Savjeti uoči ispitnih rokova

Male stvari koje smanjuju ispitni stres

Stres; izvor: Pixabay

Tijekom ispitnih rokova dani uglavnom počinju i završavaju poznatim grčem u želucu. Bez obzira koliko se studenti svakodnevno šale na vlastiti račun, poznato je o kakvoj se zapravo količini stresa radi. Za početak poradite na smanjenju stresa, a onda će se i indeks popuniti.

Kao da siječanj već ne slovi kao najdepresivniji mjesec u godini, studentima se ovaj period dodatno zapapri. Posljednji semestralni kolokviji, seminari te u konačnici i priprema za ispitne rokove označavaju bolan početak i kraj dana s grčem u želucu. Preživjet će se i ovi rokovi, kao i svake godine, a uz svu bol ni šale na vlastiti račun neće nedostajati. Međutim, raditi i živjeti u konstantnom stresu poprilično je nezdravo i zato je potrebno barem kratko vrijeme svakoga dana posvetiti sebi i vlastitom smirivanju.

Za početak, u trenutku kada osjetite slabost, razgovarajte o tome. Uhvatite svojeg cimera ili cimericu, prijatelje, nazovite člana obitelji na pola sata. Objasnite od početka do kraja sve što vas čeka i čega se bojite u narednom periodu. Ponekad kada na glas govorite što vas opterećuje, lakše dolazite do racionalnog rješenja jer i sami sebe možete poslušati u tom trenutku.

Konzumirajte voće i niskokalorične grickalice poput kokica. Znanstveno je dokazano da žvakanje potiče cirkulaciju u mozgu. Voće će vam dati prijeko potrebnu energiju, a žvakanje opustiti glavu i um te vas dodatno smiriti. Naravno, preporuka je da zaista prizalogajite nešto zdravije od čipsa i čokolade.

Koliko se god činilo teško, pokušajte se na nekoliko sati odjaviti s društvenih mreža. Pritom naglasak nije na činjenici da ćete tako gubiti manje vremena, već na tome da se odmorite od stalne zvonjave telefona. Pokušajte si priznati da tih nekoliko sati nije neophodno biti dežuran u Facebook grupama s faksa i da nigdje neće ništa izgorjeti.

Održavajte svoj mozak i tijelo svježima i razbuđenima. Ako se ne bavite sportom i nemate vremena kratko se prošetati, pokušajte na pet minuta protegnuti svoje tijelo nekim jednostavnim vježbama. Također, pijte puno vode i riješite se toksina s kojima će zasigurno otići i velika količina stresa. U obzir dolaze i cijeđeni sokovi.

Ako vaš ispitni angažman uključuje i stalno surfanje internetom ili jednostavno rad online, dozvolite si nakratko pogledati neki smiješan video ili pročitati neku komičnu kolumnu. Smijeh liječi, izbacuje iz vas sve ono negativno što se akumulira u vama. Petnaest minuta dobrog smijeha može vas pripremiti za sate i sate koncentracije. Isto vrijedi i za ljude koji vas okružuju – odaberite si u ovim danima one koji će vas nasmijati.

Ponekad se u ukupnosti ispitnog stresa potkradu i drugi, manji ili veći, razlozi za brigu. Zbog toga vam može biti teže riješiti sve fakultetske obaveze. Pokušajte tijekom ispitnih rokova pola sata do sat vremena posvetiti nečemu što možete brže riješiti, a što će vas barem prividno rasteretiti i potaknuti na daljnje učenje. Primjerice, vratite knjige u knjižnicu kako ne biste imali dugovanja, riješite razmirice s dragim ljudima ili se posvetite sebi i stvarima koje vam inače otežavaju život, poput financija.

Za posljednje spomenuto postoji efikasno i brzo rješenje, a nudi ga OTP banka. U njihovoj je ponudi za studente omogućeno korištenje brojnih bankarskih usluga i proizvoda potpuno besplatno. To znači da, primjerice, tijekom rokova ne moraš odlaziti u poslovnice, već svoja plaćanja možeš obavljati iz topline svoga doma putem interneta i mobilnog bankarstva. U prilog tome ide i beskontaktna kartica s kojom je plaćanje brže i jednostavnije, a obavlja se na način da se kartica prisloni na uređaj za prihvat kartice. Plaćanja do 100 kuna mogu se obaviti bez PIN-a ili potpisa, tako da je idealna za mjesta svakodnevne kupovine ili za mjesta većih okupljanja. Uz ove pogodnosti dolaze i druge, prilagođene baš studentima, poput tekućeg, žiro ili deviznog računa. Sve to može biti dovoljno da manje razbijate glavu brigama kao što su financije, a više se posvetite popunjavanju svoga indeksa.

Krenite smireno u ljetni semestar. Sretno na rokovima!

Komentari na članak

Vezani članci

Ljepota lica

Zablude o njezi lica i tijela

Sedam "beauty" mitova koje trebate zaboraviti

Nemojte vjerovati svemu što čujete, posebno kada je u pitanju vaše tijelo. Iako su neki "beauty" savjeti koje ste pročitali na internetu, čuli od bake ili prijateljice postali ustaljeno pravilo, ne znači da su dobri za vaše zdravlje i ljepotu.

Dan zagrljaja

Potvrda najnovijih istraživanja

Opraštanje je dobro za vaše zdravlje

Najnovije istraživanje koje su proveli američki psiholozi dokazalo je da osobe koje su sklonije opraštanju imaju bolje psihičko zdravlje.

Pružanje utjehe

Prijateljstvo i proces tugovanja

Kojim riječima NE utješiti tugujućeg prijatelja?

Tekst objašnjava zašto uobičajene fraze poput „znam kako se osjećaš", „to je božja volja", „ako bilo što trebaš, tu sam" ili „bit će bolje" u većini slučajeva nisu prikladne riječi utjehe u procesu tugovanja.

Državna matura naslovna

Državna matura 2014.

Vremenik pisanja ispita državne mature

Naknadne prijave i promjene ispita možete obaviti do 19. travnja, a odjavu ispita do 30. travnja. Donosimo i popis datuma ovogodišnjih ispita.

Anoreksija

Psihičko zdravlje

Što učiniti kada posumnjate da vam prijateljica pati od poremećaja u prehrani

Kada primijetite da vam prijateljica drastično gubi na masi bez posebnog razloga ili ste ju uhvatili kako povraća nakon prejedanja, bilo bi dobro ozbiljno popričati s njom. Međutim, to nije nimalo lako. Ipak, trebate skupiti hrabrosti i obratiti joj se. Sve navedeno vrijedi i za mladiće, iako je kod njih učestalost pojave poremećaja u prehrani manja.