Zanimljivi izborni kolegiji u SAD-u

Apokalipsa, zombiji i Beyoncé kao izborni kolegiji

Škola vještičarenja i čarobnjaštva

Napadi zombija, apokalipsa i Beyoncé samo su neke od tema kojima se bave izborni kolegiji na američkim sveučilištima. Koje vještine odabirom ovih predmeta razvijaju studenti i koliko veze imaju sa "stvarnim životom", pročitajte u nastavku.

Uvod u analitičku sociologiju, Didaktika, Hrvatska novolatinska književnost, Strukture i algoritmi prirodnih jezika, Hrvatska periodika u europskom kontekstu, Uvod u društveno-humanističku informatiku i slično, nazivi su izbornih kolegija koje studenti mogu odabrati na nekim hrvatskim sveučilištima.

Ali, kako bi bilo da umjesto njih možete odabrati kolegije na kojima se raspravlja o taktikama preživljavanja u slučaju napada zombija ili o Harryju Potteru? Upravo takve izborne kolegije mogu odabrati američki studenti.

U saveznoj državi Ohio na Oberlin's Experimental College-u, koji je zapravo studentska organizacija, studenti mogu dobiti bodove za pohađanje kolegija koji nisu uobičajeni. tako će u idućoj akademskoj godini studenti OEC-a moći izabrati kolegij koji proučava lucidne snove, odnosno fenomen kada osoba koja sanja shvaća da je sve to zapravo san. Moguće je naučiti kako lucidno sanjati, a ovaj kolegij pruža strukturirane lekcije kako to napraviti. 

U slučaju apokalipse i/ili napada zombija, spremni će biti studenti Michigan State Universityja, čiji će izbor biti online kolegij Surviving The Coming Zombie Apocalypse – Disasters, Catastrophes And Human Behavior. Studenti koji pohađaju ovaj kolegij rade u timovima i analiziraju različite scenarije koji bi se mogli dogoditi u slučaju apokalipse. Vještine koje studenti trebaju razviti nakon završenog kolegija uključuju preživljavanje katastrofe, izbjegavanje smrti i očuvanje budućnosti cijele civilizacije.

Za one koji su više sportski tip, na Sveučilištu u Memphisu postoji kolegij koji traži odgovor na pitanje zašto ne postoji nogomet (soccer) u SAD-u. Studenti na ovo vječno pitanje traže odgovor kroz komparativnu politiku i istraživanja zašto su Amerikanci većinom ljubitelji košarke ili footballa, odnosno američkog nogometa. Studenti tako povezuju društvene identitete kroz priču o sportu i proučavaju kako bi to moglo utjecati na globalizaciju kulture sporta u cijelome svijetu.

Na Massachusetts Institute of Technology (MIT) postoji kolegij na kojem studenti uče što je sve potrebno kako bi napravili dobru revoluciju. Ovaj predmet omogućava studentima da analiziraju deklaracije, novinske isječke, ustave, zakone i filmove kao sredstva za postizanje rezultata u vremenima revolucije. 

"Na prvi pogled, naziv kolegija sugerira vam da bi ona mogla širiti poruke o rasi, spolu, društvenom položaju i seksualnosti - kategorijama koje se čine konzervativnima u odnosu na društvene norme, ali tijekom nastave pitat ćemo se kako ona razumijevanje ovih kategorija čini izazovom", stoji u opisu kolegija na State University of New Jersey, a nosi naziv Politicizing Beyoncé.

Osim navedenih izbora, postoji još mnoštvo kolegija koji formalno obrazovanje američkih studenata čine zanimljivijim i netradicionalnim. Možda jednog dana i u Hrvatskoj budemo imali izbor da ECTS-ove skupljamo proučavajući utjecaj slavnih na naš doživljaj svakodnevice. 

Komentari na članak

Vezani članci

Bikini

Na današnji dan

U Parizu predstavljen prvi bikini, prihvaćen tek kasnije

Bikini, jedinstveni komad odjeće bez kojeg je nezamislivo ljeto na plaži, svijet je prvi puta vidio 1946. godine.

ESPN-ovi modeli - Jermaine Jones

ESPN-ova fotogalerija

FOTO: Slavni sportaši skinuli sve sa sebe

Za slavnu sportsku medijsku kuću skinuli su se, između ostalih, NBA zvijezde Kevin Love i DeAndre Jordan, NFL prvak Odell Beckham Jr. i jedan od najboljih tenisača današnjice Stan Wawrinka.

Meksiko

Na današnji dan

Cinco de Mayo, nacionalni praznik i dan odavanja počasti osobama meksičkog podrijetla u SAD-u

Ako ste ljubitelj ovakvih slavlja, danas vam je idealna prilika da napravite prvi korak i upoznate se s meksičkom kulturom.

Mobilne aplikacije

Istraživanje u SAD-u

Korisnici po prvi puta više koriste mobilne aplikacije nego što gledaju televiziju

Aplikacije su se pojavile tek 2008. godine, a već šest godina kasnije su uspjele postati dio naše svakodnevnice te je njihova upotreba prerasla televiziju.

JCVD

Znanost otkriva istinu

VIDEO: Najveće laži koje nam "prodaju" filmovi

Akcijski filmovi najčešće su odmor za mozak i najčešće ne razmišljamo kolike su zapravo šanse da se scene iz tih filmova izvedu u stvarnom svijetu. A one su male. Jako male.