Premijera u Komediji

„Alphonsine” – suvremena priča o djevojci, studentici i „escort" dami

Mjuzikl "Alphonsine"

Budući da joj je kao studentici književnosti poznata priča, u jednom trenutku slabosti odluči se i sama baviti kurtizanstvom, odnosno današnjim –„escortom".

Nakon Priče s južne strane, Nosonje, Opasnih veza ili pak baleta Breza Veseljko Barešić, dirigent kazališta Komedija, ali i plodan autor, svoju će četrdesetu obljetnicu umjetničkog djelovanja obilježiti na najbolji mogući način – premijerom svog novog mjuzikla, Alphonsine, 5. svibnja 2018. godine s početkom u 19:30 sati. Inspiriran Dumasovom Damom s kamelijama Barešić donosi priču o suvremenoj djevojci, studentici i escort dami stvorivši originalno glazbeno-scensko djelo koje će zasigurno nastaviti uspješan niz djela u postavi kazališta Komedija. 

– Usudio bih se ustvrditi da u mjuziklu baš i nema mnogo suvremenih djela na kurtizanstva, a kad se već govori o tome, teško je zaobići jednu od najljepših i najupečatljivijih priča francuske književnosti za čije je ishodište poslužio stvarni život pariške kurtizane Alphonsine Plessis. Njezin kratkotrajni, ali burni život potaknuo je A. Dumasa mlađeg, koji je bio i njezin ljubavnik, da nakon njezine smrti izda možda svoje napopularnije djelo Dama s kamelijama. Nekoliko godina poslije Giuseppe Verdi po istom predlošku stvara operu Traviata, a ima i nekoliko verzija filma s Gretom Garbo, Isabelle Hupert, zatim Moulin Rouge i brojni drugi. – rekao je Veseljko Barišić.

Objasnio je i zašto je naslov novog mjuzikla Alphonsine:

Možda bi najtočniji odgovor bio da je to ime uzeto kao sinonim za kurtizanstvo jer ga kao pseudonim koristi djevojka Manon. Budući da joj je kao studentici književnosti poznata priča, u jednom trenutku slabosti odluči se i sama baviti kurtizanstvom, odnosno današnjim escortom. Ova melodramska priča bila je inspiracija za sasvim novo djelo čija se radnja odvija baš danas. Hoćemo li kurtizanstvo bezuvjetno osuđivati ili u nekim slučajevima, poput francuskih a i drugih književnika, na to ponekad gledati s dozom empatije, ostaje na percepciji svakog pojedinog gledatelja. Ali, zar nema žena koje iako osuđuju kurtizanstvo kad pročitaju ili odgledaju Damu s kamelijama ili Traviatu, neće pustiti suzu nad sudbinom glavne junakinje?

Najnoviji mjuzikl u postavi kazališta Komedija dat će priliku novim mladim licima. Tako će Petra Golik zaigrati glavnu ulogu studentice glume Manon, a njezin kolega Ivan Čuić, kojeg gledamo i u glazbenom krimiću Faraon iz Ilice je mrtav, igra sina velikog moćnika.

– Rad na mjuziklu Alphonsine prvi mi je ozbiljniji angažman u kazalištu. Sretna sam što je to upravo u kazalištu Komedija i što imam čast dijeliti pozornicu s velikim glumačkim imenima. Uživam u svakom trenutku jer je ovo ostvarenje dugogodišnjeg sna. – izjavila je Petra Golik, magistra muzike i glazbenika violinista.

Prvi put u mjuziklu, ali i u Komediji, zaigrat će i Nataša Janjić koja se veseli ovoj suradnji te ulozi Natali, tajnice moćnog Fahrenheita, majke i supruge vojnika stiješnjene između posla prepunog ilegalnih radnji kojima svjedoči i održavanja bračne sreće.

– Čitav komad nose četiri snažne žene, a pratimo nekoliko paralelnih radnji u svijetu eskorta i biznisa te s druge strane, iskrenih ljubavi koje su pod teretom tih izazova. Prvi put radim mjuzikl i jako sam sretna što gostujem u Komediji. Zadivljuje me forma u kojoj se pjeva, pleše i glumi i to mi je veliki izazov. – izjavila je Nataša Janjić.

Nakon 15 godina i uloge u mjuziklu Kosa na Komedijinoj će pozornici zaigrati Iva Visković kojoj je ovaj put pripala uloga Alphonsine, točnije njezinog alter ega.

Alphonsine je zapravo bila stvarna osoba, francuska kurtizana, a koja se u ovom romanu pojavljuje kao svojevrsni alter ego glavnom liku i u predstavi ulazim u neki njen imaginarni svijet. Sretna sam da nakon toliko godina ponovno radim u Komediji i to s kolegama s kojima do sada nisam imala priliku raditi. Rado se sjećam svih lijepih iskustava i uspomena koje me vežu za Kosu, a radujem se prilici da to ponovim. Probe su jako ugodne, zaista uživam i veselim se što nas samo par dana dijeli od premijere.

U ostalim ulogama pojavljuju se Mila Elegović kao Valery, vlasnica modne agencije, Ervin Baučić kao visoki vladin dužnosnik Fahrenheit, Matko Knešaurek kao Liam, Natalin suprug te Dražen Bratulić kao Simon, pomoćnik u modnoj agenciji, Zlatko Ožbolt kao pisac Howard i Lana Blaće kao tarot girl. Zbor, baletni ansambl i orkestar kazališta Komedija pod ravnanjem su Veseljka Barešića koji je ujedno i scenograf. Kostimografiju potpisuje Barbara Bourek, koreografiju Mark Boldin, dok je oblikovatelj svjetla Deni Šesnić, a zvuka Mario Stanin.

Komentari na članak

Vezani članci

Glazba, klavir

Novi koraci u umjetnosti

Studenti zagrebačkih akademija zajedničkim snagama realiziraju projekt „Iz čudesnog dječakovog roga“

Prvi pokušaj da se glazba slavnog skladatelja i dirigenta smjesti na scenu okupio je Muzičku akademiju Sveučilišta u Zagrebu, Akademiju likovnih umjetnosti, Akademiju dramske umjetnosti i Sveučilište za umjetnost iz Berna, a premijera projekta održat će se 8. veljače u KD Blagoje Bersa.

Predstava "Ciganin, ali najljepši"

Gostovanje zagrebačkoga HNK

„Ciganin, ali najljepši” za kraj 18. sezone teatra Ulysses

Predstava o zabranjenoj ljubavi između sredovječne žene i mlađahnog Roma, političkim skandalima i izbjeglištvu obilježit će kraj ove sezone kazališta Ulysses.

Kazalište Kerempuh

Program u Kerempuhu

Predstavljeno 12 predstava ovogodišnjih „Dana satire Fadila Hadžića”

U sklopu ovogodišnjeg programa, od preko 70 prijavljenih kazališnih predstava, bit će izvedeno 12 naslova prema odabiru izbornice Željke Udovičić Pleština.

Predstava "Doma je najbolje"

Kazališna premijera

Nesvakidašnja komedija koja je doživjela velik uspjeh u svijetu uskoro i u Kerempuhu

Rene Medvešek svojim senzibilnim redateljskim rukopisom gradi ovaj čudesni svijet koji vječno balansira na rubu potpune eksplozije i samouništenja. Unutar bogatih slojeva teksta pronalazimo posvećenost socijalnoj tematici, bridak crni humor, elemente bajke, fantastike, ironije i groteske.

Predstava "Mistero Buffo"

Premijera u ZPC-u

Kontroverzna monodrama „Mistero Buffo” u izvedbi Dražena Šivaka i režiji Lee Delong

Dario Fo, kojeg su intelektualci odbacivali jer se bavio komedijom, dok je zabavljačkom teatru bio previše aktualan i politički provokativan, danas je savršeni spoj smijeha s oštricom. Njegov se „Mistero Buffo”, u izvedbi Dražena Šivaka i režiji Lee Delong, postavlja u ZPC-u.