Istraživanje Facebook Data Science iz 2014.

Kako parovi na Facebooku komuniciraju prije i za vrijeme veze

Relationship status

Prošle je godine ususret Valentinovu Facebook Data Science proveo zanimljivo istraživanje o ponašanju parova na Facebooku. Istraživanje je anonimno, a istraživao se način komunikacije među parovima na Facebooku, i to prije i za vrijeme trajanja veze.

Prošle je godine ususret Valentinovu Facebook Data Science proveo zanimljivo istraživanje o ponašanju parova na Facebooku.

Naime, samo je istraživanje provedeno anonimno, a istraživao se način komunikacije među parovima na Facebooku, i to prije i za vrijeme trajanja veze.

Prema podacima istraživanja početak odnosa između dvije osobe počinje udvaranjem. Točnije, osobe međusobno razmjenjuju poruke, posjećuju profile te dijele „postove“.

Iz navedenog grafikona vidljiv je prosječan broj Timeline postova koji razmjenjuju dvije osobe koje će tek postati par.

Nadalje, proučavali su skupinu ljudi koji su promijenili svoj status iz „slobodan” u „u vezi” te one koji su naveli datum obljetnice početka njihove veze. Prema podacima navedenim u istraživanju, u razdoblju od stotinu dana prije početka veze vidljiv je spor, ali stalan porast Timeline postova koje dijeli potencijalan par, a s danom početka veze, postovi se počinju smanjivati.

Broj Timeline postova prije i poslije veze
 
Broj Timeline postova prije i za vrijeme veze; FOTO: Facebook
 
 

Istraživači su došli do pretpostavke da parovi odlučuju provesti više vremena zajedno, dok online interakcija pada u drugi plan. Međutim, iako se online komunikacija smanjila, sam sadržaj postaje slađi i pozitivniji. Naime, prilikom svake interakcije novog para, izbrojili su omjer riječi koje izražavaju pozitivne emocije poput ljubav, sretan i lijepo te omjer riječi koje izražavaju negativne emocije poput mrzim, ozlijeđen i loše. Na grafu je vidljivo kako se najveći broj pozitivnih riječi javlja u razdoblju od početka veze „u vezi“ i u prvom danu veze.

Broj pozitivnih emocija prije i za vrijeme trajanja veze
 
Broj pozitivnih emocija prije i za vrijeme trajanja veze; FOTO: Facebook
 
 

Samo je istraživanje provedeno na uzorku anonimno prikupljenih Timeline postova koje su međusobno razmijenili parovi diljem svijeta. Međutim, istraživanje se ne može uopćavati na sve parove jer je prikupljeno samo za parove koji govore engleskim jezikom. Isto tako, treba uzeti u obzir činjenicu da ne objavljuju svi parovi na Facebooku da su „u vezi”, tako da se ne može ni na njih generalizirati. Nadalje, postoji mogućnost da parovi koji su u stvarnosti u vezi imaju drugačiji uzorak ponašanja na Facebooku upravo zbog toga što ne stavljaju sve javno.

Komentari na članak

Vezani članci

Roboti termiti

Prvi korak prema korištenju potpuno automatizirane radne snage

Roboti termiti grade bez ljudske pomoći

Roboti su zamišljeni kao prvi korak u projektu s krajnjim ciljem stvaranja potpuno automatizirane robotske radne snage koja može stvoriti složene strukture, bez potrebe za centraliziranim nadzorom.

BIO

BIOCentar

Otvoren Inkubacijski centar za bioznanosti i komercijalizaciju tehnologije

BIOCentar je inkubatorski centar za bioznanosti i komercijalizaciju tehnologije koji nudi infrastrukturu i usluge za razvoj biotehnoloških tvrtki. Osiguravat će specijaliziranu laboratorijsku infrastrukturu za start-up poduzeća, postojeće biotehnološke tvrtke i istraživačke projekte, a u njegovoj ponudi ističe se nekoliko posebno pripremljenih programa: poslovna inkubacija (BIOInkubacija), transfer tehnologije (BIOTransfer), edukacija (BIOedukacija), poslovno povezivanje (BIOUmreživanje) te dostupnost infrastrukture (BIOInfrastruktura).

60 sekundi na internetu

Što se sve može dogoditi na internetu u minuti?

Nevjerojatne stvari koje se na internetu događaju svakih 60 sekundi

Jeste li se ikada zapitali što se sve može dogoditi na internetu u samo jednoj minuti? Ako još uvijek ne znate, možda će vas baš ova zanimljivost iznenaditi ili pak potvrditi vaša nagađanja.

Facebook logo

Facebook

Uskoro dolaze poveznice na članke i vijesti

U posljednjih se godinu dana gotovo utrostručila potraga za vijestima na Facebooku.

Mozgalo otvorenje II

eSTUDENT

Mozgalo predstavlja predavanje: „Je li Big Data ustvari Big Brother?"

Jeste li znali da svake minute pošaljemo 204 milijuna e-mailova, lajkamo 1.8 milijuna slika, napišemo 280 tisuća tweetova i uploadamo 100 sati videa na Youtubeu?