Propali posao nije loša stvar

Henry Ford uništio je dvije automobilske tvrtke prije uspjeha i dokazao svima zašto ne treba odustajati

Henry Ford

Vrlo malo novih poduzetnika uspije iz prve. Oni koji su se uzdigli kažu da je to najbolje što im se dogodilo. Ako želite saznati kako su to uspjeli mladi ljudi iz vašeg susjedstva, sada imate priliku.

Postaviti posao na noge teška je zadaća, a prvi su koraci najteži. Nažalost, nije svaki pokušaj uspješan, ali se iz toga može mnogo naučiti. Mnogim uspješnim poduzetnicima prvi su pothvati bili – loši. Thomas Edison razvio je oko 10 000 prototipova žarulje dok konačno nije našao pravi, a Henry Ford zatvorio je vrata dvjema automobilskim kućama prije nego li je uspio sa Ford Motor Company i ostvario 188 milijardi dolara. 

Podaci o uspješnosti startupova u prvoj su godini raznoliki i kreću se od 10 do 50 posto. Najveći su im neprijatelji loši poslovni planovi i neodrživi model, ali i drugi uzroci. Kamen spoticanja mogu biti i tipične ljudske osobine poput arogancije, kratkovidnosti, lijenosti, umišljenosti i neslaganja s partnerima. Dobra je vijest da se na ovim osobinama može raditi.

Umjereno je samopouzdanje dobra stvar, no ako je pretjerano može narušiti sliku o stvarnim potrebama za nekim proizvodom ili uslugom. Problemi se javljaju ako je vrijeme za izbacivanje proizvoda pogrešno, kao i poslovni model, a poguban je i nedostatak savjetnika.

Ipak, jedan posrnuli posao ne znači da ne treba ponovno pokušati.

Ne kaže se bez veze da na greškama učimo. Iza svakog uspješnog startupa često stoji makar jedan propali čiji su vlasnici shvatili gdje su griješili i što treba popraviti. Osjećaj ponosa nakon ovakvog uspjeha, ali i poštovanje kolega i suradnika je veće.

Ako nastavite u istom području, velika je šansa da ste već stekli kontakte koji će vam biti korisni. Osim toga, već imate iskustvo vođenja posla o kojemu mnogi tek sanjaju. SEO, društvene mreže i odnosi s javnošću mogu biti odlični trikovi iz rukava ako se znate njima koristiti.

Odigrate li sve kako treba, možda biste mogli postati i mentor. Uvođenje mladih ljudi u posao ima mnoge prednosti – dobit ćete nekoga tako ima svježe ideje i visoku motivaciju za rad, čak i ako plaća nije toliko visoka.

Svakako je najvažniji motiv financijska neovisnost. Jednom kad shvatite kako je biti sam svoj šef, teško da ćete poželjeti ponovno raditi za druge. Stvaranje vlastitog brenda osjećaj je kojeg malo što može zamijeniti, kažu uspješni poduzetnici.

Ako želite saznati kako su to uspjeli mladi ljudi iz vašeg susjedstva, dođite na Youth Future Croatia, konferenciju o ICT-u, e-sportu i poduzetništvu koja će se održati 29. svibnja 2019, a obuhvatit će i finale velikog studentskog natjecanja Pokretač. Za više informacija o događaju i govornicima čitajte Studentski.hr i pratite službene Facebook Instagram stranice.

Komentari na članak

Vezani članci

čitanje

Sve ono što nam nitko nije rekao

13 knjiga koje se moraju pročitati prije tridesete

Svo znanje svijeta nalazi se u knjigama. Zašto ga onda ne iskoristiti? Donosimo ono najpotrebnije što svakako morate pročitati.

s

Nagrada od 15 000 kuna

Priključite se Climathonu, doprinesite okolišu i osvojite vrijednu nagradu

Sveučilište u Zagrebu poziva sve zainteresirane da sudjeluju u „Climathonu” koji će se simultano održavati na više lokacija u Zagrebu, s ciljem generiranja rješenja izazova koje su zadale jedinice lokalne samouprave vezane uz klimatske promjene.

Paul McCartney

Na današnji dan

Član najuspješnijeg rock benda u povijesti postao vitez

Bivši Beatle primio je najveće britanske počasti 1997., a posvetio ih je ostalim članovima benda i rodnom gradu.

Smartup

Edukativno natjecanje Smartup

Saznajte tko je svoj poduzetnički duh pretvorio u najbolju ideju

Stručni žiti birat će pobjednike edukativnog natjecanja Smartup. Kako su studenti razvili svoje poslovne ideje saznajte 19. svibnja.

Uspjeh

Klub za mlade Zagreb

"Poduzetnički četvrtak" ovog puta okuplja mlade zainteresirane za marketing i branding

Na ovotjednom "Poduzetničkom četvrtku" gostuje mladi poduzetnik Božidar Radoš. Govorit će o tajnama svog uspjeha u marketingu i brandingu.