LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Popularizacijski simpozij na EFOS-u

Ovogodišnja Kreativna riznica bogatija i za, između ostalog, Milenijsko natjecanje

Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije svojevrsna je novina programa Kreativne riznice 2019. Riječ je o nacionalnom natjecanju organiziranom za sve obrazovne skupine, priređenom po pedagoškim i metodičkim standardima. U njemu sudjeluju učenici srednjih škola i studenti visokoškolskih ustanova.

Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije svojevrsna je novina programa Kreativne riznice 2019. Riječ je o nacionalnom natjecanju organiziranom za sve obrazovne skupine, priređenom po pedagoškim i metodičkim standardima. U njemu sudjeluju učenici srednjih škola i studenti visokoškolskih ustanova.

Popularizacijski simpozij Kreativna riznica program je jasno definiranog cilja, misije i vizije čija je izvrsnost potvrđena Državnom nagradom za znanost 2016. godine, u kategoriji populariziranja. Njegovo će se novo izdanje održati od 10. travnja do 13. travnja na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, i to kako bi ustanove iz sustava javnog obrazovanja stavio u funkciju industrije u nastanku (kreativne industrije) te ponudio rješenja kojima kreativni resursi doprinose gospodarstvu. Misija Kreativne riznice jest organizirati veliko besplatno događanje u kojemu javne visokoobrazovne ustanove surađuju, otvaraju svoja vrata građanima kao posjetiteljima i kreativcima kao izlagačima koji se predstavljaju raznovrsnim načinima. Upravo zbog sve izraženijeg međunarodnog zanimanja prošlogodišnja publikacija Ars Andizetum prevedena je na kineski jezik, tako da je od ove godine javno dostupna i kineskim čitateljima. 

Milenijsko natjecanje iz kreativne industrije svojevrsna je novina programa Kreativne riznice 2019. Riječ je o nacionalnom natjecanju organiziranom za sve obrazovne skupine, priređenom po pedagoškim i metodičkim standardima. U njemu sudjeluju učenici srednjih škola i studenti visokoškolskih ustanova, a rješavanje poslovnih slučajeva podijeljeno je u tri kategorije: Kreativni kalendar, Kreativna zajednica i Kreativni sat. Dok su prve tri kategorije namijenjene srednjoškolcima i studentima, četvrta kategorija natjecanja Kreativni krug usmjerena je na poticanje kreativnosti kod djece predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta. Svrha je natjecanja potaknuti učenike i studente na sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima, razvijanje njihovih vještina, kritičko razmišljanje, kreativnost i inovativnost.

Foto: Institut Andizet

Među novine ubraja se i Multimedijsko vođenje Aulom glagoljice. Aula glagoljice Ekonomskog fakulteta u Osijeku 2015. godine oslikana je muralima meandrirane glagoljice, a ovogodišnjom Riznicom omogućeno je svakom posjetitelju fakulteta multimedijsko upoznavanje sa simboličkim porukama murala meandrirane glagoljice.

Posjetitelji će biti u prilici doživjeti i Autorsko vođenje kružnim prostorom. Riječ je o tumačenju prostornih rješenja kojima se osvježavaju uspomene na interijere prethodnih četiriju Kreativnih riznica te tema koje su se izmjenjivale iz godine u godinu. Vezano uz izmjene u prostoru, Kružna kreativna riznica svoje je prepoznatljive kockice oplemenila s 12 QR kodova, od kojih svakih QR kod u sebi sadrži poveznicu na videotumačenje jednog od 12 sektora kreativne riznice.

U svrhu povećanja vidljivosti Kreativne riznice na društvenim mrežama, ostvarena je mentorska suradnja Bamboo Laba i Rizničara – studenata volontera Kreativne riznice. Projekt Testiranje inovacija u promociji događanja na društvenim mrežama započeo je u prosincu 2018. godine potpisivanjem ugovora o volonterskoj suradnji. Uz navedene inovacije, vrijedno je spomenuti kako se ovogodišnja Kreativna riznica promovira u osječkim tramvajima te kako je medijsko pokroviteljstvo uz dosadašnje pokrovitelje (Osječka TV, STV, SiB.hr, Studentski.hr) preuzeo i portal Poduzetnik.biz. 

Interijer je također doživio izmjene te se već od ulaska na Ekonomski fakultet posjetitelji susreću s oznakama Kreativne riznice postavljenima na podne obloge, stropove i rukohvate. Stolovi u Auli glagoljice prilagođeni su za igranje logičke igre mlin, omogućeno je doživljavanje proširene stvarnosti (Željko Ronta i Alen Terzić), praćenje programa posjetiteljima osigurano je na različitim digitalnim poslužiteljima (službena stranica Kreativne riznice, mobilna aplikacija, Eventbritte platforma).

Potrebno je istaknuti kako je od ove godine uvedena i gala Vodikova svečanost, na kojoj se u posebno svečanom okruženju uručuju zahvalnice dugogodišnjim rizničarskim suradnicima. Gala domjenkom zaokružuje se ovaj nesvakidašnji susret koji svake godine iznova potiče stvaralačke sposobnosti svakog pojedinca i cjelokupne zajednice.

FOTO: INSTITUT ANDIZET