Kolumnist Studentskog.hr predstavlja novu knjigu

„Oduvijek je postojala želja za skrivenom komunikacijom i manipulacijom masa, a danas je sve to samo poprimilo sofisticiraniji i suptilniji oblik“

Ratko Martinović

 Ususret predstavljanju svoje nove knjige mladi autor Ratko Martinović odgovorio je na nekoliko kratkih pitanja

S: Reci nam ukratko nešto o sebi!

Ratko: Iako je nezahvalno govoriti o samom sebi, mogu reći da radim kao novinar dok se paralelno bavim organizacijom, PR-om i pisanjem. Kada sve rezimiram, radim ono što volim i trudim se pri tome biti što bolji. Inače sam iz Slavonskog Broda pa imam i Bear Grylls manire :) Pišem o čitavom nizu tema, a za Studentski uglavnom radim kolumne o navijačima i nogometu. Bloger sam na Večernjem, urednik online izdanja magazina Nexus i Svjetlost, kolumnist na Brod Portalu, novinar za MMA i K1 sport na Sportnetu... Uglavnom, ima toga poprilično pa mi je najlogičnije reći da sam slobodni pisac.

S: Kako si od „Svjetskih misterija i tajni„ došao do „Subliminalnih poruka“, kako se tu uklapa „Kanabis“?

Ratko: „Svjetske misterije i tajne“ su osnovna i srednja škola, „Kanabis“ izvannastavna aktivnost, a „Subliminalne poruke“ fakultet, magisterij i doktorat. Obrazovni žargon možda ne oslikava ponajbolje stvari, no upotrijebio sam ga čisto da se otprilike vide vremenski i sadržajni okviri. „Svjetske misterije i tajne“ pisao sam kroz srednju školu i na počecima studiranja te je dovršena još davne 2006. no zbog nedostatka izdavača čekao sam još dugih 5-6 godina da bih ju odlučio izdati. Tada sam već donekle bio prepoznat među tim krugovima čitatelja i to je bio logičan korak. O kanabisu znam dosta već godinama, a ozbiljno sam se posvetio tematici 2011. kada sam uvidio kako unatoč tisućama studija i velikoj koristi nitko ne želi niti čuti za biljku, od medija do ministarstava. Tu sam vjerojatno uz brojne suradnike doživio i najveći očigledni uspjeh - danas je ova tema nakon mukotrpne strategije, borbe i lobiranja postala društvena rasprava. Slično želim postići i s novom knjigom o subliminalnim porukama. Jedna visokomanipulativna priča gotovo je opskurna u javnosti i netko je treba izbaciti na naslovnice. U početku nailazim na isti otpor kao i za kanabis, ljudi govore da sam pseudoznanstvenik (iako nikada nisam ni bio znanstvenik već samo novinar istraživač) i da te poruke nemaju stvarno uporište. Kanabis je prije tri godine bio „droga kao i heroin“ pa stoga ne marim previše za takve opservatore.

S: Koje teme obuhvaća tvoja nova knjiga?

Ratko: Obuhvaća čitav niz tema. Za početak bih mogao navesti sam naziv knjige - subliminalne poruke, okultnu simboliku i društveni inženjering. Nužno mi je bilo ukazati na činjenicu da je oduvijek postojala želja za skrivenom komunikacijom i manipulacijom masa, a danas je sve to samo poprimilo sofisticiraniji i suptilniji oblik. Deseci znanstvenih studija od 2006. s najprestižnijih sveučilišta otkrivaju visoku relevantnost subliminala u polju preferencijalnog marketinga, a objavljeni vojni dokumenti iz SAD-a pak podcrtavaju složene eksperimente na pranju mozga i kontroli uma. Sva ta simbolika prilično je prisutna u pop industriji, a promoviraju je redatelji spotova i filmova koji su religijski povezani s okultnim religijama prošlosti. Dakle, jedna zaista opširna knjiga.

S: Misliš li da bi današnji marketing bio uspješan bez takvih poruka?

Ratko:  Mislim da bi. Ovo je zapravo samo završno glancanje i navođenje kupaca na već etabliran proizvod. Ukoliko je za vjerovati Freudu i njegovim postulatima u kojima tvrdi kako čovjek u principu sve prosuđuje na dvije osnove - želji za seksom i strahu od smrti - onda ne čudi zašto su najčešće subliminalne poruke one s oznakom SEX i kosturskim glavama. Marketing u ovom trenutku koristi prilično izravne seksualne konotacije, no paralelno se razvijaju i posve novi subliminalni oblici i tehnike.

S:  Koriste li političari subliminalne poruke; gdje ih sve (ne) primjećujemo?

Ratko: Koriste, ali jako rijetko. Zabilježene su u kampanji Georgea W. Busha kada je demokrate nazvao „BirocRATS“ s tim da je  ovaj posljednji dio (rats na hrvatskom označava štakore) bljeskao u tom famoznom dvadeset i petom frejmu videa. Jedan od najpoznatijih primjera političkog subliminala je onaj s EU brošura koje smo na svakom koraku mogli vidjeti u sandučićima tijekom referenduma. Tamo je vrlo jasno prikazan „ZA“ što i nije neko čudo s obzirom na to da je brošure tiskala državna blagajna, unatoč nužnoj neutralnosti. Veći je problem što su subliminalne poruke zabranjene u Hrvatskoj - a svi znamo kako funkcionira naša pravna država. Političarima zapravo ne trebaju podsvjesne poruke kada koriste manipulaciju riječima i mislima.

S: Uskoro je i promocija nove knjige...

Ratko: Da, promocija je u petak od 20:30 u Book Caffeu (kod Nacionalne i sveučilišne knjižnice), a gosti su Krešimir Mišak i General Woo. Tamo će svi zainteresirani moći kupiti knjigu te pogledati spot - koji možete pogledati i vi ispod ovog intervjua.

Komentari na članak

Vezani članci

iPhone 6s

Cijene u SAD-u se kreću od 199 dolara za 6S i 299 dolara za 6S Plus

Apple predstavio nove iPhone, iPad Pro i iOS 9

Prodaja novih modela iPhonea kreće od 25. rujna u određenim državama, dok će narudžbe krenuti od 12. rujna. Nažalost u Hrvatskoj to neće biti moguće ovog mjeseca, no trebalo bi biti do kraja godine.

Aplikacija Type n Walk

Tipkajte i hodajte u isto vrijeme

Type n Walk: Aplikacija za prozirno pisanje poruka

Prema najnovijim istraživanjima, korisnici pametnih telefona mnogo vremena provode zureći u mobitele. Stoga često dolazi do sudaranja prolaznika u prometu ili nailaženja na prepreke.

Kupa Open Air

Festival u Petrinji

Kupa Open Air

Festival iz godine u godinu raste i privlači brojne posjetitelje svih generacija. Održava se na obali rijeke Kupe na površini cca 5000m².

Sirijske izbjeglice - dijete

Komentar novinarke portala Studentski.hr

Zašto se toliko raspravlja o pomoći, umjesto da se pomogne?

Tjednima traje opsadno stanje izbjeglica u susjednim zemljama, svjedočimo svakodnevnim video zapisima i slikama sustavnog ugnjetavanja tih ljudi, ali pitanje koja se proteže vezano za njih nije kako im pomoći, nego što ako dođu kod nas?

YouTube logo

YouTube oglašavanje

Google predstavio oglašavanja u regiji

Oglasi prije videa na Youtubeu predstavljeni su i za našu regiju.