Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Diplomantice

Rezultati ankete EduCentra

Gotovo trećina studenata odgodila diplomu zbog produljenja studentskih prava

Je li bolje biti vječni student ili završiti fakultet u najkraćem roku istražio je portal EduCentar u anketi provedenoj na više od 420 ispitanika.

Lars-James

Znanstveno istraživanje

Slušanje žestoke glazbe smiruje

Znanstvenice Genevieve Dingle i Leah Sharman otkrile su da slušatelji žestoke glazbe, umjesto očekivanih osjećaja ljutnje i agresije, osjećaju smirenost i inspiraciju, a razine stresa, neprijateljstva i mržnje padaju.

Drvce naslovna

Ideje za ukrašavanje doma

FOTO: Izradite inovativno božićno drvce

Ako ove godine želite biti inovativni u ukrašavanju kuće i drvca, pogledajte fotogaleriju inspirativnih ideja.

Eurostudent logo

MZOS, SRCE, IRO, Ipsos Puls, Eurydice i Aretis vas pozivaju

Eurostudent: izrazi mišljenje o studentskom standardu u najvećem europskom istraživanju

Istraživanje obuhvaća informacije o uvjetima studiranja (smještaj, troškovi, način financiranja studija, rad uz studij i sl.), planovima za nastavak studija i međunarodnu mobilnost te ispituje zadovoljstvo studentskim iskustvom.

veš

Teorija o studentskoj higijeni

Jesu li studenti doista tako prljavi?

Proizvođač deterdženata proveo je istraživanje o studentskoj higijeni. Rezultati su šokantni.