Rezultati istraživanja

Svako deseto dijete u svijetu rodi tinejdžerica

Seksi donje rublje

Prema podacima WHO-a, čak 41 posto od 208 milijuna slučajeva trudnoće u svijetu nisu bile planirane, a čak 11 posto novorođenčadi na svijet su donijele mlade djevojke u dobi između 15 i 19 godina.

Već deset godina 26. rujna obilježava se kao Svjetski dan kontracepcije. Koalicija od četrnaest međunarodnih partnera svake godine organizira opsežnu globalnu kampanju čiji je cilj što bolja informiranost o spolnoj edukaciji i kontracepciji. Dostupnost informacija, pogotovo kod mladih ljudi, bitan je preduvjet za ostvarenje ciljeva ove kampanje; zaštita odnosno smanjenje broja spolno prenosivih bolesti te smanjenje broja neželjenih trudnoća, odnosno – da svaka trudnoća bude željena.

– Ova globalna kampanja promiče otvoreni dijalog uz prijateljsko, partnersko pružanje korisnih informacija mladim ljudima. Svaki adolescent koji je dobro informiran i samostalno odgovoran prema planiranju svoje obitelji najbolji je primjer svim drugim vršnjacima. – ističe dr. Michael Devoy, voditelj Medicinskog odjela u kompaniji Bayer.

Proteklih mjeseci agencija GFK Healthcare provela je opsežnu anketu pod nazivom Mladi i kontracepcija o stavovima o seksualnosti i kontracepciji na uzorku od tri tisuće adolescenata širom svijeta. Rezultati ankete, provedene pod pokroviteljstvom tvrtke Bayer, pokazuju sve bolju i rasprostranjeniju dostupnost informacija na globalnoj razini, ali istovremeno pokazuju da je broj tinejdžerskih trudnoća i dalje alarmantno visok.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, čak 41 posto od 208 milijuna slučajeva trudnoće u svijetu nisu bile planirane, a čak 11 posto novorođenčadi na svijet su donijele mlade djevojke u dobi između 15 i 19 godina. Na globalnoj razini svake godine zabilježi se više od 16 milijuna tinejdžerskih trudnoća. Anketa je također pokazala alarmantni podatak da je više od četvrtine, čak 25,1 posto ispitanika, dalo odgovor da prilikom spolnog odnosa nisu koristili nikakvu kontracepciju jer su smatrali da ne može doći do trudnoće.

Organizatori Svjetskog dana kontracepcije ističu da svi ti podaci ukazuju na nužnost bolje i kontinuirane edukacije mladih ljudi širom svijeta. Prema rezultatima ankete, u mnogim zemljama prvi izvor informacija o spolnoj edukaciji su škole i nastavnici. No, mnogi adolescenti navode kako nisu posve zadovoljni informacijama dobivenim u školi i željeli bi da postoji više korisnih informacija na internetu. Smatra se da sve veća uporaba i razvoj digitalnih kanala i internetskih društvenih mreža mladima pruža mogućnost da postavljaju pitanja i dobivaju relevantne informacije, a da pritom ne moraju otkrivati svoj identitet jer mnogi od njih seksualnost još uvijek doživljavaju kao tabu temu.

Komentari na članak

Vezani članci

Stipendije

Sveučilište u Zagrebu

Objavljeni prvi rezultati Erasmus+ natječaja za akademsku godinu 2016/2017.

Objavljene su prve rang liste studenata za Erasmus+ program koje su složila fakultetska povjerenstva. Provjerite jeste li dobili stipendiju za studiranje u inozemstvu.

Erasmus+ logo

Nova studija Europske unije

Erasmus+ istraživanje: Razmjena studenata potiče zapošljivost i radnu mobilnost

Nova studija o utjecaju programa razmjene studenata Europske unije Erasmus pokazuje da diplomirani studenti s međunarodnim iskustvom puno bolje prolaze na tržištu rada.

Jasna Ožanić

Istraživanje o financijskim institucijama

Treba li banka biti trezor, financijski savjetnik ili životni pomoćnik?

Banke su najvažnije financijske institucije koje trebaju pratiti preferencije svojih klijenata. Otkrijte što moraju nuditi da bi vas zadržale.

Sveučilište u Zagrebu

Mora je provesti svaka sastavnica Sveučilišta u Zagrebu

Jeste li znali ove stvari o studentskoj anketi o procjeni rada nastavnika?

Zašto se mora provesti te što se dogodi ako nastavnik ima loše rezultate, pročitajte u tekstu.

Zajedništvo

Međunarodna anketa za bolje sutra

Svakodnevno te mole da ispuniš razne upitnike, ali te to sigurno do sada nije zamolio UN

Vrijeme koje inače potrošiš na npr. gledanje smiješnih YouTube spotova danas iskoristi drugačije.