Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Božićni susret mladih grada Splita – „Poklon: kupiti ili biti?!“

Hrvatsko Nadzemlje Split

FOTO i VIDEO: Održan božićni susret mladih grada Splita – „Poklon: kupiti ili biti?!“

Više od 600 mladih uživalo je u kvalitetnim predavanjima, duhovitim skečevima i filmovima, dok je glazbeni sastav mladih „Gospa od Zdravlja“ svojom pjesmom pratio susret.

Adventski kalendar 2015.

Adventski kalendar 2015.

INTERVJU: Studenti donose božićnu čaroliju u centar Zagreba

„Druženje, komuniciranje, intimnost i upoznavanje logičan su nastavak, ali i smisao Adventskog kalendara.“

Sims prosidba

Istraživanje portala Studentski.hr

Studentski stavovi o braku: „Udaj se za mene u tridesetoj!“

Dolaskom recesije u medijima su sve češće zastupljene priče o razvrgavanju brakova i raskidu dugogodišnjih veza. Studentski.hr odlučio je složiti kratku anketu i ispitati studente kao buduće roditelje o njihovim stavovima o braku.

Studenti u predavaoni

Istraživanje stipendija i školarina u Europskim zemljama

Hrvatska nudi male stipendije, studentski zajmovi još uvijek nepoznanica

Iako imaju mogućnost „uživati“ u pravu na besplatan upis na fakultet i stipendije, riječ je o luksuzu koji je dostupan jednoj manjoj skupini studenata.

Cigaretni dim

Međunarodno istraživanje

Hrvatska mladež voli "kafane" više od seksualnih odnosa

Za razliku od hrvatske, britanska mladež je poprilično odgovornija u konzumiranju navedenoga.