Intervju s Jelenom Duvančić

Studenti robotikom žele potaknuti interes mladih za STEM područje

FOTO

Na inicijativu profesora Jakopeca koji je shvatio da je mladima robotiku i programiranje potrebno približiti od najranije dobi, niz volonterki krenuo je u projekt „RoboCode”, u sklopu kojeg održavaju kreativne „Lego Maindstorm” radionice po školama i fakultetima diljem Hrvatske. Svoja je iskustva s nama podijelila volonterka Jelena.

Kad se spoje iskustvo inicijativom profesora Filozofskog fakulteta u Osijeku Tomislava Jakopeca i volja studenata volontera, nastane kreativni projekt RoboCode. Radi se o operativnom programu osmišljavanja i provođenja Lego Mindstorms radionica s ciljem usmjeravanja djece u nastavi STEM području.

Popričali smo s Jelenom Duvančić, jednom od volonterki koja trenutno održava predavanja po školama u Dalmaciji od koje smo saznali detalje ove hvalevrijedne akcije. 

FOTO: Josipa Šimunović

RoboCode projekt jedan je od mnogih Osijek Software City projekata, a inicirali su ga pojedinci iz OSC-a, Rotary Kluba J.J. Strossmayer, Buscuit Peoplea i Filozofskog fakulteta Osijek. Jedan je od njegovih ciljeva ukazati na važnost uvođenja informatike u 5. i 6. razredu osnovne škole. Dakle, krenuo je iz Osijeka gdje je trajao tri mjeseca. U srcu Slavonije održano je 11 radionica u 8 škola, a 11 je volontera sudjelovalo u projektu. 

RoboCode on the road nastavak je projekta koji vode volonteri, a kojemu je cilj održati radionice i u drugim gradovima. Isti je obišao 4 osnovne škole u Vinkovcima uz sponzorstvo IT tvrtke Inchoo. Od početka projekta studentice IT-a bile su jedine organizatorice, voditeljice i volonterke. Nakon završenih radionica u Slavoniji volonterka Jelena preuzela je robote i održava radionice sama u Dalmaciji, bez sponzora. U proteklim tjednima radionice su se održavale u Osnovnoj školi Antuna Mihanovića Petropoljskog u Drnišu, u Oklaju te s grupom učenika u Osnovnoj školi Domovinske zahvalnosti u Kninu. 

FOTO: RoboCode/Facebook

Jelena, kako si se zapravo uključila u projekt, što te motiviralo da daš vlastiti doprinos?

Slučajno sam se pridružila, moja je prijateljica bila voditeljica projekta i pozvala me da budem fotografkinja. Već nakon prve radionice postala sam volonterka koja je podučavala djecu. Nakon odrađenih radionica u Osijeku kolegica i ja preuzele smo projekt i odradile radionice u Vinkovcima. Sad sam sama odradila radionice u Dalmaciji jer sam željela da ponekad i zanemarene škole dobiju priliku za ovakvo nešto.

Koje bi probleme i pitanja mladih istaknula kao najčešća, a da si ih uočila tijekom predavanja ?

Prvenstveno je problem loša računalna opremljenost škola, ne radi se samo o nedostatku financija kako bi se nabavila računala već neke škole nisu opremljene ni softwerima koji su besplatni.  Radi se ili o nebrizi ili o nezainteresiranosti starijih profesora. Nadalje, profesori koji jesu zainteresirani da djeci pokažu više nemaju kad s obzirom na to da im je i ovako kurikulum pretrpan.

FOTO: RoboCode/Facebook
 
Sigurno si i ti nešto novo naučila obilazeći škole i fakultete i održavajući predavanja. Hoćeš li to podijeliti s nama?

Najveće pozitivno iznenađenje koje sam doživjela bilo je na jednoj radionici u školi koja ima samo 4 računala i starije software, a djevojčica koja nije imala priliku raditi ništa više od uobičajnog gradiva informatike pokazala je najveće znanje i sposobnosti. Nije važno otkud si ni što imaš, već koliko znaš i što možeš napraviti s tim znanjem.

Kako dogovaraš održavanje predavanja, jesu li djelatnici škola/fakulteta susretljivi?

Kada odredimo grad u kojem ćemo održati radionice, a biramo na temelju toga što nam je najbliže jer nemamo nikakve izvore financiranja trenutačno, pošaljemo mailove školama i pozovemo ih na sudjelovanje. Najveće neugodno iznenađenje bilo mi je što nisu sve škole spremne na suradnju, bez obzira na to što ne zahtijevamo od njih ništa osim dvaju školskih satova da održimo radionice. Neke su nas škole odbile, a u nekim smo školama morali surađivati sa školskim knjižničarkama jer profesori informatike nisu bili zainteresirani za suradnju. U svim školama u kojima su se održale radionice svi su bili izrazito susretljivi i srdačni. 

Za kraj Jelena kaže da je daljnji plan održati još nekoliko radionica u školama u Dalmaciji, a nakon toga sve su opcije otvorene. Na njenom primjeru vidimo da je volontiranje zaista in, a ponekad ne iziskuje odvajanje samo vremena već i putovanja te organizacijske sposobnosti. Ipak, ono što se dobije ne može se mjeriti ni s kakvom materijalnom vrijednošću. RoboCode možete pronaći na Fejsu, a ako dođe u vaš grad, nemojte propustiti predavanje. 

Komentari na članak

Vezani članci

Najteži, fax

Istraživanje Sveučilišta u Indiani

Istraživanje potvrdilo: Najteži su fakulteti iz STEM područja, a najlakši iz društvenih

Istraživanje provedeno na Sveučilištu u Indiani pokazuje koliko studenti prosječno tjedno ulože vremena u učenje, pisanje seminarskih radova i ostalih obveza koje imaju na fakultetu.

Urbana mladež - besplatne radionice mailinga i društvenih mreža

U sklopu EU projekta Online Europe

Besplatne radionice društvenih mreža i „e-mailinga“

Urbana mladež poziva na radionice za razmjenu znanja i dobre prakse iz područja informatičko-komunikacijskih tehnologija, koje započinju ovaj vikend.

Volonterke

Međunarodno studentsko natjecanje

Traže se volonteri za turnir EuroZagreb

Traže se komunikativne osobe za volontiranje u organizaciji velikog natjecanja EuroZagreb. Organizatori jamče volonterima dobru zabavu i druženje.

Máté Zimonyi fotografija

Intervju: Máté Zimonyi

Najveća razlika je što u Mađarskoj šećere salatu!

Početkom prosinca Osijek je postao dom još jednom stranom studentu koji je došao iz Mađarske. Što radi u Osijeku, što misli o našim međususjedskim odnosima i kako mu se dosad sviđa, saznajte u nastavku.

Božićna svjetla

Humanitarna akcija

Studenti s Cvjetnog za školarce u Africi

U studentskom se domu trenutno ukrašavaju božićne kuglice i anđeli, a sredstva od prodaje istih namijenjena su za izgradnju i obnovu obrazovnih ustanova u Africi.