LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Na današnji dan

Rođen Valentino Rossi, najmlađi motociklist koji je pobjedio na Svjetskom prvenstvu

Ja sam Valentino Rossi. I ja želim biti osoba, a ne ikona, rekao je Rossi i uspio u tome.

Ja sam Valentino Rossi. I ja želim biti osoba, a ne ikona, rekao je Rossi i uspio u tome.

Na današnji dan rođen je talijanski genijalac na dva kotača. Riječ je o velikom Valentinu Rossiju, koji je jedan od vodećih ikona motociklizma. Osvojio je ukupno devet naslova prvaka što ga čini jednim od najuspješnijih vozača svih vremena. Također, jedan je i od najplaćenijih sportaša u svijetu koji je prema procjenama iz 2007. godine zaradio otprilike 34 milijuna američkih dolara.

Njegova karijera počela je od ranih godina, a dar za motociklizam naslijedio je od svoga oca, Graziana Rossija, koji je u ovom sportu bio i više nego uspješan. Veliku ulogu u razvitku njegove karijere odigrao je naporan rad, pa tek onda naslijeđeni talent. Isprva je dobio kart, zbog straha svoje majke koja je bila uplašena radi sinove sigurnosti. Kart je, očito, za njega bila prekretnica za nešto veće. Sa svojim prvim „ljubimcem" osvojio je mjesno kartsko prvenstvo te pokupio mnogobrojne nagrade i postao stručnjak.

Godine 1993. njegov mu je otac zajedno s nekolicinom svojih prijatelja osigurao motocikl od 125 cc koji se zvao Cagiva Mito. 1994. godine osvojio je naslov. 

Nakon osvajanja prvenstva i vrlo uspješnog iskustva u vožnji 125 cc motora, osvojio je u istoj kategoriji i talijansko prvenstvo 1995. godine Na europskom prvenstvu zauzeo je vrlo dobro treće mjesto, a veliki korak napravio je poslije toga. Naime, odlučio je sudjelovati na Svjetskom prvenstvu u Maleziji, na tzv. Grand Prixu, gdje je osvojio ukupno deveto mjesto. 1997. godine osvojio je to isto prvenstvo i tako postao najmlađi vozač kojem je to pošlo za rukom!

Godinu nakon, prelazi u višu kategoriju te vozi motore od 250 cc te opet niže zavidne uspjehe. Na svjetskom prvenstvu osvojio je drugo mjesto, a pobjednik je bio Loris Capirossi. 2000. godine potpisao je ugovor s Hondom kako bi vozio utrke motorima od 500 cc, mentor mu je bio Michael Doohan, bivši prvak u već spomenutoj kategoriji. Nije mu trebalo dugo da se i tu pokaže najboljim, 2001. godine prvenstvo je bilo u njegovim rukama.

– Velika borba s mojim najjačim protivnicima uvijek je najveća motivacija. Kada lako osvojite, to nije isti okus. – rekao je Valentino Rossi.

2004. godine potpisao je ugovor s Yamahom, kako bi vozio otvaranje Grand Prixa u Južnoj Africi. Od 16 održanih utrka, osvojio ih je ukupno devet, osiguravši si naslov svjetskog prvaka. I 2005. godina bila je njegova. Osvojio je 11 utrka te postao svjetski prvak te godine Godinu kasnije, zaostao je za vodećim mjestom pet bodova. Pobijedio je Nicky Hayden, a Rossiju je ovo tek drugi put u karijeri da je bio drugi. Kasnijih godina, točnije 2007, osvojio je tek četiri utrke zbog tehničkih problema, ali se vratio u formu 2008. s osvojenih devet natjecanja. 2010. godine zadesila ga je ozljeda, slomio je nogu tijekom treninga na Mugellu. To ga je koštalo jer je te godine zauzeo treće mjesto i propustio četiri utrke. Napuštanjem tima Yamahe, ugovor je potpisao s Ducatijem. Nije dugo izdržao, te je potkraj 2012. najavio kako će se vratiti svom prethodnom timu. 

– Najvažnije je imati dobar odnos s motociklom...morate razumjeti ono što on želi. Mislim da je motocikl kao žena, i znam da zvuči glupo, ali je istinito. – isticao je. 

Od 2013. godine osvojio je 106 utrka, od kojih je 80/500 cc MotoGP prvenstava. No, zanimljivost koja mu se dogodila 2007. godine vezana je za silni novac koji ga čini jednim od najplaćenijih sportaša svih vremena. Naime, optužen je za utaju poreza u vrijednosti od 35 milijuna dolara. Također, veliki je obožavatelj talijanskog kluba Internazionale, a cijelu svoju karijeru nosio je žuti startni broj 46, što je povezano s brojem koji je nosio njegov otac na svojoj prvoj osvojenoj utrci. Dodijeljen mu je nadimak „Doktor", a kao sportaš jako je praznovjeran i vjeruje u svoje posebne rituale. Nakon svake osvojene utrke, poznat je po posebnim slavljima jer na svom motociklu izvodi razne akrobacije ili pak slavi s obožavateljima. Izdao je i knjigu pod nazivom What If I Had Never Tried It: The Autobiography.

FOTO: WIKIPEDIA