LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Intervju s Franom Mubrinom i Matkom Buntićem

Dvostruki pobjednici Young Lionsa: Dobre ideje nastaju u borbi, a ne u zoni komfora

Matko Buntić (Designer) i Fran Mubrin (Creative Director) iz agencije 404 dvije su godine zaredom odnijeli pobjedu na natjecanju Young Lions Croatia. U razgovoru su nam otkrili što im ta pobjeda u ovom trenutku predstavlja, što ih je učinilo pobjednicima, ali i hoće li se ove godine prijaviti.

Matko Buntić (Designer) i Fran Mubrin (Creative Director) iz agencije 404 dvije su godine zaredom odnijeli pobjedu na natjecanju Young Lions Croatia. U razgovoru su nam otkrili što im ta pobjeda u ovom trenutku predstavlja, što ih je učinilo pobjednicima, ali i hoće li se ove godine prijaviti.

U tijeku su prijave za najpopularnije natjecanje za mlade profesionalce u komunikacijskoj industriji – Young Lions Croatia. Grand Prix pobjednici protekle dvije godine bili su Matko Buntić (Designer) i Fran Mubrin (Creative Director) iz agencije 404, a to ih je dovelo do globalnog natjecanja u Cannesu gdje su snage odmjerili s kolegama iz cijeloga svijeta. U razgovoru su nam otkrili što im ta pobjeda u ovom trenutku predstavlja, što ih je učinilo pobjednicima, ali i hoće li se prijaviti ove godine

– U ovom trenutku to je neka vrsta potvrde da je ono što smo na tim natjecanjima pokazali vrijedno i kvalitetno. Također je i dokaz kvalitete našeg svakodnevnog rada na polju kreative i dizajna. Bez svakodnevnog treninga tih vještina ne bismo daleko dogurali ni na natjecanjima. 

Upitali smo ih je li se, u kojoj mjeri i na koji način pobjeda odrazila na njihove karijere.

– Još smo uvijek dio iste agencije u kojoj smo radili i prije tih natjecanja. Ovdje konstantno napredujemo i mimo priznanja i nagrada, a za pobjedu bismo mogli reći da na karijeru utječe kao dobar motivator kad stvari i problemi nisu jednostavni. 

Unatoč potpunoj odvojenosti od kolega i klijenata te sa samo 24 sata na raspolaganju, čak su se dvaput uspjeli dokazati kao kreativci koji znaju kako u takom kratkom vremenskom roku kreirati uspješnu ideju. Evo što ih je, uz kreativnost, učinilo pobjednicima.

 Stava smo da dobre ideje nastaju u borbi, a ne u komforo-zni. Stoga, za nas je svaki dan prilika za usavršavanje vještina koje su potrebne na takvim natjecanjima. Ne bježimo od izazova i trudimo se stalno učiti. Skoro svaki projekt prilika je za novu ideju i neku vrstu pomaka prema naprijed.

Da uspješno plivaju u komunikacijskoj industriji, osvajanje Grand Prixa na doista prestižnom natjecanju dodatno potvrđuje. Zanimalo nas je čemu mogu zahvaliti svoj poslovni uspjeh – je li on rezultat upornosti, talenta, prethodnih iskustava ili nečeg drugog i koliku ulogu u njegovu ostvarivanju ima njihovo formalno obrazovanje.

– Formalno obrazovanje je vrlo važan temelj i bazične vještine koje se uče u sklopu škola i fakulteta dosta su bitne. Ono što je možda manje vidljivo, a također je izuzetno važno pokupiti na fakultetu je koncept kritičkog razmišljanja; o svojem radu, o tuđem radu i o problemu koji se u nekom trenutku nalazi pred vama. Osim toga, sve što ste nabrojali u pitanju ima svoju ulogu.

Koncept Young Lionsa podrazumijeva da je identitet klijenta nepoznat do početka samog natjecanja i da se prilikom predstavljanja ključnih podataka komunikacija s vanjskim svijetom na jedan dan prekida. Mubrin i Buntić taj su nam proces pobliže opisali iz prve ruke, iz perspektive onih koji su puna 24 sata radili na realizaciji svoje ideje.

– U praksi recimo prvih par sati prolazite kroz proces dubljeg istraživanja teme i klijenta. Nakon boljeg upoznavanja sa zadatkom ide proces brainstormanja, uspoređivanja ideja i osmišljavanja koncepta. Vremenski te stvari ovise o zadatku i inspiraciji, nekad traju duže, nekad kraće. Na kraju se ideja precizira pa potom dizajnira uz raspisivanje tekstova. Kroz cijeli se rad ideja često malo mijenja, evoluira, stvari se dodaju i oduzimaju do samog kraja. Osobno smo odrađivali zadatke bez stanki za spavanje jer nam je tako lakše, ali bilo koji drugačiji pristup je legitiman ako više volite prespavati ideju.

Vrlo slično bilo je i u Cannesu, tvrde.

– Najveća je razlika što se zadatak odrađuje izvan kompleksa festivala za razliku od organiziranog prostora u sklopu natjecanja u Zagrebu. Ali metodu rješavanja zadatka nismo mijenjali. Što se tiče atmosfere izvan natjecanja, Cannes nam je donio iskustva prepuna zanimljivih ljudi i predavanja kroz koje smo naučili mnoštvo novih stvari i gdje su nam se otvorili neki novi pogledi na posao kojim se bavimo.

Tijekom rada u oglašivačkoj industriji naviknuti su na ubrzan tempo i rokove koji pritišću, ali rok od 24 sata doimao nam se prekratkim za kompletnu realizaciju projekta. Naši sugovornici kažu da to ne mora biti točno – ako se dobro organizirate.

– U svakodnevici su se za nas ograničenja skoro uvijek pokazala kao najbolji pokretač kreativnosti, a kad se dobro organizirate, 24 sata i nije toliko kratko. Nekad stvari sjednu na svoje mjesto u vrlo kratkom vremenu pa vam je trajanje natjecanja i više nego dovoljno. Možda je najbitnija karakteristika takvih ideja da su jednostavne, tako da bi vas više vremena moglo navesti na previše kompliciranja za koje nema potrebe.

Godine 2018. bilo je čak 60% prijava za Young Lions više no prethodne godine, što nam pokazuje kako interesa za natjecanje ne manjka. I u ovom su trenutku otvorene prijave sudionika za 2019, sve do 10. ožujka. Matko i Fran ove se godine ne prijavljuju, ali daju dovoljno dobre razloge da vi to učinite.

 Ove godine se ne prijavljujemo. Dvije uzastopne pobjede su jako dobar uspjeh za nas. Naravno da bismo pozvali sve koji o tome razmišljaju da se prijave, svaka vježba dobro dođe i natjecanje je prilika da se upoznate s kolegama iz industrije. Uz to, ako smislite dobru ideju, putujete u Cannes, a tko zna i kamo dalje nakon toga.

FOTO: MATKO BUNTIĆ I FRAN MUBRIN