Otvorenje izložbe

„Proces bez subjekta” autora Igora Eškinje u Galeriji SC!

Izložba "Proces bez subjekta"

– Instalacija Igora Eškinje vraća nas na zaboravljeni proces slikovne spoznaje: onaj u kojemu polazimo od uvjerenja da je razlika između slike i stvarnosti temeljni uvjet humanosti. – stoji u predgovoru izložbe koja se postavlja u Galeriji SC.

Otvorenje izložbe Proces bez subjekta umjetnika Igora Eškinje održat će se ovog petka, 11. siječnja, u 20 sati u Galeriji SC. Moguće ju je pogledati do 26. siječnja, radnim danom od 12 do 20 sati te subotom od 10 do 13 sati. 

– U teorijskim pozicijama Seela i Nancyja treba tražiti hermeneutički okvir videoinstalacije Proces bez subjekta Igora Eškinje; naime dvije videoprojekcije nalaze se na razmeđi slike kao vizualne informacije i čistoga vizualnog iskustva koje više nije slika. Eškinja koristi tradicionalne, fizičke, čak skulptorske elemente kako bi oduzeo slici njezino temeljno kulturalno-povijesno opravdanje, a to je komunikacija. Preostali su samo nepotpuni dijelovi komunikacije koji su ovdje predstavljeni kao puka vizualna informacija lišena konteksta i cjelovitosti. Eškinja pokazuje što se događa s percepcijom slike kada u njoj nagonski tražimo dodatno postignuće, a ne nalazimo ga; i što se događa s percepcijom realiteta kada najvažniji cilj vizualnog prikaza treba tražiti ne u onome stvarnome što bismo željeli prepoznati nego kada je on naizgled posve tehničke prirode, i sastoji se u pukoj spoznaji diskontinuiteta između slike i stvarnosti. Suvremeni problem percepcije nije više u tome jesmo li u stanju nešto vidjeti nego u prepoznavanju razine realiteta ili – staromodno rečeno – istine slike. Svakodnevni uvjeti pod kojima nam je dano da promatramo stvarnost su mnogo prozaičniji i zato su slike koje nas okružuju mnogo zavodljivije. Instalacija Igora Eškinje vraća nas na zaboravljeni proces slikovne spoznaje: onaj u kojemu polazimo od uvjerenja da je razlika između slike i stvarnosti temeljni uvjet humanosti. – stoji u predgovoru koji je napisao Krešimir Purgar. 

Igor Eškinja živi i radi u Rijeci. On konstruira svoje arhitekture percepcije kao ansamble skromnosti i elegancije. Umjetnik izvodi objekte i situacije, obuhvaćajući ih u njihovoj intimnoj i tihoj tranziciji iz dvodimenzionalne u trodimenzionalnu formalnu pojavu. Koristeći jednostavne, jeftine materijale, poput samoljepive trake ili električnih kabela, te ih razlažući s ekstremnom preciznošću i matematičkom točnošću unutar striktnih prostornih parametara, definira drugu kvalitetu koja seže dalje od fizičkih aspekata i ulazi u registre imaginarnog i izvanperceptivnog.

Komentari na članak

Vezani članci

Rad Tonija Veraje

Izložba u Klubu Zona

Mladi iz doline Neretve predstavljaju „Druga stanja”

Na izložbi „Druga stanja” bit će prikazano smeće pretvoreno u skulpture Koraljka Grebena, radovi Tonija Veraje nastali tehnikom točkanja rapidografom te misli Barbare Mimi zabilježene u ilustracijama.

Utrka " Formula Driver 2017. – Memorijal Ivica Kišasondi."

Utrka na stazi Klek

VIDEO: Škripa guma i miris benzina proširili se cijelim Ogulinom

U podnožju Kleka održana je utrka „Formula Driver 2017. – Memorijal Ivica Kišasondi“. Obilježija ju je neviđena posjećenost, kako vozača, tako i gledatelja iz cijele Hrvatske te Slovenije, Italije i Austrije.

Graffiti na Gradele u SC-u

Međunarodni festival

Graffiti na Gradele izložbom i partijem svoju heterogenost iskazuju i u Studentskom centru

Vrhunski radovi domaćih umjetnika, predstavljanje „graffiti” fotomonografija i „party” zakazani su za 3. veljače kada će Grafifiti na Gradele pokazati u koliko su se široku platformu razvili.

Caffe bar Cvjetno

SD Cvjetno naselje

Više mjesta za druženje u novootvorenoj slastičarnici na Cvjetnom

Subvencionirane slastice nakon više od godine dana opet se poslužuju u Studentskom domu Cvjetno naselje.

Izložba "Crne zastave"

Radovi Neli Ružić

Galerija Studentskog centra ugostit će izložbu „Crnih zastava”

– Sve je stalo u samo četiri elementa: zastave, kamenje, kovčezi i svjetlo-sjena, cijelo stoljetno breme društvenih, političkih i migracijskih težina... – stoji u predgovoru.