LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Kulturni festival

Ganz: Simbioza inovativnih umjetničkih praksi za kraj godine u Studentskom centru

– Festival će istraživati nove načine prezentacije umjetničkih radova, poticati umrežavanje s lokalnom i internacionalnom zajednicom te poticati umjetničku kreaciju, razmjenu znanja i iskustva te intenzivirati suradnju umjetnika uključenih u projekt. – ističe Saša Božić.

– Festival će istraživati nove načine prezentacije umjetničkih radova, poticati umrežavanje s lokalnom i internacionalnom zajednicom te poticati umjetničku kreaciju, razmjenu znanja i iskustva te intenzivirati suradnju umjetnika uključenih u projekt. – ističe Saša Božić.

Nakon jesenskog festivalskog izdanja, koji je zagrebačkoj publici predstavio više od 100 ganz novih umjetnika/ca, Ganz novi festival od 8. do 10. prosinca udružuje snage s novopokrenutim Dance_Inn festivalom koji se fokusira na suvremenu izvedbenu umjetnost i live art.

– Kroz plesne radionice, prezentacije predstava i projekata internacionalnih i domaćih umjetnika, debate, susrete i evente, festival će istraživati nove načine prezentacije umjetničkih radova, poticati umrežavanje s lokalnom i internacionalnom zajednicom te poticati umjetničku kreaciju, razmjenu znanja i iskustva te intenzivirati suradnju umjetnika uključenih u projekt. – pojasnio je umjetnički direktor festivala, redatelj Saša Božić.

No prije službenoga početka, festival se najavljuje 7. prosinca pretprogramom na koji stiže Matthias Lilienthal, cijenjeni europski producent, kustos izvedbenih umjetnosti, umjetnički direktor mnogobrojnih kazališnih kuća te voditelj raznih projekata i festivala. U razgovoru s Natašom Rajković, hrvatskim studentima, producentima i kustosima podijelit će svoje bogato iskustvo, inspiracije, reference, motivacije za rad kao i kustoske strategije i produkcijske modele.

– Matthias Lilienthal za mene je, prije svega, osoba koja je redefinirala kazališno stvaralaštvo pa i samu kazališnu djelatnost i to aktivnim i promišljenim sustvaranjem te suoblikovanjem novih kazališnih i kazališno-produkcijskih praksi. – naglasila je pomoćnica ravnatelja SC-a za kulturu Nataša Rajković.

Prvoga dana Ganza, 8. prosinca, posjetitelje se vodi u jedan zagrebački supermarket na izvedbu projekta Borrowed Landscape, autora Heinea Avdala i Yukiko Shinozaki. Njihove inventivne, suptilne i često humoristične interakcije i intervencije u prostoru pozivaju (slučajnu) publiku da zastane i obrati pažnju, iskusi ove obične prostore na drugačiji način te da ponovo promisli pojam svakodnevice. Izvedba se ponavlja idućeg dana.

Također prvoga dana u Galeriji SC pratimo i zimsko izdanje Dance_Inn festivala, plesnu izvedbu No Title Mette Edvardsen, jedne od najuspješnijih svjetskih izvedbenih umjetnica, norveške koreografkinje i plesačice te dobitnice prestižne nagrade Ibsen Award za 2016. No Title govori o tome na koji način stvarnost postoji u jeziku i kako se širi u stvarnom prostoru, govori o rasplinutosti sjećanja i imaginacije, o tome kako stvari mogu biti i nestati istovremeno na jednome mjestu. Govori o stvarima koje su nestale i koje su ostale, pojasnila je autorica.

Španjolska umjetnica i višegodišnja prijateljica Ganza, koja publiku redovito iznenađuje svojim inspirativnim umjetničkim izrazom, María Jerez, u zimskom dijelu Ganza predstavlja projekt María ide u školu. Njezina dječja zaigranost i stalna želja za istraživanjem ovaj su je put odvele u OŠ Mihaela Šiloboda (Sv. Martin pod Okićem) čiji će učenici, kroz dva tjedna rezidencije, Mariju učiti hrvatski jezik. Ovaj projekt obraća pozornost na trenutke kad nešto imenujemo prvi put, na razmišljanje koje stoji iza jezika, na političku moć procesa učenja, na nesporazume kao mjesta prilike, na vezu s nekim tko dolazi iz drugoga svijeta.

S dramaturginjama Ninom Gojić, Dianom Meheik te plesnom pedagoginjom i koreografkinjom Inge Gappmaier vježbamo pozornost 8. i 10. prosinca. Vježbanje pozornosti poziva gledatelje/ice na gledanje izvedbi s posebnim gledateljskim taskovima te na artikulaciju svog iskustva tijekom zasebnih diskusija. Taskovi se često koriste tijekom stvaranja izvedbi kako bi se generirao materijal. Obrtanje ove logike da bi se koristila kao princip gledanja pojačava našu uključenost kao gledatelja/ice i (iznova) postavlja pitanje gledateljskog rada koje postaje sve prisutnije u suvremenim izvedbenim umjetnostima.

Dance_inn i Ganz 9. prosinca u Velikoj dvorani Teatra &TD donose premijeru, a 10. prosinca repriznu izvedbu predstave Kompas (obje u 20 sati), autorice i švicarske koreografkinje Simone Aughterlony, u suradnji s Petrom Hrašćanec i Sašom Božićem. Riječ je o plesnom i kazališnom odgovoru na klasični grčki ep: Odiseju, taj ep o moru i pomorskim avanturama ironično je transformiran u istraživanje samoće. Projekt je u autorskom timu okupio iznimne umjetnike iz cijeloga svijeta – glazbu potpisuje Hahn Rowe, njujorški glazbenik koji je u svojoj karijeri surađivao s brojnim glazbenim zvijezdama poput Mobyja, Yoko Ono, Davida Byrnea, ili R.E.M. Kostimografkinja i scenografkinja je Ana Savić Gecan, a dizajn svjetla potpisuje Bruno Pocheron. Autorica vizuala za plakat predstave je Tina Gverović. Reprizne izvedbe na rasporedu su od 10. do 12. prosinca u 20 sati u istoj dvorani.

Zimsko izdanje Ganza završava 16. prosinca premijerom plesne predstave Međuprostor. Plesne umjetnice i izvođačice Petra Chelfi, Ivana Pavlović i Martina Tomić, koreografkinja Aleksandra Janeva i glazbenik perkusionist Nenad Kovačić predstavit će nam zajednički projekt koji je nastao kao sinergija raznovrsnih ideja, misli, skladbi i zadataka. Reprizna izvedba na rasporedu je dan nakon.

Ganz nove besplatne ulaznice možete preuzeti na dan izvedbi pojedine predstave i programa na blagajni Teatra &TD, Savska cesta 25, od 11 sati pa sve do početka predstave, po principu – tko prvi, njegova ulaznica! Za premijere Kompasa i Međuprostora ulaz je s pozivnicom.

Ganz novi festival realizira se u sklopu europskog projekta Kulture promjene SC-a apap-Performing Europe 2020, sufinanciranog sredstvima programa Europske unije Kreativna Europa te uz potporu Flanders State of the Art, Goethe-Instituta u Hrvatskoj, Ministarstva kulture RH (Ciklus flamansko-skandinavskih autora), Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba te u suradnji s kazališnom skupinom de facto, umjetničkom organizacijom 21:21, TRAS studijom, Osnovnom školom Mihaela Šiloboda i Akademijom dramske umjetnosti u Zagrebu.

FOTO: KULTURA PROMJENE