LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Visoko obrazovanje

Hrvatska planira unaprijediti socijalnu dimenziju studiranja, prvi put definirano 16 ranjivih skupina

– Ovaj plan prvi put definira 16 kategorija podzastupljenih i ranjivih skupina u visokom obrazovanju u Hrvatskoj te navodi mjere kojima će im se omogućiti da studiraju u jednakim uvjetima kao i njihovi vršnjaci koji nemaju obilježja ranjivosti. – tvrdi izvršni direktor IRO-a.

– Ovaj plan prvi put definira 16 kategorija podzastupljenih i ranjivih skupina u visokom obrazovanju u Hrvatskoj te navodi mjere kojima će im se omogućiti da studiraju u jednakim uvjetima kao i njihovi vršnjaci koji nemaju obilježja ranjivosti. – tvrdi izvršni direktor IRO-a.

Vlada RH na sjednici održanoj 3. siječnja 2019. godine usvojila je Nacionalni plan za unaprjeđenje socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj 2019 – 2021Institut za razvoj obrazovanja jedan je od inicijatora i aktivni član Nacionalne skupine za unaprjeđenje socijalne dimenzije pri Ministarstvu znanosti i obrazovanja koja ga je izradila, a njegovu važnost ističe u svojemu priopćenju.

Njime će se, naime, unaprijediti položaj ranjivih i podzastupljenih skupina u visokom obrazovanju. Iz IRO-a ističu da su dali ključan doprinos transformaciji niza pojedinačnih aktivnosti za razvoj socijalne dimenzije u integrirani Nacionalni plan kojim se dodatno unapređuje razvoj politike socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Hrvatskoj do 2021. godine Više informacija o njemu moguće je saznati na internetskoj stranici Ministarstva znanosti i obrazovanja

– Važno je naglasiti da bi ovaj Nacionalni plan trebao znatno unaprijediti politiku socijalne dimenzije kroz sintezu niza aktivnosti na kojima je Institut za razvoj obrazovanja surađivao u proteklih 10 godina s Ministarstvom znanosti i obrazovanja i svim hrvatskim visokim učilištima. Naime, IRO je 2008. pokrenuo niz zagovaračkih i kasnije projektnih aktivnosti kojima je predlagao da se politika socijalne dimenzije uvrsti među javne politike u visokom obrazovanju. Od 2010. do 2014. upravljao je iznimno uspješnim EU-projektom ACCESS: prema pravednom i transparentnom visokom obrazovanju u Hrvatskoj u suradnji s MZO-m i svim hrvatskim visokim učilištima. Tim je projektom IRO utjecao na uvođenje niza aktivnosti za unaprjeđenje socijalne dimenzije, kao što su uvođenje istraživanja Eurostudent u Hrvatsku, uvrštavanje indikatora za socijalnu dimenziju u programske ugovore, reforma studentskog standarda kojim je MZO unaprijedio dodjeljivanje stipendija na temelju socio-ekonomskog statusa, pokretanje Nacionalne skupine za socijalnu dimenziju pri MZO-u i početak rada na izradi upravo donesenog plana. – stoji u priopćenju.

Ninoslav Šćukanec Schmidt, izvršni direktor IRO-a, sudjelovao je u radu Nacionalne skupine kao predstavnik IRO-a te je istaknuo:

– IRO je ponosan što je u deset godina sustavnog rada na jednoj javnoj politici uspio izgradnjom mreže partnerstva sa svim relevantnim dionicima utjecati na donošenje ovog Nacionalnog plana kojim se unapređuje daljnji rad na politici socijalne dimenzije u Hrvatskoj. IRO je bio inicijator i aktivni sudionik izrade Nacionalnog plana te je time omogućio da se uspješno prijeđe put od nepostojeće politike do formalnog uvođenja ove politike u djelokrug rada Vlade. Ovaj plan prvi put definira 16 kategorija podzastupljenih i ranjivih skupina u visokom obrazovanju u Hrvatskoj te navodi mjere kojima će im se omogućiti da studiraju u jednakim uvjetima kao i njihovi vršnjaci koji nemaju obilježja ranjivosti.

IRO smatra važnim da MZO osigura učinkovitu implementaciju Nacionalnog plana te predlaže da se ponovno pokrene rad Nacionalne skupine za unaprjeđenje socijalne dimenzije pri MZO-u koja bi pratila implementaciju plana.

– IRO također želi zahvaliti MZO-u i svim članovima Nacionalne skupine na uspješnoj dosadašnjoj suradnji u razvoju socijalne dimenzije visokog obrazovanja te se nada nastavku učinkovite suradnje. – dodaju.

FOTO: WIKIPEDIA