Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Božićni ukrasi

Nagradna igra portala Studentski.hr

„Lajkanjem” božićnih ukrasa do fascinantnog svijeta Muzeja iluzija

Studentski.hr vas ponovno nagrađuje! Budite maštoviti i posjetite svijet iluzija potpuno besplatno.

Izvor: Pinterest

Istraživanje o pamćenju

Kako treba voditi bilješke – rukom ili na laptopu?

Tipkate li bilješke s predavanja na laptopu ili tabletu? Možda ćete se predomisliti nakon što pročitate što se dokazalo u jednom američkom istraživanju!

Trg bana Josipa Jelačića perspektiva

Rezultati istraživanja Eurobarometra

Zagrepčani među najzadovoljnijim europskim građanima

Prema istraživanju, koje svake tri godine provodi Eurobarometar, stanovnici Zagreba među najzadovoljnijim su stanovnicima europskih gradova. Također, Zagreb je prvi na listi percepcije uspješnosti integracije stranaca u društvo.

"Cmok&Bok" ruta

Božićni obilazak grada

„Cmok&Bok“ ruta pokazuje put do najboljeg mjesta za poljubac u Zagrebu

Posjetitelji Zagreba ovog adventa „spajaju“ običaj poljupca pod imelom s turističkim obilaskom grada, sve uz pomoć pametnih telefona.

karta svijeta

Svijet lingvistike

Francuski nije najteži jezik na svijetu, hrvatski je kompliciraniji!

Za savladavanje zahtjevnih svjetskih jezika potrebno je utrošiti u prosjeku 88 tjedana.