Stop izljevima bijesa

9 savjeta kako postići smirenost u trenucima ljutnje

Ljutnja

Svi smo barem jednom u životu osjećali ljutnju i to je u redu, no izljevi bijesa često predstavljaju nepotreban gubitak energije. Srećom, postoje razne metode kojima se oni mogu spriječiti.

Svatko tko je ikada u potpunosti izgubio kontrolu nad ljutnjom te dopustio da ga preuzme osjećaj bijesa, zna da to nije nimalo ugodan osjećaj. Bilo da je riječ o svađi s prijateljem ili cimerom, profesoru koji je imao loš dan pa je to odlučio prenijeti na vas ili nečemu trećem, određene vas životne situacije u kojima se pronađete često mogu izbaciti iz takta te učiniti da se osjećate ljutito. Unatoč tomu što ljutnja ponekad čak može biti motivirajuća i što su neki od nas prirodno skloniji gnjevu od drugih, za svakoga je važno da prepozna tzv. rane znakove ljutnje kao što su ubrzano kucanje srca, znojenje i osjećaj vrućine u tijelu te ih na vrijeme pokuša primiriti. Otkrivamo kako to učiniti.

1. Zastanite na trenutak da prepoznate ono što vas je naljutilo.

Je li riječ o običnoj misli koja se nalazi samo u vašoj glavi? Ili o nekoj osobi? Događaju? Sukobu s nekim? Kako god bilo, uvijek krenite od uzroka, a ne od posljedice. Prvim znakom povećane frustracije potrebno je nekoliko puta udahnuti i izdahnuti, a nakon toga istražiti misli koje su vas razljutile i dovele do toga da situaciju možda shvatite na pogrešan način. Umjesto da razbijete prvu vazu koja vam se nađe na putu, pokušajte sami sebe smiriti dubokim disanjem i smirenim promišljanjem o događaju. Ipak, moguće je da vaš bijes i nije posve opravdan, a to ćete otkriti jedino ako si date prostora da sagledate situaciju iz drugačijeg kuta.

Razmišljanje, FOTO: Pixabay

2. Nemojte sve shvaćati osobno.

Možda pretpostavljate da ste na neki način osobno napadnuti ili poniženi. Poruka koja vam je upućena možda se uopće ne odnosi na vas, iako je upućena vama. Uostalom, ljudi uvijek pričaju o sebi. Ako vam je netko već uputio neki ružan komentar, znajte da se nikada nećete moći svidjeti svima i da vas to uopće ne bi trebalo zabrinjavati ni ljutiti. Također, ako vam se dogodi nešto nepredviđeno, kao što je loše vrijeme tijekom nekoga važnog događaja za vas, pokušajte se pomiriti s tim i izvući najbolje iz dane situacije. 

3. Sjetite se da život nije uvijek fer.

Živimo u svijetu koji nije savršen i naravno da ćete se naći u situaciji koja vas može lako izbaciti iz takta. Međutim, bez takvih situacija ne bismo mogli rasti kao osobe, izgrađivati se te, prije svega, naučiti se toleranciji prema ljudima i kontroli vlastitih emocija. Ne dopustite da ljutnja ovlada vama – ovladajte vi njome. U početku će biti teško, ali kada vam se sličan događaj bude dogodio po treći put, već ćete znati kako treba reagirati.

4. Pronađite razumno objašnjenje za ponašanje drugih.

Profesor vam je dao lošu ocjenu, a znate da ste naučili i da ju niste zaslužili. Iako se čini nemogućim, učinite suprotno od onoga što osjećate. Umjesto da osuđujete profesora, pokušajte ga razumjeti jer i on je čovjek od krvi i mesa koji ima svoj život i poteškoće izvan mjesta na kojemu predaje. Isto tako, ako vas, na primjer, vozač prestigne na cesti, recite sebi da to ne radi zato da bi vas isprovocirao ili da pokaže da je bolji od vas, nego zato što se žuri na posao ili doma bolesnom djetetu. Nikad ne znate što netko proživljava i s čime se nosi.

Razumijevanje, FOTO: Pixabay

5. Promislite o stvarnoj važnosti situacije.

Posvađali ste se s cimerom i dopustili da vam to uništi cijeli dan. Međutim, zapitajte se je li obična svađa vrijedna vaših živaca i vremena, ili toga da o tomu uopće kasnije raspravljate. Na taj način produljujete agoniju umjesto da pustite da se cijela situacija malo slegne i mislite na nešto drugo. Drugim riječima, maknite fokus sa situacija koje vas ljute jer one većinom i nisu toliko bitne koliko vi u tim trenucima mislite da jesu.

6. Naučite kontrolirati svoj ego.

Naš ego jedva čeka ovakve situacije kako bi se mogao uzdići. No ako ste svjesni vlastite vrijednosti, znat ćete da je ljutnja čest uzrok mnogih frustracija i da je u mnogo slučajeva doista nepotrebna. Prije svega, naučite da u životu često neće biti baš po vašem. Stvari ne idu uvijek po planu i ponekad se čini da ne idu u našu korist, ali to uopće ne mora biti loše. Prilagodite se novonastaloj situaciji umjesto da se protiv nje borite. Ponekad je važnije biti u miru nego u pravu, a ljutnjom sigurno nećete postići mir. Bome ni pravdu.

7. Nemojte se predati ljutnji.

Ukoliko osjetite ljutnju, nemojte joj se predati. Znajte da se, iako je to ponekad teško, svaki osjećaj može promijeniti i da o tome kako ćete se osjećati odlučujete isključivo vi sami. Umjesto ljutnje, počnite oko sebe širiti pozitivu. Šalite se, smijte se, odmaknite se od osoba na koje ste ljuti ili koje se ljute na vas, povucite se u sobu, odmorite se... Time nikako ne ignorirate kako se osjećate, samo ne dopuštate tim emocijama da još više rastu. Osjećaj ljutnje sam je po sebi jak i vjerojatno će još dugo ostati u vama, ali nemojte si ga dodatno otežavati. Prihvatite da ste ljuti, a potom pustite da vas taj osjećaj prođe čineći nešto drugo.

Osoba u meditaciji, FOTO: Pixabay

8. Počnite misliti na nešto drugo.

Kao što je navedeno u prethodnom ulomku, u trenucima ljutnje važno je prestati misliti na nju i fokusirati se na ostale stvari. Bilo da je riječ o hobiju, meditaciji, učenju, spavanju ili šetnji, pronađite svoj način nošenja s ljutnjom kako biste možda čak uspjeli zaboraviti da ste ljuti.

9. Shvatite da vaša ljutnja najviše utječe na vas same.

Na koncu, podsjetite se da taj bijes koji osjećate ne ostaje ni u kome drugom, nego u vama samima. Naravno, svojom ljutnjom i negativnom energijom itekako možete utjecati na ljude oko sebe, ali osjećaj ljutnje proživjet ćete isključivo vi te će on najviše vama naškoditi. Možda mislite da se vaš gnjev nalazi samo u vašoj glavi, no on utječe i na cjelokupni organizam počevši od problema sa srcem, povišenja krvnog tlaka, napetosti mišića, zaboravljanja te smanjene probave. Zašto otvoriti vrata takvim stvarima ako se uz pomoć samo nekoliko koraka možete vratiti na pozitivu? Pokušajte, nećete požaliti.

Komentari na članak

Vezani članci

Kronicni umor

Zdravlje

Kada kronični umor postane ozbiljan zdravstveni problem

Konstantno osjećate umor iako spavate preopručenih osam sati dnevno? Borite li se s ovim problemom svaki dan, možda je došlo vrijeme za posjet lječniku.

poslovni sastanak

Male mudrosti

16 životnih vještina koje se isplati naučiti

Slušanje, iskrenost i organizacija samo su neke od vještina koje spadaju u kategoriju rada na sebi. Saznajte koje su najteže i istovremeno najkorisnije za naučiti!

worried1

Pomoć pri donošenju važnih odluka

Kratki vodič za odabir zanimanja

Prije nego odabreš zanimanje, potrebno je učiniti nekoliko važnih koraka. Za početak, važno je definirati svoje interese i dobro se informirati.

https://cdn.pixabay.com/photo/2014/09/26/09/33/girls-462072__340.jpg

Psihološke strategije

VIDEO: Započnite 2018. godinu s pregršt novih prijatelja

Što smo stariji to se naš krug prijatelja sve više smanjuje te ne znamo na koji bismo način upoznali nove i zanimljive ljude. Stoga vam donosimo strategije za pronalaženje novih prijatelja kako biste u 2018. godinu ušli sretni, zadovoljni i okruženi ljudima kojima je stalo do vas.

https://www.flickr.com/photos/matt_gibson/3281131319

Pobijedi prokrastinaciju

Sitnim koracima do velike produktivnosti

Potrebno je samo malo samodiscipline, organizacije i koncentracije kako biste povećali produktivnost i imali više vremena za sve što volite raditi.