Na današnji dan

Svjetski dan nekupovanja

Dan nekupovanja

Današnji dan posvećen je borbi protiv konzumerizma, pretjerane težnje za kupovanjem i posjedovanjem stvari.

Svakodnevno smo okruženi mnogobrojnim marketinškim kampanjama, koje nas tjeraju da kupujemo sve više i više. Taj problem pogađa i studentsku populaciju. Možete li se prisjetiti dana koji je prošao bez da ste išta kupili? Je li to u današnje vrijeme uopće moguće?

Ljudi koji podupiru Svjetski dan nekupovanja misle da jest i da bismo se svi trebali priključiti proslavi današnjeg dana, posvećenog borbi protiv konzumerizma, pretjerane težnje za kupovanjem i posjedovanjem stvari.

Svjetski dan nekupovanja utemeljio je umjetnik Ted Dave u rujnu 1992. u Vancouveru u Kanadi. Slavi se u petak nakon američkog Dana zahvalnosti (na dan poznat i pod nazivom Crni petak). U Americi je to dan u kojem se obavi najviše kupovina u jednom danu, rezerviran za najveće rasprodaje, ali posljedično i za najveće gužve u trgovinama, trgovačkim centrima i prometu. Nažalost, na taj dan ljudi doslovno gaze jedni preko drugih, zabilježeni su brojni primjeri nasilja, a povremeno čak i smrtni slučajevi.  

Stoga ne čudi potreba za podizanjem svijesti o nekontroliranoj potrošnji i širenje popularnosti ovog praznika diljem svijeta.

Iako obilježavanje Dana nekupovanja može biti početak promjene životnog stila, neki smatraju da je besmisleno, jer će sudionici jednostavno kupovati više idućeg dana. Unatoč tome, nema sumnje da je ne kupiti ništa cijeli dan svojevrstan izazov u modernom svijetu koji pridonosi svijesti o tome što je u životu zaista važno.

Predlažemo vam da se pridružite proslavi, a to možete učiniti na više načina. Možete ostati kod kuće s prijateljima i obitelji ili otići u prirodu. Neki na ovaj dan, osim nekupovanja ne koriste električne uređaje, ne idu nigdje automobilom i ne koriste mobitel, a neki stoje u trgovačkim centrima sa škarama, nastojeći pomoći ovisnicima o kupnji kreditnim karticama da svoje probleme riješe jednim rezom. Dosta popularan način proslave je i zombie šetnja, možete organizirati prijatelje i otići u šetnju oko trgovina i trgovačkih centara praznog pogleda, bez ikakvog cilja, ne kupujući ništa. Ako vas netko pita zašto se tako ponašate, objasnite mu sve o današnjem danu.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Škola vještičarenja i čarobnjaštva

The Lockhart

FOTO: Pogledajte kako izgleda Harry Potter bar u Torontu!

Kada pomislite kako se sve što se moglo stvoriti iz serijala o Harryju Potteru već stvorilo, novo iznenađenje! Pogledajte kako izgleda kafić u kojemu vlada magija, a možete i "popiti" pokojeg čarobnjaka.

božić

Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Mobilni telefon

Nema kršenja privatnosti

Sami ste si krivi za posljedice poziva stražnjicom!

Osoba koja upravlja uređajem i ne poduzme jednostavne mjere da se zaštiti od izloženosti svojih razgovora trećoj strani ne treba ni očekivati privatnost.

LEGO službena trgovina

Još jedna službena LEGO trgovina u Hrvatskoj

Split dobiva svoj prvu LEGO specijaliziranu trgovinu

Nakon uspjeha u Zagrebu, LEGO Certified Store širi se po Hrvatskoj. Od listopada će strast za kockicama moći utažiti i Splićani.

Zaljubljivanje-ljubavni par

Varanje u vezi moglo bi biti rezultat hormonalne rekacije

Otkriven razlog zašto ljudi varaju u vezama

Američki „Journal of Experimental Psychology“ donosi rezultate istraživanja Sveučilišta Harvard i Texas koji tvrde kako je varanje u ljubavnim vezama posljedica hormonalne reakcije testosterona i kortizola.