Današnji svjetonazor

Sindikat biciklista se pita: je li grad namijenjen ljudima ili automobilima?

Šetanje i vožnja na Zrinjevcu

Problem je u jednostranom načinu razmišljanja koji je prerastao u način života, a onda i u svjetonazor “iza volana automobila”.

Prometni stručnjaci ne bave se prometom, nego automobilima. Razbacuju se prijedlozima megalomanskih projekata kao da Zagreb nekoliko milijardi kuna plati kao od šale, a istovremeno glavni problemi prometa u gradu, na prvom mjestu zagušenost automobilskim prometom te nedovoljno razvijen i integriran javni prijevoz i prijevoz biciklom nisu niti tema diskusije, kažu iz Sindikata biciklista.

Reakciju na zaključke okruglog stola u organizaciji Auto-kluba Siget - "nekoliko tunela ispod Ilice, denivelacija Zagrebačke i Ljubljanske avenije i željezničke pruge, izgradnja sjeverne obilaznice, poneki most preko Save" - nije trebalo dugo čekati. U Sindikatu biciklista stavili su okvirne brojeve na papir i nabrojali ni manje, ni više, nego oko 7 milijardi kuna ulaganja - što je približno jednako ukupnom godišnjem proračunu Grada Zagreba.

Problem je u jednostranom načinu razmišljanja koji je prerastao u način života, a onda i u svjetonazor “iza volana automobila”. Iz takve pristrane pozicije, nemoguće je doći do drugog zaključka doli onog da grad treba još više podrediti potrebama automobila.

Pritom nikakve povijesne gradske jezgre, nikakve milijarde zajedničkih kuna, nikakvo zagađenje zraka, zaglušućuja buka, opasnost i štetne posljedice premasovnog automobilskog prometa nisu razlozi da se dozvoli pitanje “je li moguće da automobil nije jedino rješenje?”, smatraju u Sindikatu biciklista.

Bicikl pak nije dobio pravu priliku, ni stručnu niti proračunsku potporu. Bicikl je način prijevoza koji u gradovima s kvalitetnom infrastrukturom na putovanjima do nekoliko kilometara udaljenosti dokazano parira ostalim oblicima prijevoza. Kad bi samo trećinu ili polovinu sadašnjih putovanja automobilom kraćim od 7 km prebacili na bicikle, tvrde da bi čak i jutarnje i popodnevne špice otišle u povijest.

To su rješenja koja bi morala konačno ući u vokabular naših uglednih prometnih inženjera, pa i medija, prije iduće najave neke kapitalne prometne investicije u Zagrebu i Hrvatskoj. Uz nadu da će biciklistička transformacija gradova možda napokon biti ozbiljnije razmotrena na nekom od stručnih skupova naših autoklubova i prometnih inženjera, iz Sindikata biciklista podsjećaju: zadatak prometne mreže je komfor i pokretljivost ljudi, a ne automobila, zar ne?

Komentari na članak

Vezani članci

Bicikli ispred SCZG

Nova studentska pobuna

Stanari zagrebačkih domova ujedinjeni: "Bicikle nećemo ostavljati na kiši i suncu"

– Uz stanare doma „Cvjetno naselje“, inicijativu podupire uprava navedenog doma te domski odbor „Stjepan Radić“ i „Ante Starčević“. Uz njih je podršku iskazao Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu te Ured sveučilišnog studentskog pravobranitelja. – kaže Nediljko Jerković.

Konferencija "Intranslaw"

Transportno pravo

Pravni fakultet jedan je od organizatora međunarodne konferencije "Intranslaw"

Transport je danas dominantno intermodalan te se odvija sinergijom usluga različitih grana prometa. Stoga, znanstveno-stručna međunarodna konferencija "Intranslaw" pruža priliku stručnjacima u području transporta i osiguranja da se okupe i razmijene specijalizirana znanja i iskustva.

Nextbike osvaja Hrvatsku

Otvorene nove nextbike stanice u Zagrebu, Gospiću, Brodarici i na otoku Žirju! Iskoristi ljeto i lijepo vrijeme, sjedni i vozi!

Ideje za vikend s novim nextbike stanicama!

Nove nextbike stanice u Zagrebu, Gospiću, Brodarici i Žirju postavljene su krajem prošlog tjedna i odmah su započele s radom. Kreni biciklom već danas, sjedni i vozi.

Hrvoje Gold

Okrugli stol

Istraživanje s Fakulteta prometnih znanosti ukazuje na prihvaćanje „pametnog grada” u Hrvatskoj

Da gradovi sve više žele postati „pametni” svjedoči činjenica da od 128 gradova u Hrvatskoj već njih 40 razvija i primjenjuje neka od pametnih rješenja.

Vipnet suradnja

Nextbike u suradnji s Vipnetom

Nextbike otvara prvu Business Bike stanicu u Hrvatskoj!

Svi Vipnetovi zaposlenici moći će koristiti Nextbike bicikle, te će na taj način brže i lakše putovati na posao i ići na sastanke u gradu