Današnji svjetonazor

Sindikat biciklista se pita: je li grad namijenjen ljudima ili automobilima?

Šetanje i vožnja na Zrinjevcu

Problem je u jednostranom načinu razmišljanja koji je prerastao u način života, a onda i u svjetonazor “iza volana automobila”.

Prometni stručnjaci ne bave se prometom, nego automobilima. Razbacuju se prijedlozima megalomanskih projekata kao da Zagreb nekoliko milijardi kuna plati kao od šale, a istovremeno glavni problemi prometa u gradu, na prvom mjestu zagušenost automobilskim prometom te nedovoljno razvijen i integriran javni prijevoz i prijevoz biciklom nisu niti tema diskusije, kažu iz Sindikata biciklista.

Reakciju na zaključke okruglog stola u organizaciji Auto-kluba Siget - "nekoliko tunela ispod Ilice, denivelacija Zagrebačke i Ljubljanske avenije i željezničke pruge, izgradnja sjeverne obilaznice, poneki most preko Save" - nije trebalo dugo čekati. U Sindikatu biciklista stavili su okvirne brojeve na papir i nabrojali ni manje, ni više, nego oko 7 milijardi kuna ulaganja - što je približno jednako ukupnom godišnjem proračunu Grada Zagreba.

Problem je u jednostranom načinu razmišljanja koji je prerastao u način života, a onda i u svjetonazor “iza volana automobila”. Iz takve pristrane pozicije, nemoguće je doći do drugog zaključka doli onog da grad treba još više podrediti potrebama automobila.

Pritom nikakve povijesne gradske jezgre, nikakve milijarde zajedničkih kuna, nikakvo zagađenje zraka, zaglušućuja buka, opasnost i štetne posljedice premasovnog automobilskog prometa nisu razlozi da se dozvoli pitanje “je li moguće da automobil nije jedino rješenje?”, smatraju u Sindikatu biciklista.

Bicikl pak nije dobio pravu priliku, ni stručnu niti proračunsku potporu. Bicikl je način prijevoza koji u gradovima s kvalitetnom infrastrukturom na putovanjima do nekoliko kilometara udaljenosti dokazano parira ostalim oblicima prijevoza. Kad bi samo trećinu ili polovinu sadašnjih putovanja automobilom kraćim od 7 km prebacili na bicikle, tvrde da bi čak i jutarnje i popodnevne špice otišle u povijest.

To su rješenja koja bi morala konačno ući u vokabular naših uglednih prometnih inženjera, pa i medija, prije iduće najave neke kapitalne prometne investicije u Zagrebu i Hrvatskoj. Uz nadu da će biciklistička transformacija gradova možda napokon biti ozbiljnije razmotrena na nekom od stručnih skupova naših autoklubova i prometnih inženjera, iz Sindikata biciklista podsjećaju: zadatak prometne mreže je komfor i pokretljivost ljudi, a ne automobila, zar ne?

Komentari na članak

Vezani članci

3D printer za 500KM

Maturanti u akciji

Mladi iz Banja Luke osmislili jeftinu verziju 3D printera

Nikola Stupar i Neven Berendika napravili su 3D printer koji u svijetu košta desetak tisuća eura, za samo 500 KM (otprilike 1930 kn).

Filmofeel

Uživajte u filmskim naslovima

HT najavljuje ekskluzivnu ponudu filmova sa Zagreb Film Festivala

Zahvaljujući vrlo dobroj suradnji ZFF-a i HT-a, brojni zaljubljenici u film koji nažalost, neće moći posjetiti Festival, moći će putem MAXtv-a u svojim domovima uživati  premijerno u brojnim filmskim naslovima s ovogodišnjeg ZFF-a.

Wheres My Droid

Top 5 Android aplikacija

Aplikacije koje vam mogu pomoći da vratite svoj izgubljeni mobitel

U nastavku donosimo nekoliko besplatnih aplikacija koje bi vam mogle pomoći vratiti izgubljeni ili ukradeni mobitel, ali isto tako i očuvati vaše podatke sigurnima.

Aplikacija Type n Walk

Tipkajte i hodajte u isto vrijeme

Type n Walk: Aplikacija za prozirno pisanje poruka

Prema najnovijim istraživanjima, korisnici pametnih telefona mnogo vremena provode zureći u mobitele. Stoga često dolazi do sudaranja prolaznika u prometu ili nailaženja na prepreke.

Sirijske izbjeglice - dijete

Komentar novinarke portala Studentski.hr

Zašto se toliko raspravlja o pomoći, umjesto da se pomogne?

Tjednima traje opsadno stanje izbjeglica u susjednim zemljama, svjedočimo svakodnevnim video zapisima i slikama sustavnog ugnjetavanja tih ljudi, ali pitanje koja se proteže vezano za njih nije kako im pomoći, nego što ako dođu kod nas?