LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Kazališna manifestacija

Završene 34. Gavelline večeri; doznajemo tko je sve nagrađen

Biserka Ipša, Anica Tomić i Gea Vlahović odabrale su dobitnike nagrada za najbolju mušku ulugu, najbolju žensku ulogu, najbolju režiju te za najbolju predstavu ovogodišnjih Gavellinih večeri.

Biserka Ipša, Anica Tomić i Gea Vlahović odabrale su dobitnike nagrada za najbolju mušku ulugu, najbolju žensku ulogu, najbolju režiju te za najbolju predstavu ovogodišnjih Gavellinih večeri.

Dodjelom nagrada 23. listopada zatvorene su 34. Gavelline večeri. Iza nas su dva intenzivna kazališna tjedna tijekom kojih smo vidjeli 10 predstava u konkurenciji za nagrade, i to kazališnih kuća iz Ljubljane, Splita, Beograda, Sarajeva, Varaždina i Zagreba. 

Ovogodišnja manifestacija okupila je repertoarne vrhunce koji su se u prethodnoj sezoni istakli izvrsnošću i uzbudljivošću, predstave nošene nadahnućem i vještinom svojih stvaratelja, koje živo komuniciraju s publikom propitujući mogućnosti i dosege dramskog teatra danas, bez obzira na to je li riječ o adaptacijama klasičnih drama, suvremenim komadima ili pak preradama filmskih djela u kazališna. Odabrani naslovi tematski su varirali, što je stalnost Festivala. Nakon predstava slijedili su dinamični i opušteni okrugli stolovi na kojima je publika mogla dodatno upoznati umjetnike koje je tu večer gledala.

Odabrane predstave pogledalo je i prosudbeno povjerenstvo u sastavu: Biserka Ipša, glumica; Anica Tomić, kazališna redateljica; i Gea Vlahović, kazališna kritičarka. One su odabrale dobitnike nagrada za najbolju mušku, odnosno žensku ulogu, najbolju režiju te najbolju predstavu ovogodišnjeg festivala. 

Nagrada za najbolju žensku ulogu dodijeljena je Nataši Matjašec Rošker za ulogu Sophie von Essenbeck u predstavi Sumrak bogova Slovenskog narodnog gledališča Maribor, u režiji Dalibora Matanića, a nagrada za najboljeg glumca Emiru Hadžihafizbegoviću za ulogu Mahmuta Zolje u predstavi Sjećaš li se Doli Bel Abdulaha Sidrana, u produkciji Kamernog teatra 55 iz Sarajeva te režiji Kokana Mladenovića. Nagradu je preuzeo Antonio Nuić. Nagrada za najbolju režiju dodijelila se Bobi Jelčiću za autorski projekt Tri sestre u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu. Najboljom predstavom proglašena je predstava Petrijin venac Dragoslava Mihailovića, u režiji Bobana Skerlića te produkciji Ateljea 212. Nagradu je preuzela Milica Mihajlović, jedna od triju Petrija. Obrazloženja je pročitala Biserka Ipša, predsjednica prosudbenog povjerenstva, a nagrade je uručio Dražen Ferenčina, ravnatelj kazališta Gavella.

34. Gavelline večeri zatvorene su izvedbom predstave Addamsovi Marshalla Brickmana, Ricka Elicea i Andrewa Lippe, u režiji Aleksandra Popovskog i izvedbi Mestnog gledališča ljubljanskog.

Foto: Gavella

Iz obrazloženja:

Najbolja ženska uloga – Nataša Matjašec Rošker

– Nagradu 34. Gavellinih večeri za najbolju žensku ulogu dodjeljujemo virtuoznoj kreaciji lika demonske manipulatorice koja bjesomučno plete mrežu intriga i ubojstava, sagrađenoj na spoju dijabolične erotičnosti, ledene seksualnosti i strastvene pohlepe. Koncentracijom koja u svakom trenutku plijeni pažnju, autoritarno prisutna na sceni, ona je istodobno opsceno amoralna i spektakularno nadmoćna sve do trenutka svojega konačnoga pada, kada se naglo urušava u gotovo katatonično stanje, u izvanrednoj teatarskoj demonstraciji potpune moralne i ljudske propasti. Lik Sophie von Essenbeck iz slavnog filma Luchina Viscontija u predstavi Sumrak bogova Slovenskog narodnog gledališča Maribor i u režiji Dalibora Matanića Nataša Matjašec Rošker igra s uzvišenim autoritetom beskompromisnog izvođačkog umijeća, gradeći ulogu koja je najsnažnije žensko glumačko ostvarenje ovogodišnjega festivala, te joj pripada nagrada za najbolju žensku ulogu 34. Gavellinih večeri.

Najbolja muška uloga – Emir Hadžihafizbegović

– Nagrada za najbolju mušku ulogu 34. Gavellinih večeri dodjeljuje se čarobno zabavnoj, duhovito šarmantnoj i autentično iskrenoj glumačkoj reminiscenciji vremena, ljudi i vrijednosti kojih više nema, utjelovljenoj u liku maloga čovjeka socijalističke Jugoslavije razapetog silnicama ideološke zaslijepljenosti. Korištenjem humora kao poluge za postupno razotkrivanje njegove patetične tragičnosti nastaje sentimentalno zaigrana karikatura oca sarajevske obitelji sredinom šezdesetih godina prošloga stoljeća koja svojom snažnom životnošću, nostalgičnom artikulacijom i iskrenom ljudskošću u predstavi Sjećaš li se Doli Bel Kamernog teatra 55 iz Sarajeva, u režiji Kokana Mladenovića, tvori najbolje muško glumačko ostvarenje festivala 34. Gavelline večeri. Ugrađujući u lik Mahmuta Zolja u kazališnoj adaptaciji romana Abdulaha Sidrana i dio vlastitog iskustvenog habitusa, Emir Hadžihafizbegović prepoznatljivom izvođačkom poetikom prekaljenoga komičara bešavno rastače tugu u smijeh i obrnuto, suvereno vladajući scenom u ulozi koja mu donosi nagradu za najbolju mušku ulogu ovogodišnjega festivalskog izdanja.

Najbolja režija – Bobo Jelčić

– Nagradu za najbolju režiju 34. Gavellinih večeri dobiva minuciozno izrežirano autorsko čitanje drame Antona Pavloviča Čehova koje snažnom redateljskom intervencijom postaje ishodište za kolektivnu teatarsku igru propitivanja, neprekidno brišući granice između onodobne fikcije i suvremene stvarnosti. Pažljivim seciranjem izvornika, ne libeći se razobličavanja zbilje, posezanjem za karikaturalnim nastaje dinamični situacijski patchwork osebujne poetike i senzibiliteta s uporištem u čehovljanskom ustroju situacije i likova, iz čega nastaje višeslojna predstava koja izvanredno funkcionira na svim razinama – režijski, estetski i konceptualno – a koja, pretvarajući kazališni čin u sukreatorsko iskustvo izvođača i gledatelja u promišljanju tema današnjice, ne propušta istodobno ponuditi i neku vrstu utočišta. Stoga Bobi Jelčiću pripada nagrada za najbolju režiju 34. Gavellinih večeri, za autorski projekt Tri sestre u produkciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu.

Najbolja predstava – Petrijin venac Ateljea 212

– Nagradu 34. Gavellinih večeri za najbolju predstavu u cjelini dodjeljujemo izvanredno atmosferičnoj kazališnoj rekreaciji romana Dragoslava Mihailovića koja arhetipsku temu ženske sudbine kao paradigmatske žrtve ubojitog provincijalnog patrijarhata doslovno raspliće na sceni, u kompleksnoj predstavi čija burna intimistička interpretacija klasika srpske književnosti snažno iskoračuje iz uobičajenog repertoarnog kazališnog mainstreama. U dramaturško-redateljskom rješenju Mile Mašović-Nikolić i Bobana Skerlić  jednu ženu i njezinu tragičnu sudbinu u neprekidnoj interakciji pletu tri glumice – Marta Bjelica, Jovana Gavrilović i Milica Mihajlović – čineći moćan troglas ženskoga identiteta koji je preživio sve. Estetikom glumačke suigre, oslanjanjem na poetsku začudnost u scenskoj interpretaciji i sugestivnom dinamikom teatarske cjeline predstava Petrijin venac Ateljea 212 predstavlja odličan primjer visokog repertoarnog kazališta koje zaslužuje nagradu 34. Gavellinih večeri za najbolju predstavu u cjelini.

FOTO: GAVELLA