Razvijanje inteligencije

Hobiji koji će dovesti vaš mozak u top formu

Mozak

Donosimo vam deset hobija koji će povećati vašu inteligenciju i održati vaš mozak u vrhunskoj formi.

Mnogi misle kako je inteligencija nešto što je određeno genetikom i što se ne može mijenjati. Srećom, ako ne postoji neki fiziološki razlog koji bi spriječio razvoj inteligencije, mnogo je stvari koje mogu mozak natjerati da radi brže i učinkovitije.

Jedan od načina jesu i hobiji. Oni su sastavni dio našeg života, aktivnosti u koje potpuno uranjamo i koje nam pružaju mnogo radosti i užitka. Zabavni su, obnavljaju našu energiju i mogu imati značajan utjecaj na naš mozak i inteligenciju. Donosimo vam deset hobija koji će, kako tvrde znanstvenici, garantirano dovesti vaš mozak u top formu.

1. Naučite svirati glazbeni instrument

Brojna istraživanja dokazala su kako glazba stimulira mozak. glazba također ima moć izazvati snažne i kompleksne emocionalne reakcije i psihološka stanja. Razni znanstvenici su dokazali kako i slušanje glazbe i sviranje glazbenog instrumenta može povećati kapacitet pamćenja. Sviranje glazbenog instrumenta također vježba strpljivost i ustrajnost, osobine koje su vrlo važne ako želite savladati neki instrument. Također, pomaže sposobnosti koncentracije i fokusiranja.

2. Čitajte strastveno

Čitanje vrlo blagotvorno djeluje na inteligenciju, osobito ako čitate knjige raznolike tematike. Biografije, povijesne knjige, ljubići, sve vas te knjige čine pametnijima. Čitanje također smanjuje stres, pomaže iskusiti mnoštvo različitih emocija i uči vas o mnogim temama. Sve to zajedno jača samopouzdanje, a bivanje sa samim sobom jedan je od temelja mentalnog zdravlja. Čitanje je iznimno važno za povećanje znanja o nekoj temi, pripremanje za raznorazne situacije i povećanje produktivnosti pri postizanju ciljeva.

3. Redovito meditirajte

Glavna korist meditacije je u fokusiranju na samog sebe i upoznavanju vlastite prirode. Tijekom meditacije osoba može prijeći na višu razinu bivanja. Meditacija također oslobađa stresa i briga, a u smirenom i sabranom stanju kojeg postižete tijekom meditacije možete učiti, planirati i obavljati svoje zadatke mnogo učinkovitije.

4. Vježbajte mozak

Jednako kao što vježbate svoje tijelo kako bi bilo u formi morate vježbati i svoj mozak. Redovno izazivanje mozga da nauči ili obavlja nešto drugo poboljšava njegove sposobnosti i održava ga u punoj snazi. Brojni su načini na koji možete trenirati mozak: sudoku, slagalice, stolne igre ili pak zagonetke. Sve te aktivnosti pomažu mozgu uspostavljati nove veze među neuronima. Kroz te aktivnosti razvijate i vlastitu mogućnost sagledavanja problema iz više perspektiva, reagiranje na situacije na kreativan način te produktivnost.

5. Vježbajte tijelo

Ne kaže se uzalud u zdravom tijelu zdrav duh. Vaše tijelo i vaš mozak i um su neraskidivo povezani, i zato održavanje tjelesnog zdravlja održava i zdravlje mozga. Vježbanje također smanjuje napetost i pomaže boljem snu, pomažući time i mozgu da se regenerira. A i poboljšava dotok krvi u mozak, što povećava i njegovu funkcionalnost.

6. Naučite novi jezik

Učenje novog jezika zadatak je koji uključuje mnoge složene zadatke, poput analiziranja gramatičkih struktura i učenja novih riječi, što poboljšava inteligenciju i zdravlje mozga. Također je dokazano da su ljudi s razvijenom verbalno-lingvističkom inteligencijom mnogo bolji u rješavanju problema, odlučivanju i planiranju.

7. Zapišite svoje osjećaje

Pisanje, naravno, poboljšava lingvističke sposobnosti. No, može vam pomoći razviti i druge vještine, poput fokusiranja, kreativnosti, imaginacije i razumijevanja. Pisce često smatraju iznimno inteligentnim osobama. Pisati možete na različite načine. Pokrenite svoj blog ili pišite ručno u neku bilježnicu. Koji god način odabrali, dajete riječi slikama u svom umu. Učenje samoizražavanja neizostavno će vam povećati i inteligenciju.

8. Putujte na nepoznata mjesta

Putovanja nisu samo način za razbiti dosadu i rutinu. Fizičke i mentalne pripreme za putovanje ublažavaju stres. Kako se rješavate stresa lakše se fokusirate na zadatke i opservacije i produbljujete svoje razumijevanje tema. Svako novo mjesto u koje doputujete nudi nešto novo što možete naučiti. Upoznajete raznolike ljude, ali i kuhinje, kulture, načine života i društva. Sve vas to dovodi u dodir s idejama koje možda ne biste imali prije samog putovanja.

9. Kuhajte raznolike obroke

Za mnoge od nas kuhanje je nužno zlo i nešto što želimo izbjeći. No, trebali biste biti veoma sretni kada dobijete priliku kuhati jer osobe koje redovito kuhaju imaju mnogo  razvijeniju kreativnost. Predani su kvaliteti, ne boje se isprobati nešto drugačije i paze na detalje. Kad god kuhate učite multitaskati, biti precizni i brzo odlučivati. Samim time postajete i pametniji.

10. Sudjelujte u sportskim aktivnostima

Redovno sudjelovanje u sportskim aktivnostima ne samo da vježba vaše tijelo, nego i mozak. Bavljenje sportom redovito povećava fleksibilnost mozga i poboljšava njegovo generalno zdravlje. Samo gledanje sporta povećava funkcije mozga, a treniranje poboljšava i koordinaciju, brzinu refleksa i samopouzdanje. Nije važno igrate li nogomet, košarku ili badminton, redovito bavljenje sportom poboljšat će rad mozga.

Komentari na članak

Vezani članci

Kako pokrenuti vlastiti blog?

Kako pokrenuti vlastiti blog?

Osnivanje bloga u samo nekoliko koraka

Filip Janečić student je završne godine diplomskog studija komunikologije na Hrvatskim studijima te za Studentski.hr otkriva što je sve potrebno kako biste mogli osnovati vlastiti blog.

Couch potato - Simpson

Pametna raspodjela vremena

Savjeti za produktivnu večer

Donosimo nekoliko savjeta za produktivnije provođenje večeri. Umjesto gledanja filmskih maratona, napravite nešto odlično za sebe.

https://pixabay.com/en/puppies-dog-golden-retriever-1871260/

Rezultati znanstvenih istraživanja o čovjekovom najboljem prijatelju

Psi vode glavnu riječ; pametniji su no što smo mislili

Bez obzira na to jeste li tzv. „dog" ili „cat person", činjenica da su psi pametni jest neosporiva. No najnovije istraživanje pokazuje kako su ova krznena stvorenja zapravo iznimno pametna i briljantna. 

Stres; izvor: Pixabay

Savjeti uoči ispitnih rokova

Male stvari koje smanjuju ispitni stres

Tijekom ispitnih rokova dani uglavnom počinju i završavaju poznatim grčem u želucu. Bez obzira koliko se studenti svakodnevno šale na vlastiti račun, poznato je o kakvoj se zapravo količini stresa radi. Za početak poradite na smanjenju stresa, a onda će se i indeks popuniti.

Neuredna bilježnica

Trikovi i savjeti

Kako kvalitetno postaviti, a zatim i izvršiti željene ciljeve

Ključ za uspješnost leži u postavljanju ciljeva. No potrebno je znanje kako sastaviti dobru „to do” listu. Uz pomoć nekoliko trikova motivacija će vam se povećati i zadaci će napokon biti riješeni.