Četvrti Medijski susreti u Matici hrvatskoj

Prošlu godinu obilježio oporavak medijske industrije

Prošlu godinu obilježio je oporavak medijske industrije

Na Medijskim susretima u Matici hrvatskoj govorilo se o trendovima koji su obilježili svijet medija prošle godine.

Četvrti Medijski susreti u Matici hrvatskoj održali su se 21. siječnja, a govorilo se o trendovima koji su obilježili svijet medija prošle godine Doajen hrvatskog novinarstva Ante Gavranović istaknuo je kako su u 2015. godini po prvi put prihodi od prodanih naklada novina premašili prihode koji se ostvaruju oglašavanjem. Gavranović je naglasio da je uz daljnji rast društvenih mreža i interneta zabilježen rast radija te da će do 2018. godine digitalno oglašavanje preteći televizijsko, koje je u prošloj godini u svijetu činilo oko 40%, a u Hrvatskoj preko 70% svih prihoda od oglašavanja.

Usprkos novim trendovima i tehnološkim inovacijama, profesionalnost, etičnost, vjerodostojnost i odgovornost i dalje su temelj novinarske profesije.  poručio je Gavranović.

Tribina s temom Inventura medijske 2015. – trendovi, tehnologije, struka u Matici je okupila pedesetak novinara, urednika, komunikologa i studenata novinarstva. Voditelj Goran Galić kazao je da Medijski susreti već drugu godinu nude prostor za stručnu i argumentiranu raspravu o medijima i masovnoj komunikaciji.

Gost uvodničar Ante Gavranović, autor nekoliko udžbenika i jedan od naših najvećih stručnjaka za tiskane medije, kazao je da se medijski profesionalci stalno dotiču ove teme zbog golemih promjena u struci. Dotaknuvši se teze o „smrti tiska“, tvrdi kako najnoviji podaci govore suprotno. Tako izvještaj World Press Trenda 2015 pokazuje da 2,7 milijardi čitatelja čita tiskane novine, dok ih oko 800 milijuna čita u online izdanjima. Medijska industrija ostvaruje godišnje 180 milijardi USD prihoda, što je više nego u izdavaštvu, glazbenoj i filmskoj industriji.

U budućnosti novinarstva sve veće značenje imat će pametni telefoni. Iako danas živimo u hibridnom vremenu tiska i digitalnog, u budućnosti očekuje nezaustavljiv rast digitala. Zbog toga ističe da je potrebno pronaći primjeren model kako sadašnja tiskovna platforma može funkcionirati u takvom svijetu.

Govorio je i o fenomenu tzv. Native advertisinga (oglašavanje u prirodnom okruženju) koji je u prošloj godini postigao iznimnu popularnost i visok trend rasta ulaganja. Velika opasnost leži u približavanju sivoj zoni puzajućeg oglašavanja. Osvrnuo se na istraživanja na svjetskoj razini koja su pokazala da su vijesti i članci u online izdanjima etabliranih novina manje kvalitetni u odnosu na one iz tiskanih izdanja.

Pričajući o prilikama i neprilikama struke, Gavranović je kazao da se svugdje u svijetu novinari žale na sve teže radne uvjete, a ubrzanje protoka informacija putem interneta dovodi u pitanje mogućnost kvalitetnog novinarskog rada. Zastupa stajalište da je jedina ozbiljna mogućnost preživljavanja novinarstva vjerodostojnost, pri čemu se mora voditi računa o tome da se čitatelje ne vara, već ih treba uvjeriti objektivnošću, profesionalnošću i etičkim postavljanjem.

U raspravi se Iva Pavić osvrnula na problematiku oglašavanja u prirodnom okruženju te spomenula kako ono u praksi dovodi do prikrivenog oglašavanja. Govoreći o zaštiti javnosti od toga, Goran Galić napominje da ono prema Zakonu o medijima u Hrvatskoj nije dopušeno, ali se zakonske odredbe ne poštuju.

– Internetski portali su kao slavina iz koje stalno kapa voda, dok tisak treba biti šampanjac informacija. – slikovito je prikazao ulogu tiska i online medija Zlatko Herljević, predavač na Veleučilištu VERN.

Bilo je riječi o ulozi aktivne javnosti na ovom polju.

U trenutku kada gubi autokorektiv, novinarstvo upravo jačanjem građanstva u javnosti može dobiti korektiv ili pomagača. Poručila je komunikologinja Nada Zgrabljić Rotar.

Snimku tribine pogledajte na Facebook stranici Medijskih susreta.

Komentari na članak

Vezani članci

Štikle

Vječni trendovi

FOTO: 10 modnih predmeta koje svaka studentica mora imati u ormaru

Donosimo vam popis modnih predmeta koji bi se trebali nalaziti u ormaru svake studentice.

Blendanje pudera kondomom

Nova generacija kozmetičkih preparata

Kondomi su idealan odabir za nanošenje pudera

Svakodnevno otkrivamo nove metode kako se što bolje našminkati. Posljednji beauty trend rijetke će ostaviti bez komentara.

Novinarstvo

Financijska podrška

Raspisan specifičan natječaj za stipendije namijenjen (studentima) fotoreporterima

Vodeća svjetska platforma za distribuciju vijesti nudi osam stipendija za najbolje projekte fotoreportera i onih koji se tako osjećaju. Prijave se zaprimaju do 10. studenog.

RED

Regrutacija u novinarskom timu

Poboljšaj svoje novinarske vještine praksom na vodećem studentskom portalu

Udruga SIK i portal Studentski.hr i ovog proljeća regrutiraju novinare. Svoju nam prijavu pošalji do 17. ožujka i pridruži se marljivoj ekipi koja svakodnevno plasira važne vijesti brojnim studentima.

Studiranje u inozemstvu

Studiranje u Europi i izvan nje

Erasmus Mundus otvorio natječaj za diplomski studij Novinarstvo, mediji i globalizacija

Erasmus Mundus raspisao natječaj za diplomski studij Novinarstvo, novi mediji i globalizacija. Prijave traju do 10.1.2016. godine.