Istraživanje o obrazovanju

Siromaštvo utječe na upis srednjoškolaca na željene fakultete

Radnici u blatu

U Velikoj je Britaniji pokrenuto istraživanje koje je još jednom pokazalo koliko siromaštvo utječe kod upisa srenjoškolaca na željene fakultete.

U Velikoj je Britaniji pokrenuto istraživanje koje je još jednom pokazalo koliko siromaštvo utječe kod upisa srenjoškolaca na željene fakultete. Okruženje u kojem je dijete odrastalo u velikom broju slučaja može biti veći odlučujući faktor od njegove akademske sposobnosti.

Rezultati istraživanja govore da godišnje u Britaniji čak 2000 uspješnih srednjoškolaca koji dolaze iz manje bogatih sredina propušta priliku za studiranjem na top fakultetima. Ispitano je 520 984 učenika, a pokazalo se da čak i izvođači s najvišim rezultatima koji dolaze iz nepovojnijih životnih okolina gube svoje mjesto na fakultetu od manje sposobnih i imućnijih učenika.

Koliko zapravo može biti nepravedan obrazovni sustav naglasili su i znanstvenici s Instituta za fiskalne studije koji su proučavali 8000 jedanaestogodišnjaka koji su u osnovnoj školi postigli odlične rezultate. Oni koji dolaze iz imućnije sredine do šesnaeste su godine postali ispodprosječni učenici, a njih 900 je upisalo neko elitno sveučilište. Pozadina u kojoj dijete odrasta izmjerena je prema vrsti škole koju ono pohađa, statusa obroka u školi te indeksa socijalno ekonomskog statusa. Trostruko više učenia koji su manje siromašni postiglo je nižu razinu u čitanju i matematici, za razliku od više siromašnih učenika.

Povjerenstvo na čelu s bivšim britanskim ministrom rada Alanom Milburnom istaknulo je važnost kvalitetnog srednjoškolskog obrazovanja s obzirom na to da je cilj povećati broj djece iz manje imućnih sredina na elitnim fakultetima. Uputio je apel sveučilištima i političarima da bi manje imućna djeca trebala dobiti adekvatno savjetovanje koje bi im pomoglo pri upisu na top fakultete.

Milburn ističe kako se mladi uspješni učenici gube u takozvanom labirintu srednje škole što bi trebalo biti poboljšano kako bi se poboljšala socijalna pokretljivost te dodaje da je ovo istraživanje zapravo “poziv za buđenje srednjim školama kako bi ostvarile potencijal svakog od tih učenika.”

Glasnogovornica Odjela za obrazovanje nadodala je da je njihova glavna ambicija “poboljšanje šansi za djecu iz ugroženih sredina te premošćivanje jaza između bogatih i siromašnih.” Važno je napomenuti da za razliku od 2010. godine, danas je srednjoškolsku diploma ostvarilo 250 000 učenika više te da se učenici iz ugroženih sredina danas upisuju na fakultete više nego ikada prije.

Komentari na članak

Vezani članci

Facebook logo

Nije se samo „news feed” promijenio

Novi izgled Facebook stranica

Facebook uvodi promjene u izgledu Facebook stranica samo par dana nakon što je objavio promjene u izgledu „news feeda”.

Budućnost obrazovanja

Budućnost obrazovanja

10 obrazovnih trendova koje treba pratiti

Svjesni smo činjenice da proces obrazovanja nije bio sklon naglim promjenama, međutim, nužno je pratiti trendove koji su neophodni za daljnji razvoj.

Twitter

Novost na popularnoj društvenoj mreži

Twitter uveo „mute” značajku

Uz novu „mute” značajku isključite tuđe tweetove.

YouTube logo

Youtube oglašavanje

Google predstavio oglašavanja u regiji

Oglasi prije videa na Youtubeu predstavljeni su i za našu regiju.

Mažoretkinje nastupaju

Povratak u Zagreb s tri zlatne medalje

Zagrebačke mažoretkinje obranile titulu europskih prvakinja!

Među čak 170 formacija i neformacija s preko 1600 mažoretkinja, Zagrebačke mažoretkinje ponovno su dokazale svoju izvrsnost osvojivši europsko zlato u kadetskoj, juniorskoj i seniorskoj skupini. Europsko prvenstvo mažoretkinja održavalo se od 27. do 30. kolovoza 2015. u francuskom gradu Albiju.