Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Vijesti

EduCentar i MojPosao istražuju

Poslodavci smatraju da bi se zaposlenici samostalno trebali pobrinuti za edukaciju

Provedeno je istraživanje o edukativnim potrebama i ponudi profesionalne edukacije. Polovica ispitanika smatra kako im je neformalno obrazovanje dalo odličnu ili vrlo dobru podlogu.

Božićni ukras - snjegović

Top lista manje poznatih božićnih pjesama

Alternativne božićne pjesme za malo drugačiji blagdanski ugođaj

Ako su vam dosadili klasični božićni hitovi koji se neprestano vrte na radiju, imamo rješenje! Redakcija portala Studentski.hr napravila je listu alternativnih božićnih pjesama.

Norveška

Etnografski muzej u Zagrebu

Doživite čaroliju norveškog Božića uz hranu, piće i priče

Djelić božićnog duha na norveški način imat ćete priliku uhvatiti 7. prosinca u Etnografskom muzeju u Zagrebu.

 Jidiš i drugi jezici ortodoksnih Židova u New Yorku

Predstavljanje sociolingvističke knjige

Istražen identitet ortodoksnih židovskih zajednica

Gabi Abramac uspjela je ući u hasidsko društvo i napisati sociolingvistički rad o istom. Predstavljanje knjige održat će se 15. lipnja u Zagrebu.

GPS-iraj Djeda

„GPS-iranje” Djeda Božićnjaka

Igre i kodiranje s vilenjacima olakšavaju odbrojavanje do Božića

Božić se bliži, a tako se bliži i put oko svijeta koji Djedica mora proći kako bi svima dostavio darove. Google se pobrinuo za svoju verziju praćenja njegovog puta, ali i za edukativne igre koje se mogu naći na njihovoj stranici.