Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Sveti Nikola Domski

Studenti, ulaštite čizmice!

Sveti Nikola Domski otkrio tko će večeras dobiti poklone

Sveti Nikola Domski i ove će se godine poigrati sa studentima u domovima te im dati poklone. Najbrži će osvojiti nagrade, a za to će morati upregnuti svoje moždane stanice.

Legicii

LEGO papuče

Kraj bolovima uz anti-LEGO papuče!

Sigurno su mnogi od vas osjetili bol kada su stali na LEGO kockice, ali tome je došao kraj!

Božićni sajam - Zagreb

Advent diljem Europe

FOTO: Božićni sajmovi u Europi koje biste trebali posjetiti

Lista božićnih sajmova u Europi koje biste trebali posjetiti. Za bolji dojam, pogledajte mini fotogaleriju ovih sajmova.

Mladi na travi

Y generacija optimistično gleda u budućnost

Istraživanje pokazalo da je mladima prioritet obrazovanje i posao

Istraživanje na mladima između 18 i 25 godina pokazalo da je mladima prioritet obrazovanje i posao, u budućnost gledaju s optimizmom, a samoprihvaćanje i doprinos zajednici su im važniji od postizanja društvene prepoznatljivosti i materijalnoga postignuća.

Diplomantice

Rezultati ankete EduCentra

Gotovo trećina studenata odgodila diplomu zbog produljenja studentskih prava

Je li bolje biti vječni student ili završiti fakultet u najkraćem roku istražio je portal EduCentar u anketi provedenoj na više od 420 ispitanika.