Riječka publika oduševljena gostovanjem ZKM-a s predstavom „Črna mati zemla”

Žamor tijekom pauze i ispunjeno kazalište za vrijeme izvedbe „Črne mati zemle” pokazatelji su kako riječka publika žudi za novim sadržajima i različitošću.

Rijeka je u ponedjeljak sijala posebnim sjajem, njeno kazalište bilo je napunjeno do posljednjeg mjesta, a za to je zaslužna predstava Črna mati zemla u izvedbi Zagrebačkog kazališta mladih. Premda premijerno izvedena još 1. travnja 2017. godine, i dalje privlači ogromnu pozornost te svakom izvedbom prikuplja nove zaljubljenike.

Žamor tijekom pauze i ispunjeno kazalište za vrijeme izvedbe Črne mati zemle pokazatelji su kako riječka publika žudi za novim sadržajima i različitošću. Na koncu je cijeli glumački ansambl ovacijama pozivala na ponovni izlazak čak tri puta. Na posljednjem izlasku Adrian Pezdirc, koji je utjelovio glavnu ulogu Matije Dolenčeca, posvetio je ovu izvedbu predstave preminulom članu njihovog kazališta Robertu Budaku. Vidno potreseni glumački ansambl tugovao je na pozornici i zahvalnim pogledima uživao u pljesku publike koja se naposljetku dignula na noge i pozdravila prerano preminulog glumca.

Višestruko nagrađivana predstava nastala prema istoimenom romanu Kristiana Novaka u adaptaciji Tomislava Zajeca i režiji Dore Ruždjak Podolski odvija se u neimenovanom selu u Međimurju. Glavna muška uloga, Matije Dolenčeca, kojega je utjelovio spomenuti Adrian Pezdirc, ostavila je neizbrisivi trag na svakog gledatelja. Mladi glumac bez ikakvih se problema vraća u prošlost gdje glumi mlađu verziju sebe i u sadašnjost gdje pati od posljedica događaja iz svoje prošlosti.

Gostujuća predstava svoj iznimni uspjeh duguje i nevjerojatnoj glumačkoj postavi od kojih ćemo istaknuti tek nekoliko imena. Glumica Doris Šarić Kukuljica utjelovila je lik majke Matije Dolenčeca i iznimnom transformacijom svojega naglaska uvjerila nas je da je rođena u Međimurju, a ne u Dubrovniku. Ulogu njezine majke, tj. Matijine bake, utjelovila je Urša Raukar te zahvaljujući njoj osjetili smo iznimno važnu poveznicu između Matije i njegove bake.

Predstava koja tematizira borbu protiv demona u nama samima ostvarena je iznimno dobro upravo zbog glazbe. Skladatelj Stanko Kovačić svojim instrumentima i čudesnim sposobnostima prati svaki događaj na pozornici i najavljuje dobre i loše nadolazeće trenutke. Glazbeni virtuoz traži od cijele publike potpunu predaju u njegove ruke što rezultira poistovjećivanjem s likovima i situacijama u kojima se nalaze. Aristotelijanska katarza moguća je i ostvariva u ovoj predstavi isključivo zbog glazbene magije koju stvara ovaj nagrađivani skladatelj.

Suze u očima na kraju predstave i osjećaj hodanja po oblacima udaljavajući se od kazališta dok dio mene ostaje u maestralnoj izvedbi predstave Črna mati zemla. I zahvala prije svega, zahvala autoru romana Kristianu Novaku koji je stvorio ovo umjetničkog djelo te autorskom timu i glumačkom ansamblu koji su ga jednako uspješno uprizorili.