Poslovni trikovi

5 savjeta za bolje odnose sa šefom

Čovjek u odijelu

Svi su počeci teški, a oni na poslu najteži. Odnos sa šefom može biti zahtjevan, no olakšat ćemo vam stvar, a možda i donijeti povišicu, nikad se ne zna.

Strah od šefova sveprisutna je pojava, pogotovo među novim zaposlenicima. Odnos sa svojim nadređenim možda se čini kao zastrašujuća stvar, no uz ovih pet savjeta taj će strah vrlo brzo nestati.

1. Dogovaranje termina sastanka

Neovisno o kojoj se vrsti posla radi, nijedan poslodavac ne voli nenadano upadanje i razgovore iznenađenja. Ako postoji problem koji trebate riješiti ili je pak riječ o nedoumici, važno je unaprijed se najaviti i dogovoriti termin sastanka s njime. To je puno profesionalnije, a on se neće osjećati ugroženim. Također, bilo bi dobro unaprijed izvježbati prezentiranje problema te se koristiti taktičkim i diplomatskim pristupom.

2. Prilagoditi način komunikacije

Upoznavanje s poslodavcem jako je važno zbog bolje suradnje u budućnosti. Način na koji komunicira, govor tijela, što preferira, a što ne, sve su to stvari na koje treba obraćati pozornost. Primjerice, voli li više kratke i sažete izvještaje s najvažnijim stavkama ili voli dugačke eseje sa svim detaljima i informacijama. Prvi tip poslodavca nikako ne bi htio da ga radnik zatrpava opširnim e-mailovima ili obrnuto. Zato treba obratiti pozornost na takve sitnice koje imaju veliku ulogu u poboljšanju komunikacije. 

3. Savjeti iskusnog kolege

Početak je na novom radnom mjestu težak. Još uvijek niste uhvatili korak sa svime, a šef već ima zamjerke. Zato postoje kolege od kojih se može saznati puno korisnih informacija. Zasigurno imaju pokoju zanimljivu informaciju o tome što vašem nadređenom smeta ili što cijeni kod svojih radnika. Na kraju, mogu vam dati i prijateljski savjet te upozoriti ako nešto krivo radite.

4. „Ispeci pa reci"

Svakome se dogodi određena nesuglasica sa šefom koja može rezultirati poslovnim konfliktom. To su normalne i uobičajene situacije. No, da to ne bi završilo otkazom treba paziti što se govori i prije svega dobro razmisliti. U takvim je trenucima emocije teško kontrolirati i krive riječi samo izlete van. S obzirom na to da se tako situacija samo pogoršava, treba duboko udahnuti, pregristi jezik i mirno nastaviti raspravu.

5. Promjena

Na sebi treba raditi te mijenjati svoje ponašanje ako nije prihvatljivo poslovnoj okolini. Konstantno je kašnjenje na posao krajnje neprofesionalno i nedopustivo. Svakodnevne isprike i obećanja nadređenom samo su prazne riječi ako se nešto ne promijeni. Dolasci na posao na vrijeme puno više znače i zato se treba dokazati svojim djelima, a ne riječima.

Komentari na članak

Vezani članci

Neverbalna komunikacija

Neverbalna komunikacija

Sedam pogrešaka u govoru tijela koje druge mogu udaljiti od vas

Nemojte si dopustiti da govorom tijela pokazujete nervozu i nedostatak samopouzdanja. Ispravite pogreške i zadivite potencijalnog poslodavca ili partnera!

Obrazovanje u Njemačkoj

Mogućnosti za nezaposlene od 18 do 27 godina

Mogućnosti obrazovanja u Njemačkoj

Njemačka i ove godine nudi mogućnost dualnog obrazovanja za hotelskog tehničar/a/ku, konobar/a/icu i kuhar/a/icu u trajanju od 3 godine. Prijave su moguće još samo u veljači.

Hrana i učenje

Briga o fizičkom i mentalnom zdravlju

Krećite se, volontirajte i samozadovoljavajte

Usprkos svim svakodnevnim obvezama, ne zaboravite se brinuti o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Donosimo vam savjete koji će vam pomoći da se osjećate bolje.

prejedanje

Savjeti

Kako spriječiti blagdansko prejedanje?

Prepun blagdanski stol lako bi vas mogao namamiti da izgubite osjećaj samokontrole. Prepoznajte jeste li podložni ovom efektu i na vrijeme ga spriječite.

sat

Gabrijela Čuljak

Nemati vremena i ne željeti imati vremena

Na kraju dana, ti nisi „wannabe" fakultetski obrazovana osoba koja ima „super uber" radne navike. Ti si ti. Gabrijela, Mato, Ante, Ivan, Marija. Čovjek. Čovjek od krvi i mesa koji je danas imao loš dan. Koji je danas imao predobar dan. Koji je danas imao dan koji bi s nekim volio podijeliti.