Osvrt na plesnu predstavu u ZPC-u

„Other" – definitivno nešto drugo

Predstava "Other"

U koprodukciji Zagrebačkog plesnog centra (ZPC) i Zagrebačkog plesnog ansambla (ZPA) te uz potporu Ministarstva kulture, slavni koreograf David Hernandez osmislio je ne tako običnu plesnu predstavu pod nazivom Other (u suradnji s voditeljicom ansambla ZPA Petrom Glad Mažar) ZPC imao je čast ugostiti svjetski poznatog Hernandeza koji se uz ples bavi i pjevanjem. Svoju karijeru započeo je u New Yorku, no s Meg Stuart do kraja je odlučio izgraditi svoju karijeru u Belgiji, gdje je i dan-danas.

No, po čemu je Other nešto drukčije? Na vrlo jednostavan način moglo se iščitati kako predstava prikazuje zajedništvo dvoje ljudi ili, kako je to opisao Hernandez, simbiozu. Protagoniste u predstavi utjelovila su dva dua: Colas Lucot i Petra Valentić, uz drugi duo Andreje Jandrić i Sintije Kučić. Hernandez je nakon završene predstave izjavio kako je sa četvero plesača radio u isto vrijeme, povremeno ispravljajući pojedini duo predlažući im što bi mogli popraviti u svojim pokretima.

To što su zamišljena dva dua koja nisu nužno različita spola ovu predstavu odvaja od ostalih. Igrom svjetlosti u potpuno mračnoj Crnoj sobi pobudila se čak psihodelična atmosfera koja nije uzrokovala nemir među gledateljima. Oba su dua u uglavnom usklađenim pokretima pokušala prikazati viziju kako zajednica ljudi, bez obzira na njihov rod ili spol, funkcionira kao jedno. Također, uspješno je prikazano da dvije jedinke ne mogu funkcionirati jedna bez druge te način na koji se one međusobno nadopunjuju svojim pokretima.

Oba dua zapravo su plesala solo točku koja nije previše odudarala jedna od druge. Uz vrlo slične koreografije, publika nije mogla primijetiti težinu pokreta koje su plesači morali prenijeti. Pokreti su bili graciozni te prividno jednostavni, no prema povremenim uzdasima koji su se mogli čuti, gledatelji su mogli procijeniti zahtjevnost koju pokreti traže od svojih izvođača.

Jedan od elemenata koji je bio ključan u ostavljanju doživljaja bila je glazba. Nju nije bilo teško pratiti, baš naprotiv – vrlo jednostavnim ritmom i minimalnim vokalima glazba je uspjela unijeti mir u publiku te staviti plesače u prvi plan izvedbe.

Plesači su imali vrlo slične koreografije, u kojima su se izmjenjivale muške i ženske strane plesača. Kao što je to opisao i sam Hernandez, iz svakog je plesača pokušao iznijeti jednu od njegovih/njezinih rodnih snaga u određenim trenucima, što se pogotovo moglo vidjeti u ženskom duu gdje su se te snage povremeno izmjenjivale između plesačica. Parovi su funkcionirali kao živući yin i yang.

Druge riječi za Other vrlo je teško naći jer je predstava bila uistinu nešto posebno. Premijerno se prikazivala 13. i 14. travnja, a idući termini izvedbi Zagrebačkog plesnog centra jesu 3. i 4. svibnja. Kako biste bolje mogli razumjeti posebnost predstave, predlažemo vam da počastite ZPC svojim dolaskom te doživite atmosferu prikazivanja simbioze dvoje ljudi.