LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Obilježavanje 260-e obljetnice Mozartovog rođenja

Opera „Figarov pir" nakon 25 godina premijerno u zagrebačkom HNK

Opera „Figarov pir" jedno je od najuspješnijih Mozartovih djela. U novoj interpretaciji premijerno se izvodi u zagrebačkom HNK.

Opera „Figarov pir" jedno je od najuspješnijih Mozartovih djela. U novoj interpretaciji premijerno se izvodi u zagrebačkom HNK.

U godini obilježavanja 260-e obljetnice Mozartova rođenja, Opera Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu postavlja Figarov pir. Nakon punih 25 godina, vraća se na scenu Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Nova interpretacija opere bit će premijerno izvedena u subotu 6. veljače 2016. godine pod ravnanjem britanske dirigentice Natalie Murray Beale, a u režiji meksičkog kazališnog redatelja i glumca Mauricia Garcíe Lozana.

Prema istoimenoj Beaumarchasovoj komediji i iznimnom libretu Lorenza da Pontea, opera Figarov pir praizvedena je u Beču 1. svibnja 1786. te je stekla golemu popularnost, unatoč tome što je prvotno izvedena samo devet puta jer se otvoreno izrugivala višoj klasi. Postala je jedno od najuspješnijih Mozartovih djela te se smatra kamenom temeljcem standarnih opernih repertoara.

Radnja ove opere u četiri čina zapliče se zbivanjima oko grofa Almavive koji je očaran Susannom, sobaricom svoje supruge, koju želi zavesti u noći njezina vjenčanja. U radnji kompliciranoga i pomalo neobičnoga zapleta tijekom kojega žene i muškarci proživljavaju dan ispunjen neodoljivom strašću, odvija se mnoštvo dramatičnih, ali i komičnih događaja na čijem se kraju podanici pokažu kao veća gospoda nego njihovi gospodari.

Cijela priča može biti pročitana kao metafora različitih faza ljubavi: paž Cherubino i Barbarina predstavljaju nezrelu ljubav, Susanna i Figaro tek procvalu ljubav, Grof i Grofica ljubav koju je nagrizlo vrijeme, a Marcellina i Don Bartolo zrelu ljubav.

Mauricio García Lozano, meksički kazališni redatelj, glumac, prevoditelj, oblikovatelj zvuka i pedagog, režirao je više od 50 predstava suvremenih meksičkih i stranih dramatičara. godine 2009. režirao je svoju prvu opernu produkciju Mozartova Don Giovannija, zbog čega ga je časopis Opera Now proglasio briljantnim mladim meksičkim kazališnim redateljem.

Scenograf je Jorge Ballina, kostimografkinja Eloise Kazan, asistent dirigenta je Josip Šego, asistentica redatelja Martina Zdilar Sertić, scenski pokret potpisuje Ronald Savković, oblikovatelj svjetla je Aljaž Zalatel.