Današnji svjetonazor

Sindikat biciklista se pita: je li grad namijenjen ljudima ili automobilima?

Šetanje i vožnja na Zrinjevcu

Problem je u jednostranom načinu razmišljanja koji je prerastao u način života, a onda i u svjetonazor “iza volana automobila”.

Prometni stručnjaci ne bave se prometom, nego automobilima. Razbacuju se prijedlozima megalomanskih projekata kao da Zagreb nekoliko milijardi kuna plati kao od šale, a istovremeno glavni problemi prometa u gradu, na prvom mjestu zagušenost automobilskim prometom te nedovoljno razvijen i integriran javni prijevoz i prijevoz biciklom nisu niti tema diskusije, kažu iz Sindikata biciklista.

Reakciju na zaključke okruglog stola u organizaciji Auto-kluba Siget - "nekoliko tunela ispod Ilice, denivelacija Zagrebačke i Ljubljanske avenije i željezničke pruge, izgradnja sjeverne obilaznice, poneki most preko Save" - nije trebalo dugo čekati. U Sindikatu biciklista stavili su okvirne brojeve na papir i nabrojali ni manje, ni više, nego oko 7 milijardi kuna ulaganja - što je približno jednako ukupnom godišnjem proračunu Grada Zagreba.

Problem je u jednostranom načinu razmišljanja koji je prerastao u način života, a onda i u svjetonazor “iza volana automobila”. Iz takve pristrane pozicije, nemoguće je doći do drugog zaključka doli onog da grad treba još više podrediti potrebama automobila.

Pritom nikakve povijesne gradske jezgre, nikakve milijarde zajedničkih kuna, nikakvo zagađenje zraka, zaglušućuja buka, opasnost i štetne posljedice premasovnog automobilskog prometa nisu razlozi da se dozvoli pitanje “je li moguće da automobil nije jedino rješenje?”, smatraju u Sindikatu biciklista.

Bicikl pak nije dobio pravu priliku, ni stručnu niti proračunsku potporu. Bicikl je način prijevoza koji u gradovima s kvalitetnom infrastrukturom na putovanjima do nekoliko kilometara udaljenosti dokazano parira ostalim oblicima prijevoza. Kad bi samo trećinu ili polovinu sadašnjih putovanja automobilom kraćim od 7 km prebacili na bicikle, tvrde da bi čak i jutarnje i popodnevne špice otišle u povijest.

To su rješenja koja bi morala konačno ući u vokabular naših uglednih prometnih inženjera, pa i medija, prije iduće najave neke kapitalne prometne investicije u Zagrebu i Hrvatskoj. Uz nadu da će biciklistička transformacija gradova možda napokon biti ozbiljnije razmotrena na nekom od stručnih skupova naših autoklubova i prometnih inženjera, iz Sindikata biciklista podsjećaju: zadatak prometne mreže je komfor i pokretljivost ljudi, a ne automobila, zar ne?

Komentari na članak

Vezani članci

Nextbike osvaja Hrvatsku

Otvorene nove nextbike stanice u Zagrebu, Gospiću, Brodarici i na otoku Žirju! Iskoristi ljeto i lijepo vrijeme, sjedni i vozi!

Ideje za vikend s novim nextbike stanicama!

Nove nextbike stanice u Zagrebu, Gospiću, Brodarici i Žirju postavljene su krajem prošlog tjedna i odmah su započele s radom. Kreni biciklom već danas, sjedni i vozi.

Konferencija "Intranslaw"

Transportno pravo

Pravni fakultet jedan je od organizatora međunarodne konferencije "Intranslaw"

Transport je danas dominantno intermodalan te se odvija sinergijom usluga različitih grana prometa. Stoga, znanstveno-stručna međunarodna konferencija "Intranslaw" pruža priliku stručnjacima u području transporta i osiguranja da se okupe i razmijene specijalizirana znanja i iskustva.

Dan planeta Zemlje

BIOM i Sindikat biciklista

Uzmi lopatu u ruke i voli svoj planet!

Nastavlja se suradnja BIOM-a i Sindikata biciklista. Pripremili su zanimljive akcije u Zagrebu i Sinju.

Škola bicikliranja

Trening sigurne vožnje

''Škola bicikliranja 18+'' smanjuje crne statistike

– Svakodnevno smo svjedoci brojnim situacijama u kojima su ugroženi biciklisti pa mislimo da svi oni trebaju naučiti kako se pravilno ponašati u prometu. – kažu iz udruge Sigurnost u prometu.

Beba s roditeljima u autu

Kampanja promicanja sigurnosti u prometu

Hrvatski autoklub nagrađuje sigurnu vožnju s 2000 kuna

Kao dio kampanje promicanja sigurnosti u prometu HAK je organizirao nagradni natječaj na društvenim mrežama za sve sadašnje i buduće vozače. Foto ili video sadržajem kojim se potiče korištenje sjedalica za prijevoz djece u automobilima možete osvojiti do 2000 kuna.