LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Međunarodni festival suvremene glazbe

Ovogodišnji Muzički biennale napravio veliki odmak od standardnog i uvriježenog

Najpopularnije izvedbe ovogodišnjeg izdanja festivala Muzički Biennale bile su upravo prva i zadnja na programu, dječja lutkarska predstava „Žabica kraljica“ i opera „Undercut“ u tunelu Grič, rasprodane u svim izdanjima.

Najpopularnije izvedbe ovogodišnjeg izdanja festivala Muzički Biennale bile su upravo prva i zadnja na programu, dječja lutkarska predstava „Žabica kraljica“ i opera „Undercut“ u tunelu Grič, rasprodane u svim izdanjima.

Posljednji travanjski tjedan u Zagrebu obilježila je glazba, čak 38 najrazličitijih audiovizualnih priredbi izvedeno je u sklopu 29. Muzičkog biennala Zagreb. U 8 dana programa 550 sudionika dalo je svoj doprinos na najvećem međunarodnom festivalu suvremene glazbe, koji je posjetilo više od 8000 ljudi iz Hrvatske i cijeloga svijeta.

Festival je svečano otvoren premijerom opere Klothò poljske skladateljice Martyne Kosecke, u suradnji s Hrvatskim narodnim kazalištem Ivana pl. Zajca iz Rijeke, a upravo ova praizvedba bila je povod da ove godine Poljska bude zemlja-partner na događaju. Posjetitelje su svojim izvedbama oduševili vodeći europski ansambli posvećeni interpretaciji glazbe 20. i 21. stoljeća – ansambl Intercontemporain (Francuska) i ansambl Modern (Njemačka), Oslo sinfonietta (Norveška), ansambl Ictus (Belgija), Les Percussions de Strasbourg (Francuska) te pre-art soloists (Švicarska). Ostvarene su i tradicionalne suradnje sa Simfonijskim orkestrom i Zborom Hrvatske radiotelevizije, Zagrebačkom filharmonijom, ansamblima Muzičke akademije, Cantus Ansamblom i Zagrebačkim solistima, uz praizvedbe mnogih hrvatskih skladatelja različitih generacija.

Posebno važna programska smjernica bili su programi za djecu i mlade pa su tako u nizu koncerata u KIC-u posjetitelji imali priliku čuti studenske ansamble iz Hrvatske i raznih dijelova Europe. I najmlađa publika dobila je na MBZ-u poseban tretman, tzv. Veliko otvorenje za malene u Zagrebačkom kazalištu lutaka, premijerom dječje lutkarske predstave Žabica kraljica. Glazbu ovoga glazbeno-scenskog umjetničkog djela za najmlađe potpisuje mlada skladateljica Sara Glojnarić, a režiju Rene Medvešek. Prema riječima skladateljice, ova je predstava bila pravi kreativni izazov, a prema broju posjetitelja jedan od najatraktivnijih programa.

– Razvojni proces bio je relativno tečan, od inicijalnih glazbenih i scenskih slika, do završnog produkta, koji smo zajedničkim snagama razvili. Srećom, Rene i ja smo imali istu viziju priče, on s vizualne, a ja s glazbene strane, tako da je u startu glazbeni materijal korespondirao sa slikama koje su bile predviđene u nastavi. – istaknula je skladateljica Sara Glojnarić.

Možda najveći odmak od standardnog i uvriježenog donio je novi glazbeno-scenski projekt TE, zajednički autorski rad skladatelja Dalibora Bukvića i Ane Hovat te redateljice Natalije Manojlović, oblikovatelja svjetla Marina Frankole te scenografkinje/kostimografkinje Ane Trischler. Mjesto nastajanja i izvedbi ovog novog djela, koje kombinira različite elemente zvuka, svjetla i samoga zadanoga prostora bio je Tunel Grič, sa svim svojim osebujnostima i posebnostima koje istovremeno ograničavaju i oslobađaju. Akustička i prostorna specifičnost tunela nadograđena kreativnim konceptom dovela je publiku u poziciju sudionika izvedbe, čujnog i vidljivog sutvorca podzemlja. Undercut opera kao hibrid opere i glazbeno-scenskog djela provocira u glazbenom i scenskom segmentu, uz vokalni ansambl Antiphonus, pod vodstvom maestra Fačinija, idealnog partnera za neobično i pomicanje granica. Opera koja na kraju to nije bila, zvučna instalacija koja je prerasla u izvedbeno djelo, publika koja postaje dijelom izvedbe – ne čudi što je upravo ova podrezana opera bila među najposjećenijim i najatraktivnijim programima MBZ-a. 

FOTO: MILLENIUM PROMOCIJA