Visoko obrazovanje

Hrvatska planira unaprijediti socijalnu dimenziju studiranja, prvi put definirano 16 ranjivih skupina

Studentska diploma

– Ovaj plan prvi put definira 16 kategorija podzastupljenih i ranjivih skupina u visokom obrazovanju u Hrvatskoj te navodi mjere kojima će im se omogućiti da studiraju u jednakim uvjetima kao i njihovi vršnjaci koji nemaju obilježja ranjivosti. – tvrdi izvršni direktor IRO-a.

Vlada RH na sjednici održanoj 3. siječnja 2019. godine usvojila je Nacionalni plan za unaprjeđenje socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj 2019 – 2021Institut za razvoj obrazovanja jedan je od inicijatora i aktivni član Nacionalne skupine za unaprjeđenje socijalne dimenzije pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja koja ga je izradila, a njegovu važnost ističe u svojemu priopćenju.

Njime će se, naime, unaprijediti položaj ranjivih i podzastupljenih skupina u visokom obrazovanju. Iz IRO-a ističu da su dali ključan doprinos transformaciji niza pojedinačnih aktivnosti za razvoj socijalne dimenzije u integrirani Nacionalni plan kojim se dodatno unapređuje razvoj politike socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Hrvatskoj do 2021. godine Više informacija o njemu moguće je saznati na internetskoj stranici Ministarstva znanosti i obrazovanja

– Važno je naglasiti da bi ovaj Nacionalni plan trebao znatno unaprijediti politiku socijalne dimenzije kroz sintezu niza aktivnosti na kojima je Institut za razvoj obrazovanja surađivao u proteklih 10 godina s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i svim hrvatskim visokim učilištima. Naime, IRO je 2008. pokrenuo niz zagovaračkih i kasnije projektnih aktivnosti kojima je predlagao da se politika socijalne dimenzije uvrsti među javne politike u visokom obrazovanju. Od 2010. do 2014. upravljao je iznimno uspješnim EU-projektom ACCESS: prema pravednom i transparentnom visokom obrazovanju u Hrvatskoj u suradnji s MZO-m i svim hrvatskim visokim učilištima. Tim je projektom IRO utjecao na uvođenje niza aktivnosti za unaprjeđenje socijalne dimenzije, kao što su uvođenje istraživanja Eurostudent u Hrvatsku, uvrštavanje indikatora za socijalnu dimenziju u programske ugovore, reforma studentskog standarda kojim je MZO unaprijedio dodjeljivanje stipendija na temelju socio-ekonomskog statusa, pokretanje Nacionalne skupine za socijalnu dimenziju pri MZO-u i početak rada na izradi upravo donesenog plana. – stoji u priopćenju.

Ninoslav Šćukanec Schmidt, izvršni direktor IRO-a, sudjelovao je u radu Nacionalne skupine kao predstavnik IRO-a te je istaknuo:

– IRO je ponosan što je u deset godina sustavnog rada na jednoj javnoj politici uspio izgradnjom mreže partnerstva sa svim relevantnim dionicima utjecati na donošenje ovog Nacionalnog plana kojim se unapređuje daljnji rad na politici socijalne dimenzije u Hrvatskoj. IRO je bio inicijator i aktivni sudionik izrade Nacionalnog plana te je time omogućio da se uspješno prijeđe put od nepostojeće politike do formalnog uvođenja ove politike u djelokrug rada Vlade. Ovaj plan prvi put definira 16 kategorija podzastupljenih i ranjivih skupina u visokom obrazovanju u Hrvatskoj te navodi mjere kojima će im se omogućiti da studiraju u jednakim uvjetima kao i njihovi vršnjaci koji nemaju obilježja ranjivosti.

IRO smatra važnim da MZO osigura učinkovitu implementaciju Nacionalnog plana te predlaže da se ponovno pokrene rad Nacionalne skupine za unaprjeđenje socijalne dimenzije pri MZO-u koja bi pratila implementaciju plana.

– IRO također želi zahvaliti MZO-u i svim članovima Nacionalne skupine na uspješnoj dosadašnjoj suradnji u razvoju socijalne dimenzije visokog obrazovanja te se nada nastavku učinkovite suradnje. – dodaju.

Komentari na članak

Vezani članci

ACCESS predstavljanje publikacije

Institut za razvoj obrazovanja i MZOŠ predstavili novu publikaciju

Ministarstvo od sljedeće godine izdvaja više novca za stipendije

Institut za razvoj obrazovanja i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta 16. prosinca su održali predstavljanje publikacije „Financiranje visokog obrazovanja i socijalna dimenzija u Hrvatskoj: analiza i preporuke”. Publikacija predstavlja zbir analiza i preporuka za unaprjeđenje cjelokupnog sustava financiranja visokih učilišta i studentskog standarda.

Hrvoje Ivančić Zaatar

Moji studentski dani – Hrvoje Ivančić

"Kočilo me je jedino to što se nikad nisam svrstavao u klanove i podilazio nadređenima"

Svi su jednom bili tu gdje smo mi sad. I preživjeli su, a kako im je bilo, što ih je brinulo, gdje se izlazilo i s kim se pilo otkrivamo u studentskim danima slavnih. Svoje studentske dane s nama je odlučio podijeliti hrvatski putopisac, povjesničar i novinar Hrvoje Ivančić.

FOTO

Intervju s Leom Kosović

„Uz fakultet sam otvorila i vodim svoju firmu”

Ako vam se sama ideja pisanja diplomskog rada i procedure koju treba proći, sati i sati tipkanja i istraživanja čini napornom, zamislite kako je uz to voditi vlastitu firmu koju otvorite baš u tim studentskim danima. Takvo iskustvo s nama je podijelila simpatična Lea!

IRO

Institut za razvoj obrazovanja

IRO se nastavlja boriti za poboljšanje sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj

IRO je u proteklom strateškom razdoblju od 2011. do 2015. godine u potpunosti ostvario zadane strateške ciljeve i izrastao u vodeću stručnu organizaciju koja se bavi razvojem i zagovaranjem politika visokog obrazovanja u Hrvatskoj.

IRO

Sajam stipendija i visokog obrazovanja

Cirkulacija, a ne odljev mozgova

Mobilnost studenata, nastavnika ili nenastavnog osoblja visokih učilišta važna je jer donosi pozitivne pomake ne samo na individualnoj, već i na institucionalnoj, ali i široj društvenoj razini.