Manifestacija u KIC-u

Započinje Arteria – tjedan filma o umjetnicima; ulaz besplatan na sve projekcije i popratna događanja

Film "Nico"

Treće izdanje Arterie donosi presjek aktualnih dokumentarnih, igranih i eksperimentalnih filmova o nekim od najvećih umjetničkih imena današnjice. Filmovi će biti popraćeni predavanjima, razgovorima i predstavljanjima knjiga koje će pojedine karizmatične umjetničke figure upotrijebiti kao paradigmu i uvertiru u promišljanje nekih od ključnih problema suvremene umjetnosti.

Kulturno informativni centar (KIC) od 8. do 12. prosinca 2018. organizira treće izdanje Arterie – tjedna filma o umjetnicima u sklopu kojeg će biti prikazano devet žanrovski eklektičnih filmskih ostvarenja koja problematiziraju život i opus umjetnika koji stvaraju u različitim medijima.

Treće izdanje Arterie donosi presjek aktualnih dokumentarnih, igranih i eksperimentalnih filmova o nekim od najvećih umjetničkih imena današnjice – gledat ćemo između ostalih nagrađivane filmske posvete ikoni 60-ih i bivšoj članici Velvet Undergrounda Nico, konceptualnom umjetniku i aktivistu Josephu Beuysu, najvećim poslijeratnim pjesnicima Ingeborg Bachmann i Paulu Celanu, skandinavskom majstoru istančane psihološke drame Ingmaru Bergmanu te svjetski poznatom slikaru uličnih murala Banksyju. Filmovi će biti popraćeni predavanjima, razgovorima i predstavljanjima knjiga koji će pojedine karizmatične umjetničke figure upotrijebiti kao paradigmu i uvertiru u promišljanje nekih od ključnih problema suvremene umjetnosti.

Manifestacija se otvara u subotu, 8. prosinca, u 19 sati projekcijom filma Bergman – jedna godina, jedan život (2018) koji je trenutačno u konkurenciji za najbolji europski dokumentarac na predstojećim Europskim filmskim nagradama. U obilježavanju stote godišnjice rođenja velikog autora, švedska redateljica Jane Magnusson uzima iznimno plodnu 1957. godinu kao polaznu točku za istraživanje Bergmana kao čovjeka u svoj kompleksnosti njegove ličnosti. Nakon projekcije filmska kritičarka Višnja Vukašinović o magičnom Bergmanovu svijetu razgovarat će s filmologom i filozofom Marijanom Krivakom te profesoricom skandinavske književnosti i filma Janicom Tomić.

U nedjelju, 9. prosinca, na redu su dvije glazbene biografske drame – Amadeus i Nico, 1988. Nedavno preminulog Miloša Formana prisjećamo se projekcijom jednog od njegovih najuspješnijih filmova Amadeus koji je 1984. ovjenčan s čak osam Oscara, četiri Zlatna globusa i četiri BAFTA nagrade o rivalstvu skladatelja Wolfganga Amadeusa Mozarta i Antonija Salierija. Prikazuje se i dobitnik nagrade Horizonti na venecijanskoj Mostri – film ceste Nico, 1988 (2017) redateljice Susanne Nicchiarelli donosi drugu, manje poznatu stranu priče o ikoni 1960-ih, Christi Päffgen poznatijoj pod pseudonimom Nico. Približavajući se pedesetoj Nico kreće na novu europsku turneju i daleko je od glamuroznih šezdesetih kada je bila Warholova muza i slavna pjevačica kultnog benda The Velvet Underground. Melankolična i beskompromisna glazbenica bori se s ovisnošću i vlastitim demonima te pokušava obnoviti odnos sa sinom nad kojim je odavno izgubila skrbništvo. Legendarnu teutonsku glazbenicu tumači Trine Dyrholm, danska pjevačica i omiljena glumica Susanne Bier i Thomasa Vinterberga, a nakon projekcije slijedi razgovor u kojem sudjeluju filmski kritičar Željko Luketić, glazbeni kritičar Juraj Šiftar, publicist i dizajner Dejan Kršić te filmologinja Tanja Vrvilo.

Treći dan Arterie (ponedjeljak, 10. prosinca) u znaku je street arta – organizatori donose provokativni doks Čovjek koji je ukrao Banksyja (2018) Marca Proserpija o kapitalizaciji ulične umjetnosti i kaleidoskopski dokumentarac Mur murs (1981) Agnès Varda. U svojem prepoznatljivom stilu francuska kinematografska veteranka snima ulične murale po osunčanim ulicama siromašnih predjela L. A.-a, a njezin Mur murs ujedno je i studija šarolikih urbanih migrantskih zajednica na prijelazu 70-ih u 80-e te esencijalni vodič kroz kalifornijsku uličnu umjetnost. Nakon projekcije kustosica i autorica fotomonografije Street/Art/Zagreb Anja Planinčić razgovarat će s Loncem i drugim predstavnicima domaće street art scene. Zatim slijedi projekcija filma Čovjek koji je ukrao Banksyja u kojem pratimo genezu i sudbinu Banksyjevih crteža u Gazi te istovremeno otkrivamo tajne tržišta umjetninama ukradenih zidova diljem svijeta. Upoznajemo bodibildera i lokalnog vozača taksija Walida Zvijer koji je osmislio pravi poduzetnički plan – uzeti cijeli zid s crtežom i prodati ga onome tko ponudi najviše novca.

U četvrti dan (utorak, 11. prosinca) krećemo uz filmsku poemu Odsanjani (2016) austrijske filmašice Ruth Beckermann koja je bazirana na dramatičnoj epistolarnoj razmjeni između Ingeborg Bachmann i Paula Celana i prenosi snažnu atmosferu ljubavne priče prošlog stoljeća u suvremeni kontekst. Dvoje mladih glumaca – poznata pjevačica Anja Plaschg i Laurence Rupp, član Bečkog nacionalnog teatra – interpretiraju ljubavnu korespondenciju u tonskom studiju Bečkog radijskog centra. Veza između Bachmann i Celana postupno se uvlači u njihovu stvarnost. Film je imao svjetsku premijeru na Berlinaleu i osvojio je Grand Prix na inovativnom filmskom festivalu Diagonale u Grazu te posebno priznanje na prestižnom dokumentarnom festivalu Cinéma du Réel. Nakon projekcije književna teoretičarka Marija Ott Franolić razgovarat će s profesorom germanistike Svjetlanom Lackom Vidulićem koji se posebno zanima za kulturnu povijest ljubavi.

Isti dan prisjećamo se još jednog pjesničkog para – Arthura Rimbauda i Paula Verlainea, a prikazuje se jedan raritet – rijetko prikazivan diplomski film Ubojice: Film o Rimbaudu (1985) kultnog američkog nezavisnog filmaša Todda Haynesa u kojem glume sami Haynes te mlada Laura Linney. Sa 16 mm filmske vrpce gledat ćemo Haynesovu (re)imaginaciju burnog ljubavnog odnosa između dvojice francuskih simbolista koji je kulminirao dvogodišnjom zatvorskom kaznom za Verlainea kada je 1873. pokušao upucati deset godina mlađeg Rimbauda. U istom bloku gledat ćemo eksperimentalni kratkiš Samoglasnici (1975) Nikole Đurića u kojem svjedočimo prijenosu poezije u film, a koji je inspiriran istoimenim Rimbaudovim sonetom.

Zanimljiv i šarolik umjetnički program zaključuje se u srijedu, 12. prosinca, projekcijom hvaljenog dokumentarca Beuys (2017) u režiji Andresa Veiela o revolucionarnom njemačkom umjetniku Josephu Beuysu, a prije projekcije poslušajmo predavanje jednog od pionira hrvatske konceptualne umjetnosti Vladimira Gudca u kojem ćemo problematizirati nasljeđe Beuysova umjetničkog djelovanja i njegovog poznatog, no često neshvaćenog gesla Svaki je čovjek umjetnik.

Program realizira Kulturno informativni centar (KIC), a selektorica je filmova i koordinatorica programa Dina Pokrajac. Ulaz je na sve projekcije i događanja besplatan! Raspored se nalazi na poveznici.

Komentari na članak

Vezani članci

likn

Kućno kino

5 korisnih web-stranica na kojima se možete informirati o filmovima i serijama ili ih gledati

Za one trenutke kada vam se ne da napustiti udobnost vlastitog doma preporučujemo pet različitih stranica pomoću kojih možete doživjeti jednako uzbudljivo filmsko iskustvo.

Proslavite anti-valentinovo!

Samo najjači opstaju

Proslavite Antivalentinovo!

Solo ste za Valentinovo? Ne brinite i proslavite Antivalentinovo!

Jennifer Aniston

Nova komedija

Jennifer Aniston kao bivša misica i samohrana majka Bucke

Komedija „Bucka” u kina stiže 24. siječnja. Priča prati bucmastu tinejdžericu Willowdean čija je majka Jennifer Aniston, bivša misica.

Inspiracija

Filmovi za studente

8 inspirativnih filmova

Ako tu i tamo pokleknete zbog svakodnevnih obaveza ili se gušite u hrpi teorija i definicija za koje mislite da ne vode nikamo, uz ovih par filmova možda pronađete inspiraciju za odlazak na sutrašnje predavanje.

Otvorena 20. Škola dr. Ante Peterlić

Edukativni program u Varaždinu

Započeo najopširniji izvaninstitucionalni filmski obrazovni program – Škola „Dr. Ante Peterlić”

Od 18. do 28. kolovoza u Varaždinu nas očekuje brdo radionica, predavanja i učenja o filmu uz sjajne predavače 20. Škole medijske kulture „Dr. Ante Peterlić”.