Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

karta svijeta

UN-ovo globalno izvješće o sreći

Upoznajte najsretnije zemlje na svijetu

O kojim čimbenicima ovisi sreća stanovnika neke zemlje?

Advent u Osijeku

Advent u Osijeku 2015.

Božićna bajka u osječkoj Tvrđi

Od 28. studenog 2015. do 1. siječnja 2016. u Osijeku će se drugu godinu za redom održati Advent u Osijeku, koji će svim Osječanima i gostima pružiti pravu božićnu bajku u srcu barokne Tvrđe.

Nezdrava hrana

Potvrdili stručnjaci

Nezdrava hrana pomaže u bržem gubljenju kilograma

Portugalski su znanstvenici proveli dvotjedno istraživanje u kojemu su dokazali da su ljudi više motivirani za nastavljanje svoje dijete ako su se nedjeljama hranili bilo čime što im je srce poželjelo.

Božić kolumna

Bjonca

Što je Božić bez purice?

Ako ste se ikada pitali kako izgleda vegetarijanski božićni ručak kod bake, sada to imate priliku saznati iz prve ruke!

Mladi na travi

Y generacija optimistično gleda u budućnost

Istraživanje pokazalo da je mladima prioritet obrazovanje i posao

Istraživanje na mladima između 18 i 25 godina pokazalo da je mladima prioritet obrazovanje i posao, u budućnost gledaju s optimizmom, a samoprihvaćanje i doprinos zajednici su im važniji od postizanja društvene prepoznatljivosti i materijalnoga postignuća.