Panel diskusija

Učenje za poduzetništvo spona je gospodarstva i obrazovanja

Učenje za poduzetništvo spona je gospodarstva i obrazovanja

– Između zanimanja poduzetnika i učitelja postoji velika sličnost – oba su zapravo pozivi, a ne samo zanimanja. Bitno je u tome što radimo vidjeti smisao. Smisao nas motivira i od nas stvara sretne i ostvarene osobe. – naglasila je EU ambasadorica ženskog poduzetništva Ratka Jurković.

U prostorijama Hrvatske obrtničke komore u Zagrebu, a u sklopu projekta Postani/ostani poduzetnik (POP) 17. svibnja održana je prva panel-diskusija pod nazivom Učenje za poduzetništvo kao spona gospodarstva i obrazovanja. Cilj je bio raspraviti o važnosti učenja za poduzetništvo kao jedne od osam ključnih kompetencija u osnovnom i srednjem obrazovanju te o mogućnostima koje pruža u razvoju obrazovanja i gospodarstva.

Pozdravnim govorima okupljenim sudionicima obratili su se redom: Frane Šesnić, direktor Razvojne agencije Zagreb; Nela Jurić, pomoćnica pročelnice Gradskog ureda za gospodarstvo, rad i poduzetništvo Grada Zagreba; Mislav Ante Omazić, prodekan za nastavu, studente i upravljanje kvalitetom na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu te Maja Ljubić, pomoćnica ravnateljice Regionalnog centra za razvoj poduzetničkih kompetencija zemalja jugoistočne Europe (SEECEL).

Uvodnim je izlaganjem Maja Ljubić sudionicima prikazala širu sliku o važnosti poduzetničkog učenja od najranije dobi, s naglaskom na usmjeren razvoj poduzetničkih kompetencija u obrazovnom sustavu. Precizno je prezentirala i trendove najboljih praksi zemalja koje su uspješne i imaju tradiciju u ovome području, kao i SEECEL te iskustva dobivena njegovim radom u jugoistočnoj Europi, ali i u zemljama članicama EU-a.

Uz moderiranje Vesne Štefice iz SEECEL-a, razvila se dinamična, zanimljiva i korisna panel-rasprava.

– Važan je cilj obrazovnog sustava stvoriti poduzetne ljude, neovisno o branši u kojoj će se razvijati. Učenje za poduzetništvo ima tendenciju međupredmetnog učenja jer budućnost obrazovanja nije predmetna. Iskustva su pokazala da je ishod bolji kada se do cilja dolazi prirodno, bez stvaranja otpora. Cilj nam je mlade tijekom školovanja naučiti timskom radu i vještinama koje su potrebne za preživljavanje u današnjim uvjetima te im time dati temelj, kako bi postali kreativni i samosvjesni ljudi Pitanje je samo kako ove ciljeve inkorporirati u interesnu arenu – školu. – istaknuo je panelist Boris Jokić, voditelj kurikuralne reforme.

Jadranka Bjelica, ravnateljica Osnovne škole Frana Krste Frankopana, o iskustvu prilikom suradnje sa SEECEL-om u kontekstu učenja za poduzetnike budućnosti istaknula je:

– Mi smo i prije bili poduzetna škola. Suradnja na projektu provođenja obrazovanja za poduzetnike budućnosti dala nam je strukturiranost i okvir. Tijekom procesa došli smo do spoznaje da mnogo toga radimo dobro, a došlo je i do mnogih pozitivnih promjena koje su vidljive u stimulativnom ozračju u školi. Bitno je da poučavanje bude usmjereno na učenje, a u tome smislu ključnu ulogu imaju učitelji. Oni moraju biti zadovoljni svojim radom i angažmanom, jer je samo zadovoljan učitelj dobar učitelj! –

Kao važne sastavnice Bjelica je istaknula suradnju s lokalnom zajednicom te socijalnu i humanitarnu osviještenost škole.

– Prvi smo put ušli u ovakav projekt. Rad na njemu za nas je predstavljao veliki izazov. Divno je bilo gledati kako se ideje pretvaraju u nešto stvarno. Interes je iz dana u dan rastao. Uspjeli smo ostvariti čak šest različitih projekata. U projekte se uključila i lokalna zajednica, privatni poduzetnici, pa čak i jedna županija s kojom smo se povezali i učili od njihovih poduzetnika. – dodala je Blaženka Ječminek, ravnateljica XII. gimnazije Zagreb.

Foto: Razvojna agencija Zagreb

Jasminka Martinović iz Hrvatske udruge poslodavaca na temu se nadovezala riječima:

– Kako bi kao društvo postigli uspjeh, potrebna je konstantna komunikacija na razini poduzetništvo – država – obrazovni sustav. Kod nas u Hrvatskoj vlada vrlo loša percepcija poduzetnika. Oni loši primjeri, kojima su mediji dodijelili dodatnu važnost, urezali su se u svijest te stvorili takvu negativnu sliku. Tijekom svojeg višegodišnjeg rada susretala sam velik broj dobrih i kvalitetnih poduzetnika. Odgovorno tvrdim da upravo takvi poduzetnici prevladavaju na našoj gospodarskoj pozornici, samo što se o njima vrlo malo zna. –

Posljednja govornica na panelubila je  EU ambasadorica ženskog poduzetništva Ratka Jurković, koja je predstavila svoj poduzetničko-obrazovni put. Taj joj je put bio predodređen – rođenoj kao djetetu učiteljice i poduzetnika.

– Između zanimanja poduzetnika i učitelja postoji velika sličnost – oba su zapravo pozivi, a ne samo zanimanja. Bitno je u tome što radimo vidjeti smisao. Smisao nas motivira i od nas stvara sretne i ostvarene osobe. Veliki je problem u našoj zemlji strah od neuspjeha. Ali, nema uspješnog poduzetnika koji nije prolazio teške situacije i koji nije pao. Veličina je vidljiva kada se nakon pada uzdignemo i postajemo još snažniji. To je bit života i stvaranja! – objasnila je Ratka bit poduzetništva.

Zaključci prve panel-diskusije održane u sklopu projekta POP možemo sumirati u idućim točkama:

1. neophodnost učenja za poduzetništvo kao ključne kompetencije u cilju razvoja pojedinca i društva u cjelini;

2. ulaganje u razvoj poduzetne škole;

3. korištenje postojeće metodologije učenja za poduzetništvo, koja se pilotirala i razvijala u devet zemalja regije i njezino unapređenje za potrebe MPT poduzetništva;

4. gospodarstvo je spremno za suradnju u razvoju modela poduzetne osnovne i srednje škole (gimnazija i strukovnih škola);

5. uključivanje lokalne zajednice od izuzetne je važnosti za uspješnost provedbe;

6. omogućiti da što više mladih ima stvarno poduzetničko iskustvo (od ideje do realizacije unutar škole, ali i u suradnji s lokalnom zajednicom i gospodarstvom/gospodarstvenicima.

Na kraju se spontano razvila rasprava vezana uz povezanost, ali i međuovisnost kulture medija i poduzetničke kulture te etičnosti kao temeljima razvoja ekonomije i društva u cijelosti. Maja Ljubić, pomoćnica ravnateljice SEECEL-a, naglasila je važnost potpornih institucija te je zahvalila gradskim tijelima, a posebno Razvojnim agencijama, koje svojim ustrajnim radom, pružanjem savjeta i angažmanom educiraju, osnažuju i tako uvelike pridonose poticanju i razvoju poduzetništva.

Razvojna agencija Zagreb nositeljica je projekta. Partneri su na projektu Grad Zagreb i Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Suradnik projekta je Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe (SEECEL).

Komentari na članak

Vezani članci

Markov trg

"Reformiramo obrazovni i znanstveni sustav - nove boje znanja"

Građani raspravljaju s Vladom RH o obrazovnom sustavu

Teme su katolički vjeronauk, trajanje obrazovanja, opći smisao obrazovanja i našeg obrazovnog sustava te spremnost Vlade da zaista napravi vidljive reforme koje će unaprijediti obrazovni sustav.

„Psihologija posvojenja“ – polaznici kolegija s profesoricom

Filozofski fakultet u Zagrebu

Kolegij posvećen psihologiji posvojenja u potpunosti prilagođen metodi društveno korisnog učenja

Kolegij „Psihologija posvojenja“ omogućuje studentima da u radu s društvenim partnerima steknu praktično iskustvo te da utječu na pozitivne promjene u zajednici.

Što jesti?

Kuhaču u ruke

Hrana koju morate jesti prije pojedinog kolokvija kako biste ga uspješno položili

Skripte, literatura i bilješke s predavanja stvar su prošlosti, a vrijeme provedeno u kuhinji mora se povećati. Saznajte što kuhati i jesti prije kolokvija za siguran prolaz!

Jezik

Lakše učenje jezika

Savjeti za lakše učenje stranih jezika!

10 savjeta koji će ti olakšati težak početak svladavanja novog jezika!

Sveučilište u Zagrebu

Sveučilište u Zagrebu

Jačanje suradnje i zajedništva između zagrebačkog Sveučilišta i Hrvata izvan domovine

Sporazum o suradnji u području obrazovanja i znanosti obuhvaća razvijanje studijskih programa kojima je cilj integracija i jačanje zajedništva Hrvata izvan domovine.