje umišljeno, dok ga drugi u potpunosti odobravaju. Zbog velikog zanimanja za ovu temu južnokorejski stručnjaci napravili su istraživanje o tome smatra li se objavljivanje selfija umišljenom radnjom te prate li takvi ljudi druge koji imaju tendenciju objavljivanja istih.

Dvoje istražitelja, Seunga Venus Jin te Aziz Muqaddam, došlo je do zanimljivih otkrića nakon provedenoga istraživanja. Instagram korisnici koji su češće objavljivali selfije te grupne selfije pokazuju veće narcisoidno ponašanje od onih korisnika koji takve fotografije ne objavljuju toliko često. Također, osobe koje češće objavljuju selfije takvo ponašanje ne smatraju negativnom, već pozitivnom pojavom. Oni uglavnom prate druge ljude koji objavljuju selfije, za razliku od onih koji ih ne objavljuju često. 

– Selfiji i grupni selfiji smatraju se narcisoidnijima od vlastitih fotografija koje su fotografirali drugi ljudi te neutralnih fotografija. – rekla je Venus za Psy Post.

Još je dodala:

– Međutim, narcisoidne osobnosti ljudi koji objavljuju selfije i ljudi koji ih gledaju utječu na ovaj fenomen. 

 

Izvor: Getty Images
 
Postoje dvije vrste narcisoidnoga ponašanja – veličanstveno i ranjivo. Ljudi koji su zadovoljni svojim izgledom i dive se samima sebi skloni su veličanstvenoj narcisoidnosti, dok nesigurni ljudi stvaraju masku koja ih pred drugim ljudima pokazuje u boljem svjetlu te su skloniji ranjivoj narcisoidnosti. Venus kaže kako će istraživanja koja se bave objema vrstama narcisoidnosti povećati generalizaciju sličnih slučajeva na društvenim mrežama.

Istraživanje također objašnjava zašto toliki broj ljudi voli objavljivati selfije – ljudi su svakim novim followom ili likeom potaknuti u češćem objavljivanju selfija. Negativnije mišljenje imaju neki psiholozi koji smatraju da ljudi koji ih objavljuju gradiraju mišljenje o samima sebi na temelju likeova koje dobiju na pojedinoj fotografiji.

No, postoji i mišljenje da narcisoidnost nije isključivo loša ljudska osobina. Doktorica Pamela Rutledge, direktorica Istraživačkog centra za psihologiju medija kaže kako narcisoidnost može dovesti do zdravog razvoja samoga sebe. Rutledge smatra kako selfiji mogu pomoći u otkrivanju vlastitoga identiteta:

– Vidite ljude koji isprobavaju različite identitete, različite poglede na same sebe, koji si pokušavaju objasniti kako ih drugi ljudi vide te kako izgleda njihova aspiracijska osobnost.  

Osim navedenog istraživanja, u Münchenu je prošle godine napravljena anketa u kojoj je čak 90 posto anketiranih izjavilo da su selfiji znak vlastite promocije, iako je čak 77 posto njih izjavilo da gledaju vlastite selfije barem jednom mjesečno.  

Unatoč uglavnom negativnim podacima koji su dobiveni istraživanjem, ne postoji ništa loše u objavljivanju selfija. Ne morate se nužno smatrati narcisoidnima ako ste samouvjereni ili ako smatrate da vam je danas dobar dan za fotografiranje samih sebe. Svatko na navedenu situaciju reagira drugačije, a na vama je da odlučite kako ćete ju proživjeti.

Komentari na članak

Vezani članci

unseen

Za sve postoji rješenje

Facebook: kako onemogućiti „Seen”?

Više ne morate strahovati nakon što otvorite poruke na koje ne želite odgovoriti.

Facebook

Još od 2012.

Novi sigurnosni skandal: Facebook godinama loše čuvao lozinke stotina milijuna korisnika

Lozinke milijuna korisnika najveće društvene mreže, ali i Instagrama te Lite verzije Messengera, godinama su bile čuvane bez enkripcije. Iako su u Facebooku to otkrili u siječnju, javnost ništa nije znala do ovog četvrtka.

https://pixabay.com/en/holiday-travel-vacation-summer-2880261/

Fotografski natječaj

Dodavanjem fotke na Instagram do vrijednih nagrada

Objavljen je fotografski natječaj #NoCultureNoFuture koji traje sve do 3. rujna 2018. godine. Prijavljujete se objavom slike na društvenoj mreži Instagram, a koje uvjete fotografija mora zadovoljavati, pročitajte u nastavku.

Relationship status

Istraživanje Facebook Data Science iz 2014.

Kako parovi na „Facebooku” komuniciraju prije i za vrijeme veze

Prošle je godine ususret Valentinovu Facebook Data Science proveo zanimljivo istraživanje o ponašanju parova na Facebooku. Istraživanje je anonimno, a istraživao se način komunikacije među parovima na Facebooku, i to prije i za vrijeme trajanja veze.

Savski nasip

Josip Maslov

Studentski heroji

Svi oni su djelovali u ime revolucije, bilo na facebooku, bilo okupljeni na sastancima u vlažnim podrumima i svi oni su sanjali pobjedu uz pomoć mapa, planova, jeftinih politika i fantastičnih ideja i svi su oni zajedno razjedinjeni - prdnuli u vjetar.