Božićni Barometar 2015.

Hrvati 5. po potrošnji u Europi i svijetu

božić

Prema istraživanju Ferratum grupe, Hrvati su jedni od najvećih potrošača u svijetu za vrijeme božićnih blagdana. Najviše novca troše na knjige, glazbu, elektroniku, igračke i alkohol. Skloniji su šetnji po trgovačkim centrima, nego online kupnji.

Pitate li se kolika će biti blagdanska potrošnja u odnosu na raspoloživi dohodak kućanstava u Hrvatskoj? Prema istraživanju Ferratum grupe, licencirane kreditne institucije, Hrvati će biti 5. na ljestvici potrošačkih zemalja. Naš narod će tako tijekom blagdana potrošiti 26,4% svojih ukupnih mjesečnih primanja s kojima raspolažu, dok će primjerice Englezi na blagdane potrošiti čak 38,5% svojih mjesečnih primanja.

Istraživanje je provedeno za aktivne korisnike Ferratum grupe u 21 europskoj zemlji i zemljama Commonwealtha, kao web anketa sa standardiziranim upitnikom za sve lokacije. Prihodi su obračunati u domaćoj valuti, a statistike o Božićnoj konzumaciji izračunate su kao omjer mjesečno raspoloživog dohotka u svakoj zemlji, tako i Hrvatskoj. Raspoloživi prihodi i kupovna snaga pojedinaca temelje se na podacima Svjetske banke.

U anketi je anonimno sudjelovalo 14 205 kućanstava. Ispitanici su osobe u dobi između 21 i 65 godina od čega 57% čine žene. Prosječni dostupni neto dohodak kućanstava iz svih zemalja iznosi od 805 do 10 350 eura, dok je prosječni broj članova kućanstva među ispitanicima 3-2 osobe. Osim demografskih čimbenika, ispitanici su upitani o raspoloživom neto mjesečnom prihodu, koliko troše tijekom Božića, na koje su aktivnosti potrošiti svoj novac te obavljaju li online kupnju. U anketama su se koristile odgovarajuće valute svake zemlje. Odgovori su izjednačeni kako bi se prikazala odgovarajuća kupovna moć svake zemlje.

Najviše novaca potrošit ćemo na knjige, glazbu, elektroniku, igre i dječje igračke te na alkohol. Na pitanje hoće li ove godine za blagdane potrošiti više ili manje novaca nego proše godine, 64,6% ispitanika odgovorilo je – isto kao i prošle godine, 20% potrošit će manje nego prošle godine, a 15,4% potrošit će više u odnosu na godinu prije. U istraživanju vezanom na online kupovinu tijekom 2015.godine, samo 13,3% Hrvata obavlja svoj shopping na webu čime smo daleko ispod europskog i svjetskog prosjeka. Čak 38,9% Engleza kupuje online, a za njima i 31,6% Njemaca te 27,2% Nizozemaca.

Pretjerujemo li u trošenju potaknuti blagdanskom euforijom ili ne, zaključite sami.

 

Komentari na članak

Vezani članci

Nuklearna testiranja

Na današnji dan

Međunarodni dan borbe protiv nuklearnih testiranja

Iako se slavi tek nekoliko godina, činjenica da se obilježava Međunarodni dan borbe protiv nuklearnih testiranja ulijeva nadu da se ipak radi na promicanju mira i sigurnosti u svijetu.

program plesne čestitke Zadarskog plesnog ansambla 2013. godine

Petak u HNK Zadar

Plesna čestitka Zadarskog ansambla

Zadarska Plesna čestitka ove će se godine održati 20. prosinca, a božićnim programom razveselit će vas polaznici plesnog studija Zadarskog ansambla.

https://pixabay.com/en/wing-plane-flying-airplane-sky-221526/

Akademska mobilnost

Studije pokazale: Studenti koji su sudjelovali u Erasmus+ programu lakše se zapošljavaju

Europska je komisija predstavila rezultate dvaju istraživanja koji pokazuju da se studenti sudionici Erasmus+ programa lakše zapošljavaju te da im iskustva stečena u inozemstvu pomažu na poslu.

stres

Briga za zdravlje

U pet jednostavnih koraka do smanjenja blagdanskog stresa

Iako lijepo, blagdansko razdoblje sa sobom donosi i mnogo stresa. Uz nervozu oko sitnica poput odabira darova za najmilije, za studente su tu i akademske obaveze koje su se odjednom nagomilale. Ako vam je dosta svega i trebate pomoć kako biti opušteniji i zdraviji, ovo je tekst za vas.

djetelina s četiri lista-sreća

Znanstveni dokazi

Studenti koji pišu ispite sretnom kemijskom ostvaruju bolje rezultate

Sreća je važan dio našeg života jer sve što radimo smatramo kako ovisi o količini sreće koju imamo. Znanstvenici tvrde kako sreća ne postoji, već se radi o samoispunjavajućem proročanstvu.