Budite se s osmijehom

Savjeti koji će vam olakšati buđenje rano ujutro

buđenje rano ujutro

Za sve koji vole spavati ujutro te im buđenje predstavlja mučenje, donosimo nekoliko savjeta kako prihvatiti jutro s osmjehom i pripremiti se za novi dan.

Svima nam je dobro poznata izreka Tko rano rani, dvije sreće grabi. Ali većini je vrlo teško ugrabiti sreću jer im buđenje predstavlja noćnu moru. I dok se neki bude s osmijehom i pozdravljaju jutro, drugi produljuju alarm. Jeste li ranoranilac ili noćna ptica ovisi o genetskoj predispoziciji, odnosno geni su ti koji određuju hoće li buđenje biti jednostavno ili teško.

Unatoč tome, za noćne ptice postoji rješenje kako bi im buđenje bilo donekle jednostavno kao ranoraniocima. Donosimo vam nekoliko savjeta kako da se, unatoč genetskoj predispoziciji, prilagodite jutarnjem načinu života i ne kasnite na predavanja ili posao.

Prehrana

Ne preporuča se jesti prije spavanja, pogotovo ne kalorijsku i nezdravu hranu. Osjećat ćete se nelagodno i nećete moći zaspati jer želudac ne može brzo probaviti tešku hranu. Izbjegavajte kavu, alkohol, čokoladu, slatkiše i slične namirnice. Već za večeru pojedite lako probavljive namirnice bogate proteinima (voće, povrće, žitarice, orašasti plodovi, piletina, riba, sir). Da lakše zaspite, popijte čaj od kamilice jer djeluje umirujuće ili čašu toploga mlijeka.

Odmorite um

Najmanje sat vremena prije odlaska na spavanje prestanite obavljati poslove koji su stresni i intelektualno zahtjevni. Također, ugasite TV, mobitele, Internet i društvene mreže – sve što bi vam moglo odvlačiti pažnju dugo u noć. Čitajte neku zanimljivu knjigu, slušajte glazbu, meditirajte ili odaberite nešto što će vas opustiti kako biste mogli zaspati.

Ići spavati i ustati u isto vrijeme

Za kvalitetan san važno je uspostaviti ravnotežu između odlaska na spavanje i buđenja. Vrlo je teško svaki dan ići spavati u isto vrijeme, zbog čega nam se i ujutro teško probuditi. Zato prvo odredite koliko vam sati sna treba i trudite se da svaku noć spavate toliko. 

Zatim pokušajte svaki dan ići spavati i buditi se u isto vrijeme kako biste uspostavili ravnotežu koja će vam pomoći da se ujutro lakše probudite i budete odmorni i sposobni obavljati svoje obaveze.

Budilica

Odaberite melodiju koju volite jer ćete se lakše probuditi i započeti dan uz zvuk koji vam se sviđa. Nemojte odgađati budilicu, već ustanite odmah, upalite svjetlo i protegnite se jer će vas odgađanje samo uspavati i teže ćete ustati. Poželjno je da budilicu stavite dalje od sebe tako da morate ustati kako biste je ugasili. A jednom kad ustanete iz kreveta, bit će vam lakše spremiti se za novi dan.

Dnevna svjetlost

Pustite sunčevu svjetlost u sobu jer zaustavlja lučenje melatonina (hormon spavanja), a što je ljepše od buđenja uz lijepo sunčano jutro. Zato navečer ostavite razrijeđene rolete i zavjese kako bi što više svjetlosti ušlo u sobu. Također, sunčeva svjetlost je zdrava za naš organizam jer ga hrani energijom potrebnom za pravilno funkcioniranje.

Doručak

I za kraj, pripremite si najvažniji obrok. Započnite dan zdravim doručkom koji će vam pomoći da se razbudite i unesete energiju koja vam je potrebna za obaveze koje vas čekaju. Preporuča se da doručkujete unutar 90 minuta nakon buđenja.

Komentari na članak

Vezani članci

ruta

SPORTMEF i GrabafSport

Utrka „162 stube“: trči na Valentinovo

Tradicionalna cestovna utrka pod nazivom „162 stube" održat će se 14. veljače u organizaciji Sportske udruge studenata medicine i GrabarSporta.

Tajne sigurnog seksa za jednu noć

Ako vas hormoni peru na najjače, svakako pročitajte!

Tajne sigurnog seksa za jednu noć

Pitanje je može li se seks za jednu noć prakticirati bez ikakvog rizika?

Što pušta na sve strane

12 „kulturnih“ savjeta

Kako se ne ponašati kao seljak na moru

Kako ne biti jedan od nekulturnih turista i kako izbjeći sve nevolje koje može izroditi ljetovanje na Jadranu? Evo nekoliko savjeta.

Doručak

Najvažniji obrok u danu

Preskakanje doručka može izazvati probleme

Znanstvenici savjetuju obavezan doručak, preskakanje kasnovečernjih obroka i jedenje pod stresom.

hrana, jedenje, stol; izvor: https://unsplash.com/photos/y3aP9oo9Pjc

Blagdanski stol

Prehrana u društvu čini vas debljima nego što mislite

Dok se nalazimo u dobrom društvu, često ne razmišljamo toliko o količini hrane koju pojedemo. To nas može dovesti do loših navika kojih ni ne moramo biti svjesni, ali i do ozbiljnijih zdravstvenih problema.