Na današnji dan

Igrica Super Mario Bros danas slavi 30 godina

Super Mario Bros 30 godina

Brkati debeljko u plavomu radnom odijelu s crvenom kapicom na glavi pojavio se u više od 200 videoigrica, a također ima i vlastiti crtani film i strip.

Igrica Super Mario Bros danas navršava 30 godina. Poput Simpsona, glavni lik Mario nije ostario ni jednu godinu i proputovao je cijeli svijet. Zasigurno je najpopularniji Talijan koji je „rođen” u Japanu, a tri deseteljeća kasnije jedan je od rijetkih likova iz igrica koji je dosegao kultni status iako više nije dominantna figura u svijetu videoigara. 

U svijetu je prodano više od 310 milijuna igara. Unatoč tome, o njemu se ne zna mnogo. Brkati debeljko u plavomu radnom odijelu s crvenom kapicom na glavi pojavio se u više od 200 videoigrica, a također ima vlastiti crtani film i strip. Mnogi ne znaju da se Mario u početku trebao zvati Jumpman, i to zato što je to kreatorima zvučalo vrlo cool u osamdesetima. 

– Ja sam ga osobno zvao Gospodin Videoigra u nadi da će se pojaviti u mnogim drugim igrama. – rekao je Shigeru Miyamoto, japanski dizajner videoigara koji je osmislio Marija.

Također, Miyamoto je otkrio da je odlučeno da Mario bude talijanski vodoinstalater, i to zato što su željeli stvoriti lik običnog čovjeka s kojim bi se ljudi mogli poistovjetiti. U ono vrijeme ekspresije lica na likovima nisu postojale jer tehnologija nije bila dovoljno napredna. Naravno, Miyamoto je taj koji je odlučio staviti brkove na Marija jer je smatrao da će tako biti markantniji. Uskoro je njegov novi lik puzao, hodao i skakao po cijevima. 

– Preda mnom se stvorio Talijan. I tada sam odlučio da ću ga službeno preimenovati u Mario. – rekao je Miyamoto.

FOTO: faktor.ba
 

Što se tiče zapleta videoigrice, očito je da nije bio važan s obzirom na to da je Mario manje-više imao jednostavan zadatak – spasiti otetu princezu te se probiti dugim putem punim zamki i čudovišta. Uz nove igrice i sjajne grafike, nije ni čudo to što Mario više nije toliko aktualan. No uvijek će ostati u sjećanju svih onih koji su uz njega odrasli. Iako je prošlo 30 godina, Super Mario Bros danas je 17. najprodavanija videoigra u svijetu, što dokazuje to da je Talijan još uvijek ipak zanimljiv. Miyamotu danas još uvijek nije posve jasno zašto je Mario bio tako uspješan.

– Jedan od razloga je možda taj što izaziva emocije koje, moguće, dijele svi ljudi Vodoinstalater je običan čovjek s kojim se svatko može poistovjetiti. – rekao je te nastavio: – Meni bi bilo teško i opasno skakati s takvih visina, ali bio mi je gušt to raditi sa svojim likom bez straha da ću se ozlijediti. – objašnjava danas 62-godišnji Miyamoto.

Danas je Super Mario Bros dostupan na konzolama Wii U i Nintendo 3DS, a nova verzija (Super Mario Maker) izdana je 11. rujna. 

FOTO: Nintendo.co.uk
 

Komentari na članak

Vezani članci

YouTube logo

YouTube oglašavanje

Google predstavio oglašavanja u regiji

Oglasi prije videa na Youtubeu predstavljeni su i za našu regiju.

Gamescom 2014

Izvještaj sa sajma igara i interaktivne zabave

Gamescom 2014: Sony predstavio nove trailere za igre

Ako ste ljubitelj gaminga, onda znate da se ovaj tjedan u Kölnu održao najveći sajam igara i interaktivne zabave u Europi - Gamescom. Provjerite koje nove igre i trailere je predstavio Sony.

Reboot Infogamer

Veliki sajam videoigara

Posjetite ovogodišnji Reboot Infogamer i super se zabavite

Sajam koji nijedan ljubitelj tehnologije i videoigara ne bi smio propustiti dolazi u još boljem i raznovrsnijem izdanju.

Najsmješnije krivotvorine - Like Nike

Bolji od originala

FOTO: Od iPhone tenisica do Binbows trgovine - smiješni krivotvoreni proizvodi!

Uspjeh tih velikih i vrlo bogatih tvrtki omogućuje i to da na njima zarade i spretni poduzetnici koji rade replike njihovih proizvoda. Tako na osnovu imena jednakih ili sličnih originalnom proizvodu mogu uvaliti niskokvalitetnu robu po razumnoj cijeni.

Aplikacija CityHub – Sve što jedan grad treba

Nova domaća aplikacija

Aplikacija CityHub – Sve što jedan grad treba

Aplikacija CityHub posebno je korisna studentima jer im omogućuje da se što bolje snađu u novom okruženju i da budu u toku sa svim novostima.