Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Obitelj za Božić

Blagdani za sve generacije

Božićni blagdani iz perspektive mladih i onih malo starijih

Božić ima drugačije značenje za djecu, tinejdžere, studente, roditelje te bake i djedove. Svatko ima svoju ulogu i svoje brige.

Gledanje letka

Anketa

Istraživanje o percepciji tržišta rada među mladima

Pitanja su jednostavna, pa ćete tako brzinski imati priliku dati svoje mišljenje o iseljavanju mladih, radu u državnoj firmi, koju brojku za prvu plaću očekujete, koliko ste sigurni da ćete se zaposliti i slično.

Djedica s poklonima

Božićna ušteda

Savjeti za preživljavanje blagdanskih troškova na studentskom budžetu

Studentski je budžet sam po sebi vrlo oskudan, što predstavlja veliki problem kada su u pitanju blagdanski troškovi. No, nije sve tako crno jer postoje načini kako izaći na kraj s tolikim troškovima, a da ne potrošite sav novac.

LinkedIn

LinkedIn istraživanje

10 poslova koji prije 5 godina nisu postojali

LinkedIn je proveo istraživanje poslova koji su danas među najpopularnijima, a do prije 5 godina gotovo nisu postojali. Istraživanje je provedeno na 259 milijuna profila unutar mreže, a uključuje vremensko razdoblje od 2008. do 2013. godine.

Božićni stol

Obogatite blagdanski stol

Reci, pa fino ispeci!

Neovisno o tome jeste li potpuni početnici ili vrhunski kulinarski majstori, uz pomoć ovih recepata možete obradovati svoje ukućane za blagdane. Jednostavno, povoljno i ukusno!