Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

GPS-iraj Djeda

„GPS-iranje” Djeda Božićnjaka

Igre i kodiranje s vilenjacima olakšavaju odbrojavanje do Božića

Božić se bliži, a tako se bliži i put oko svijeta koji Djedica mora proći kako bi svima dostavio darove. Google se pobrinuo za svoju verziju praćenja njegovog puta, ali i za edukativne igre koje se mogu naći na njihovoj stranici.

Dječji vrtić

Josip Maslov

Djed Mraz je peder i Srbin

„Molim vas da me pokušate shvatiti“, rekao je Pavel Antić predsjedavajući Stožerom za obranu hrvatskog djeteta, „djed Mraz bio je i bit će rak rana hrvatskog društva i zaslužuje prezir. Djed Mraz je litica s koje maloljetan Hrvat i Katolik skače u neizbježnu duhovnu smrt.“

Galešnjak

Marija Djedović

Hrvatska očima stranca

 Sretna sam što stranci kad čuju Croatia ne misle na korupciju, neefikasnost, nepotizam, krizu nego na vrlo atraktivnu zemlju, idealnu destinaciju. A mi? Nemoguće nam je zamisliti da nam netko zavidi na državi.

Studenti

Rezultati istraživanja ERF-a i Ureda za droge:

Slatki studentski život!

Studenti su zadovoljni studijem i dobro spavaju. Kad nisu na fakultetu ili u svojoj sobi, vrijeme uglavnom provode po kafićima i klubovima.

Adventski kalendar 2015.

Adventski kalendar 2015.

INTERVJU: Studenti donose božićnu čaroliju u centar Zagreba

„Druženje, komuniciranje, intimnost i upoznavanje logičan su nastavak, ali i smisao Adventskog kalendara.“