Istraživanje Facebook Data Science iz 2014.

Kako parovi na Facebooku komuniciraju prije i za vrijeme veze

Relationship status

Prošle je godine ususret Valentinovu Facebook Data Science proveo zanimljivo istraživanje o ponašanju parova na Facebooku. Istraživanje je anonimno, a istraživao se način komunikacije među parovima na Facebooku, i to prije i za vrijeme trajanja veze.

Prošle je godine ususret Valentinovu Facebook Data Science proveo zanimljivo istraživanje o ponašanju parova na Facebooku.

Naime, samo je istraživanje provedeno anonimno, a istraživao se način komunikacije među parovima na Facebooku, i to prije i za vrijeme trajanja veze.

Prema podacima istraživanja početak odnosa između dvije osobe počinje udvaranjem. Točnije, osobe međusobno razmjenjuju poruke, posjećuju profile te dijele „postove“.

Iz navedenog grafikona vidljiv je prosječan broj Timeline postova koji razmjenjuju dvije osobe koje će tek postati par.

Nadalje, proučavali su skupinu ljudi koji su promijenili svoj status iz „slobodan” u „u vezi” te one koji su naveli datum obljetnice početka njihove veze. Prema podacima navedenim u istraživanju, u razdoblju od stotinu dana prije početka veze vidljiv je spor, ali stalan porast Timeline postova koje dijeli potencijalan par, a s danom početka veze, postovi se počinju smanjivati.

Broj Timeline postova prije i poslije veze
 
Broj Timeline postova prije i za vrijeme veze; FOTO: Facebook
 
 

Istraživači su došli do pretpostavke da parovi odlučuju provesti više vremena zajedno, dok online interakcija pada u drugi plan. Međutim, iako se online komunikacija smanjila, sam sadržaj postaje slađi i pozitivniji. Naime, prilikom svake interakcije novog para, izbrojili su omjer riječi koje izražavaju pozitivne emocije poput ljubav, sretan i lijepo te omjer riječi koje izražavaju negativne emocije poput mrzim, ozlijeđen i loše. Na grafu je vidljivo kako se najveći broj pozitivnih riječi javlja u razdoblju od početka veze „u vezi“ i u prvom danu veze.

Broj pozitivnih emocija prije i za vrijeme trajanja veze
 
Broj pozitivnih emocija prije i za vrijeme trajanja veze; FOTO: Facebook
 
 

Samo je istraživanje provedeno na uzorku anonimno prikupljenih Timeline postova koje su međusobno razmijenili parovi diljem svijeta. Međutim, istraživanje se ne može uopćavati na sve parove jer je prikupljeno samo za parove koji govore engleskim jezikom. Isto tako, treba uzeti u obzir činjenicu da ne objavljuju svi parovi na Facebooku da su „u vezi”, tako da se ne može ni na njih generalizirati. Nadalje, postoji mogućnost da parovi koji su u stvarnosti u vezi imaju drugačiji uzorak ponašanja na Facebooku upravo zbog toga što ne stavljaju sve javno.

Komentari na članak

Vezani članci

Facebook Mark Zuckerberg

Više mogućnosti za korisnike, ali i za tvrtke

Najavljene Facebookove promjene na F8 konferenciji

Izravno postavljanje videozapisa na Facebook i korištenje aplikacija unutar Messengera samo su neke od novih Facebookovih inovacija.

Myspace

Društvena mreža 00-ih

Myspaceu se vraćaju korisnici, no zbog čega?

Nostalgični korisnici vraćaju se svojim starim fotografijama, hoćete li vi biti jedan od njih?

Deep web

Online prostranstva

Što je deep web?

U današnje vrijeme Internet se smatra daleko najvećim izvorom informacija, no ono čime se većina populacije svakodnevno služi tek je karika u dugom lancu nepoznatih web stranica i skrivenih sadržaja koji često izlaze i izvan granica zakona.

Facebook logo

Utjecaj Facebooka na stvaranje novih termina

10 riječi koje su utjecale na engleski jezik

Upotrebom ove društvene mreže korisnici su razvili neke nove riječi, fraze i akronime koje koriste i u stvarnom životu.

Mobitel

Istraživanje društvenih mreža

Google+ i LinkedIn najduže zadržavaju korisnike

Istraživanje koje je provođeno šest mjeseci i koje je uključivalo 250 milijuna korisnika, pokazalo je kako Google+ i LinkedIn zadrže pažnju korisnika duže nego Twitter i Facebook.