Intervju: Mind Of Steel

Filip Janečić: "Znanje je moć, a moć je sada u vašim rukama."

Blog: Mind Of Steel

Filip Janečić, student zadnje godine diplomskog studija komunikologije na Hrvatskim studijima, pokrenuo je blog pod nazivom Mind Of Steel, a za Studentski.hr otkriva kako je došao na ideju, zašto ga je pokrenuo i što želi postići svojim člancima. O čemu se točno radi, pročitajte u nastavku.

Filip Janečić, student zadnje godine diplomskog studija komunikologije na Hrvatskim studijima, pokrenuo je blog pod nazivom Mind Of Steel, a za Studentski.hr otkriva kako je došao na ideju, zašto ga je pokrenuo i što želi postići svojim člancima.

O čemu se točno radi, pročitajte u nastavku.

Kako si došao na ideju?

Oduvijek sam bio bez puno samopouzdanja. Ponašao sam se kao slabić i često dopuštao drugima da me iskorištavaju. Prije otprilike 5 godina sam se odlučio promijeniti te sam postepeno mijenjao način razmišljanja, stavove i uvjerenja. Konačno sam uspio zaokrenuti svoju osobnost za 180 stupnjeva i promijeniti svoj mentalitet.

Ubrzo su me prijatelji počeli češće pitati za savjete oko istih problema koje sam ja nekada imao. Rekao sam im što da naprave te što da izbjegavaju budući da sam naučio koje metode funkcioniraju, a koje ne. Kada su se i sami počeli mijenjati, rekli su mi da sam im inspiracija i da sam im pomogao potpuno promijeniti način razmišljanja.

Tako mi je na pamet pala ideja – ako mogu svojim iskustvom i savjetima pomoći ljudima oko mene, zašto ne bih pomogao i široj masi?

Koja je svrha bloga? Zašto si ga pokrenuo?

Odlučio sam da je blog najbolji način za prenošenje mojih ideja, no nisam bio siguran hoću li uspjeti svoja razmišljanja tako jasno staviti na papir.

Napisao sam "probnu" stranicu teksta te ju poslao nekoliko ljudi za koje sam smatrao da predstavljaju ciljanu publiku. Očekivao sam osrednje komentare, no svi su bili oduševljeni, te su rekli da sam se kroz tekst uspio povezati s njima na osobnoj razini.

Zaključio sam da mi pisanje ipak leži bolje nego što sam mislio te sam se bacio na posao.

Kome se obraćaš?

Moja su ciljana publika osobe koje žele promijeniti svoj stav, navike i način razmišljanja ali ne znaju kako. Usko gledano, to su uglavnom mlade osobe, 16-30 godina koje su već motivirane za napredak i spremne na promjenu. Također, pišem na engleskom jeziku jer na taj način mogu doseći najširu publiku. 

Kakve vrste članaka pišeš?

Trenutno imam dvije glavne kategorije. Prva se odnosi na vlastito iskustvo, objašnjavanje metoda i tehnika koje su meni pomogle. Neke sam razvio sam, neke nisam, no svaka metoda ima korijene u psihologiji. Nikada ne pišem o nečemu što nije isprobano, dokazano ili pomoglo barem nekoliko osoba.

Druga kategorija su analize filmova, izmišljenih likova, TV serija i sličnih stvari s kojima se drugi često poistovjećuju. Pokušavam nešto što svi znaju prikazati u drugačijem svjetlu – što se može naučiti iz fikcijskih radova ili likova? Koje elemente možemo primijeniti na vlastiti život kako bismo ga poboljšali?

Kakav je tvoj stil pisanja?

Moji članci su poduži, bez puno multimedije. Cilj mi je ući u glavu čitatelja, upozoriti ga na nešto na što nije svjestan te ponuditi drugačije stajalište. Elementi poput slika ili videa uglavnom skreću pozornost i prekidaju tok misli tako da ih ne koristim ako mi ne pomažu ilustrirati nešto.

Nastojim pisati kao da razgovaram s nekim uživo. Time stvaram povezanost i omogućavam čitatelju da lakše prihvati moje ideje. Izbjegavam stručan ili znanstveni govor, čak i kada govorim o takvim stvarima.

Koji bi članak preporučio nekome tko prvi put posjećuje tvoj blog?

Najpopularniji članak je o promjeni navika ("How to make mindset changes that stick") jer je to nešto s čim većina ima problema.

Što želiš postići?

Većina mladih ne vjeruje da mogu živjeti život kako žele. I ja sam bio takav. Način na koji razmišljamo izravno utječe na to kako se ponašamo i vodimo svoj život.

Cilj mi je pomoći drugima da oslobode lance oko svog uma i shvate da su sva ograničenja u njihovom umu.

Što želiš poručiti svojim čitateljima?

Ako vjeruješ da je ono što želiš moguće, onda ćeš se potruditi da to ostvariš. Ako vjeruješ da nije moguće – odustat ćeš.

Koliko god stereotipično zvučalo, jedina promjena za bolji život promjena je načina razmišljanja.

Imaš li planove za budućnost?

Naravno, no trenutno mi je jedini cilj pomoći što većem broju ljudi da promjene svoj život.

Poruka studentima: Iskoristite ovo vrijeme za upijanje znanja. Znanje je moć, a moć je sada isključivo u vašim rukama.

Komentari na članak

Vezani članci

Kuharica

Intervju s mladom kulinarskom blogericom

Kuharica za studentski budžet

Priprema kvalitetnog obroka zahtijeva samo malo volje i pokoja kuna. Ako niste sigurni kako uspjeti u tome, pomoći ćemo vam sa studenskom kuharicom Marije Vrljić.

Bloger živi život iz snova

Odlučio je napustiti posao koji ga nije ispunjavao, a sada živi u raju

Upoznajte blogera koji živi život iz snova

Upoznajte američkog blogera Johnnyja FD-a koji je odlučio napustiti posao koji ga nije ispunjavao, a sad živi život iz snova na prekrasnom Tajlandu.

Održan Instameet 2

Okupljanje instagramera, blogera i youtubera

Prvi međunarodni Instameet u jesenskim tonovima Trakošćana

– Instameet u Trakošćanu i Varaždinu pravi je dokaz da su granice samo u našim glavama i da možeš postići nešto izuzetno kad razmjenjuješ ideje i povezuješ se s drugim ljudima. – istaknuo je slovenski fotograf i instagramer Jaka Ivančić.

Vijeće Europe

Za Studentski.hr - Cvjetana Plavša Matić, upraviteljica Nacionalne zaklade

Intervju: Piši blog i spriječi mržnju na internetu!

Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva organizirala je zanimljivu kampanju za sprječavanje govora mržnje na Internetu. Rok za prijavu je 18. ožujka, a desetero mladih ljudi dobit će priliku pisanja vlastitog bloga u cilju promicanja temeljnih vrijednosti civilnog društva.

Instameet u Trakošćanu

Međunarodni susret u Trakošćanu

Hrvatski "instameet" obići će svijet

– Kada se zbroji publika svih nas sudionika "Instameet-a", brojke su zaista impresivne – zajedno na svojim profilima na društvenim mrežama imamo preko 580 000 pratitelja iz cijelog svijeta. – ističe jedna od organizatorica.