Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Jelena Karleuša

Predstavljanje rezultata istraživanja

Znanstvenici otkrivaju vladaju li Splitom cajke

Anketiranje je provedeno na uzorku od 2650 učenika i učenica trećih i četvrtih razreda srednjih škola te su rezultati sredinom prošle godine već izazvali veliku medijsku pozornost.

SantaCon New York

Veliko okupljanje Djedova Mrazova

FOTO: SantaCon – neobično okupljanje omiljenih djedica

U velikom broju gradova diljem svijeta u prosincu se odvija SantaCon, skup ljudi odjevenih u kostime Djeda Mraza.

Financijsko opismenjavanje srednjoškolaca Slavonije i Baranje

Opismenjavanje

Financijski impuls u borbi protiv niske razine financijskog znanja srednjoškolaca

Čak 19 srednjih škola na području Osijeka, Đakova, Slavonskog broda, Vinkovaca, Vukovara i Dalja obuhvaćeno je edukacijom Financijskog impulsa.

zure u nekaj

Istraživanje OECD-a "How's Life?"

Hrvati ne vjeruju javnim institucijama i ljudima koji ih okružuju

Danska, Finska, Norveška, Švicarska i Švedska zemlje su u kojima je prisutno veliko povjerenje u institucije i okolinu. Nimalo šokantno, no Hrvatska se ne može pohvaliti s previsokim stupnjem povjerenja u institucije i u ljude.

Single bells

Teško je ful biti taken

Odlični razlozi zašto biti samotnjak tijekom praznika

Najljepše je doba u godini, a vi ste sami kao Pale? Donosimo vam popis razloga zašto to nije toliko loše.