Školska godina 2013./2014.

Istraživanje Studentskog zbora Gacke među budućim studentima iz Like

Krajolik Like

Istraživanje je članove Zbora uvjerilo u ono što nastoje potvrditi i svakim projektom. Mladi Ličani s vremena na vrijeme nose velik teret svoje inertne i demotivirajuće okoline.

U školskoj godini 2013./2014., članovi Studentskog Zbora Gacke održali su predavanje maturantima u nekoliko ličkih srednjih škola. Budući kolege predstavili su čari studentskog života – kolokvije, menze, studentske domove i razna vlastita iskustva. Proveli su i istraživanje o ambicijama ličkih maturanata.

Istraživanje je uključilo stotinjak maturanata srednjih škola u Otočcu i Gospiću. Smatra ga se referentnim pokazateljem trenutnog stanja mladih generacija. Iako predavanja nisu bila obavezna, članovi Zbora zadovoljni su zainteresiranošću i brojnim odazivom maturanata, suprotno pretpostavkama nekih obrazovnih djelatnika. Forma predavanja bila je puno slobodnija od standardnoga srednjoškolskoga sata pa se postigla ugodna razina obostrane komunikacije između predavača i slušatelja.

Možemo tvrditi, temeljem konkretnih podataka, kako maturanti o budućem studiju najmanje doznaju u školi. Tek se nekoliko maturanata sjetilo zagrebačke Smotre sveučilišta. Više od polovice učenika potvrdilo je da najviše informacija dobiva putem interneta i iz vlastite okoline – od prijatelja, braće i sestara. Osim navedenog, istražena je i zainteresiranost za pojedine studije.

Najveći interes u području primijenjenih znanosti

Iako određen broj maturanata još nije donio odluku o budućem studiju, većina ipak jest. Najveći interes vlada u području primijenjenih znanosti na čelu s novim tehnologijama – informatikom i računalstvom. Tradicionalno, visoka mjesta na popisu zauzimaju šumarstvo, učiteljski studij, pravo i promet. Pozitivno je iznenađenje svakako zainteresiranost za strane jezike te dramsku i likovnu umjetnost. Raznovrsnost želja potvrdilo je naša očekivanja o mjestu studiranja budućih akademskih građana.

Željeni studij budućih studenata

Željeni studij budućih studenata, FOTO: SZG

Neosporivo, najveći broj maturanata iduće se godine vidi u Zagrebu. Zadar, Rijeka i Gospić dijele tek nijanse, a na zadnjim mjestima našli su se Otočac i Split. Pokazatelj da mladi Ličani idu ukorak s hrvatskim trendovima zainteresiranost je za studiranje u inozemstvu. Vjeruju da bi broj zainteresiranih bio itekako veći kad bi o tome bilo dostupno više informacija.

Istraživanje je članove Zbora uvjerilo u ono što nastoje potvrditi i svakim projektom. Mladi Ličani s vremena na vrijeme nose velik teret svoje inertne i demotivirajuće okoline. Unatoč tome, redovito iznenađuju svojim zrelim razmišljanjem i upornošću u stvaranju svijeta u kojem jednog dana žele živjeti. Ovo istraživanje može biti jasna poruka svim generacijama.

Zrelije generacije trebale bi stati sa svime i poslušati mišljenje mladog čovjeka. S druge strane, mladi neka stanu sa snovima i počnu ih pretvarati u stvarnost!

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti

Lucija Špiljak

Bez društvenog i emocionalnog pritiska u studentski svijet

Neka fakultet ne bude mjesto stresa i pritiska, već mjesto gdje ćete sami naučiti učiti, razmišljati, analizirati, rješavati problem i razmisliti zašto i radi čega ste ovdje. Znaj znanje!

16. London, Ujedinjeno Kraljevstvo

Iskustvo jednog studenta

Britanija vs. Hrvatska

Hrvatska bi se trebala ugledati na britanski sustav studiranja. Evo zašto.

Splitski rektorat

Istraživanje Thomson Reutersa

Sveučilište u Splitu najbolje je u Hrvatskoj

Splitsko je Sveučilište prema istraživanju Thomson Reutersa proglašeno najboljim u Hrvatskoj. Dominiraju na području znanosti, matematike, tehnologije i inženjerstva.

Čitanje

Znanstveni dokazi

Usvajanje čitanja dubinski mijenja strukturu mozga

Istraživanje je pokazalo da usvajanje čitanja i pisanja mijenja dubinske strukture mozga, što će pridonijeti liječenju disleksije i smanjivanju nepismenosti.

Jasna Ožanić

Navike kupaca

Potrošnja ususret Valentinovu u Hrvatskoj porasla za 27 posto od 2014. godine

Mastercard Love Index objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 200 regija diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku.