Rezultati istraživanja

Dok 85% srednjoškolaca ide na maturalac, samo 29% studenata odlazi na apsolventska putovanja

Putovanje

Kakva je praksa odlazaka na izlete, maturalce i apsolventska putovanja, istražio je Educentar i dobio zanimljive rezultate. Provjerite ih!

Maturalci su trenutno glavna tema, kako srednjoškolaca, tako i njihovih roditelja. S jedne strane srednjoškolce more slatke brige kao što su lokacija, sadržaj maturalca, dok s druge strane njihovi roditelji muku muče s financijama i potencijalnim opasnostima. Kakva je praksa odlaženja na maturalce i treba li se ona mijenjati, istražio je portal EduCentar na gotovo 600 ispitanika.

Odlasci na izlete i maturalce

Ispitanici najčešće odlaze na osnovnoškolske izlete, njih čak 99 posto, dok ih na izlete u srednjoj školi ide 94 posto. Od onih koji su pohađali srednju školu, 85 posto ih je išlo na maturalac, dok su apsolventska putovanja manje popularna: svega 29 posto ispitanika koji su završili fakultet išli su na apsolventsko putovanje. Najčešći razlog zbog kojeg su ispitanici propustili maturalac je loše financijsko stanje te nepovezanost s društvom u razredu.

Srednjoškolski maturalci u inozemstvu

Iako je veliki broj ispitanika izjavio kako im lokacija maturalca nije važna dokle god su sa svojim društvom (40 posto), ipak je većini važno u koju zemlju idu na putovanje. I dok za maturalac u osnovnoj školi ispitanici preferiraju putovanje unutar Hrvatske (75 posto), za maturalac u srednjoj školi ipak većina preferira odlazak u inozemstvo (87 posto).

Foto: Educentar

Za maturalac u osnovnoj školi 52 posto ispitanika smatra da su četiri dana dovoljna, a za maturalac u srednjoj školi bi ispitanici ipak odvojili više dana. Da je do sedam dana idealno trajanje maturalca smatra 42 posto ispitanika, a čak 52 posto smatra kako bi maturalac u srednjoj školi trebao trajati do deset dana.

Suprotno uvriježenom mišljenju da je srednjoškolcima na maturalcu samo do zabave, prilikom odabira destinacije većina ih preferira destinaciju koja ima dobar omjer zabave i kulturnih znamenitosti (55 posto). Na temelju ponude zabave destinaciju je biralo 29 posto ispitanika, a 10 posto na temelju cjenovne prihvatljivosti putovanja. Razumljivo, tek 3 posto ispitanika izjavilo je kako su destinaciju birali isključivo prema kulturnim znamenitostima i povijesti države.

Foto: Educentar

Ispitanici generalno nisu za maturalac u srednjoj školi unutar Hrvatske, čak i ukoliko bi to pomoglo pri razvoju gospodarstva, jer smatraju da je to samo mali segment unutar većeg problema. S druge strane, kada bi država/grad/općina subvencionirala dio maturalca, veći dio ispitanika, njih 54 posto, ipak bi se odlučio na maturalac unutar Hrvatske.

Najveći strahovi roditelja

Obzirom na nedavne tragične događaje očekivano je da je najveći strah roditelja upravo terorizam (62 posto). Kada bi im dijete ove godine išlo na maturalac, dostupnost droga u kombinaciji s manjkom racionalnog razmišljanja adolescenata mučilo bi 48 posto roditelja, 40 posto ispitanika strahovalo bi od ozljeda, a 30 posto od pretjerane konzumacije alkohola. Gotovo petina ispitanika pribojavala bi se maloljetničke trudnoće. Od ostalih situacija roditelji su još istaknuli otmice djece te pljačke.

Komentari na članak

Vezani članci

Junior Freshhh 2017.

Srednjoškolsko natjecanje

INA otvorila prijave za Junior Freshhh – „online” natjecanje

– Želimo privući najbolje talente i stručnjake u svoj tim i uvjerena sam da se potencijalni budući zaposlenici Ine kriju upravo među natjecateljima koji će kroz izazovne zadatke moći pokazati svoja dosadašnja stečena znanja te se dodatno motivirati za nastavak svog obrazovanja u jednom od polja prirodnih znanosti. – istaknula je Vladimira Senčar Perkov.

MOL UPPP program

MOL UPPP

MOL Grupa pokreće program namijenjen studentima i diplomantima geološkog i naftnog inženjerstva; borite se za nagradu od 20 000 eura!

MOL Grupa, vodeća međunarodna kompanija u industriji nafte i plina sa sjedištem u Budimpešti, pokreće novi I&P (istraživanje i proizvodnja) program za privlačenje i razvoj talenata namijenjen studentima i diplomantima geološkog i naftnog inženjerstva.

Svijet na tanjuru 2017

Gastro putovanje

Cijeli svijet, od Dalekog istoka do egzotičnog juga, kušajte na tanjuru

Gastro putovanje „Svijet na tanjuru" kroz 11 festivalskih dana ponudit će specijalitete iz 18 svjetskih zemalja, a posjetitelje očekuje bogat kulturno-zabavni i glazbeni program.

Autobusni kolodvor

Online kupovina

Od sada svoje autobusne karte kupujte putem interneta

Sve autobusne karte od sada će se moći kupiti na jednostavniji način: putem interneta

HomeExchange

Predavanje na EFZG-u

Zamjenom doma do destinacije iz snova

HomeExchange omogućava ljudima diljem svijeta da zamjene svoje kuće i putuju svijetom uz besplatan smještaj u više od 150 zemalja i 65 000 domova. Saznajte više o konceptu zamjene na predavanju Rujane Lukač.