LOGIN
REGISTRACIJA
Zaboravili ste lozinku?
Humanitarna akcija "Mladi mladima"

Adventska zagrebačka avantura razveselila mališane iz Sarajeva

Uspješna izvedba humanitarne predstave ''Svastika'' te velik trud i rad Foruma mladih UBH-a "Prsten" omogućili su dječici iz Stadlerovog dječjeg doma "Egipat" posjet adventskoj čaroliji grada Zagreba. Njihova dvodnevna avantura ostat će im zauvijek u pamćenju!

Kako najbolje doživjeti advent u Zagrebu? Mnogi će reći šetnjom pod šarenim svjetlima, klizanjem, istraživanjem Zagreba i znamenitosti, posjet muzejima i trgovima. Udruga bosanskih Hrvata Prsten u ovu je jednadžbu ubacila dječji osmijeh i dobra djela.

Ovog su vikenda u Zagrebu ugostili prijatelje iz Stadlerovog doma Egipat i na poseban im način približili čaroliju našeg prekrasnog grada. Djeca koja su stigla u petak navečer žive u domu za nezbrinutu djecu u Sarajevu gdje ih čuvaju sestre iz zajednice Sestara Služavki Malog Isusa. Uzvratili su posjet prijateljima iz Foruma mladih koji su ih prošle godine uveselili svojim dolaskom i mnogim božićnim poklonima. Sredstva za akciju prikupljena su humanitarnom izvedbom predstave Svastike.

– Proteklih smo godina imali običaj dolaziti u domove nezbrinute djece ili djece s poteškoćama u razvoju diljem Bosne i Hercegovine te im donosili poklone i potrepštine nužne za funkcioniranje domova. Shvatili smo da je to prolazno –usrećimo djecu, damo im poklone i odemo. Iako sretni zbog mogućnosti da i tako humanitarno djelujemo, ove smo godine htjeli djeci pružiti iskustvo. Advent u Zagrebu proglašen je najboljim u Europi i odlučimo smo dovesti tu prekrasnu djecu i s njima se provesti  u našem prekrasnom gradu. – rekao je jedan od organizatora, predsjednik  Foruma mladih udruge "Prsten", Filip Biškić.

Filip i Katarina, najmlađa stanarka doma; foto: Forum mladih

Iskustva i uspomene koje djeca nose natrag u svoj dom definitivno nisu prolazna.

– Kad sam rekla djeci kamo idemo i što ćemo raditi, oni nisu mogli spavati! Takva radost i takvo veselje. Cijeli dan nismo mogli čuti ništa osim: ''Idemo u Zagreb!'' Uživali smo cijeli dan družeći se s prijateljima iz Udruge, volonterima, i dobrim ljudima grada Zagreba. Cijeli dan istražujemo, od muzeja, zoološkog vrta, do Gornjeg grada – zaista nešto posebno. – rekla je sestra Anđa Vranješ koja je s još tri sestre i dvoje volontera dopratila šesnaestero djece iz Sarajeva na dvodnevni izlet.

Očekivanja su bila ispunjena. Djeca su bila oduševljena od početka do kraja svog boravka. Posjetili su Tehnički muzej, Zoološki vrt, obišli cijeli grad i uspinjačom došli na klizanje u Klovićeve dvore. Zatim su dobili i darove te prošetali trgom uz hot-dogove i sokove. Sljedeći su dan nakon mise i razgledavanja Kaptola krenuli kući puni dojmova i divnih uspomena.

– Mi u Sarajevu, nažalost, nemamo taj božićni ugođaj koji su djeca mogla doživjeti u prekrasnom Zagrebu punom adventskog svjetla. Klizanje je ipak odnijelo pobjedu! Otkada smo došli, djeca ne skidaju osmijeh s lica, doživjeli su nešto zaista neponovljivo. Već sat vremena kližu, a nitko ne izlazi. – podijelila je s nama sestra Anđa.

Božićni vlakić s Djedom Božićnjakom; foto: Forum mladih

Vikend koji su doživjeti vrlo je poseban za djecu ovog doma jer žive skromno i imaju posve drugačiji Božić od ostalih. Ivica Slišković, dječak je koji od svoje pete godine živi u Stadlerovom dječjem domu, pokazao je svoje oduševljenje.

– Mi smo bili jako znatiželjni što se tiče tog Zagreba! Znali smo da ćemo svašta vidjeti i  mogli dočekati ovaj dan. Meni je prvi put u Zagrebu i mislim da je jako lijep. Najbolje nam je bilo na Maksimiru i na klizanju, jako se zabavljamo! Ovo je baš bio najbolji poklon za Božić, a još nije ni Božić! – rekao je Ivica.

Ipak, najdraži dio ovog veselog vikenda svima je bio podjela poklona Djeda Božićnjaka, tj. bivšeg predsjednika Udruge Tončija Viskovića.

– Kada smo gledali reakciju djece, radost, osmijehe, kada smo primili zagrljaje i poljupce na kraju subotnjeg dana, srce nam je bilo na mjestu. Organizacija ovakve akcije iziskuje puno posla, svakako smo i mi umorni, no isplatio se svaki sat manje sna, svako jurcanje po dućanima i svaka sekunda ovog vikenda provedena s djecom. Taj veseli žamor, ti osmjesi, to veselje i oduševljenje poklonima ispunili su nam srca i bila kao šlag na torti jednog prekrasnog dana. – rekao je Filip.

Božićni pokloni; foto: Forum mladih

Adventskom veselju sarajevskih mališana pridružila se i veleposlanica Bosne i Hercegovine, Renata Paškalj. Ona sa sestrama Stadlerovog doma surađuje još od 2003. godine

– Usprkos svim svojim obavezama, oduševila sam se kada sam čula za ovu akciju i rado sam se odazvala pozivu Foruma mladih. Večeras sam uistinu presretna što sam mogla biti dio njihove adventske zagrebačke priče. Forum mladih mora biti ponosan na sebe što su ovoj divnoj djeci priuštili prekrasan advent i uljepšali im Božić koji dolazi. – rekla je gospođa Paškalj.

Veleposlanica Paškalj i sestra Anđa; foto: Forum mladih

Forum mladih je također bio veoma zahvalan svima koji su pomogli i odazvali se njihovu pozivu na suradnju.

– Mi smo samo dio te priče i uzeli smo tu nezbrinutu djecu pod svoje i odlučili njima pružiti sve što možemo. No činjenice govore same za sebe – preko 320 ljudi kupilo je ulaznicu za kazališnu predstavu kojom smo prikupljali sredstva, Gradsko kazalište mladih iz Viteza došlo je na naš poziv nastupati, Zoološki vrt u Zagrebu, Tehnički muzej i ZET sa svojim božićnim tramvajem otvorili su svoja vrata i djeci pružila nezaboravne trenutke, a za obroke u subotu i nedjelju u potpunosti su se pobrinuli Restoran Sofra u Green gold centru i Ožujsko pub Maksi na Borongaju koji su djecu i sestre počastili bogatim obrocima. Također, djelatnici oba restorana prikupili su sredstva i kupili djeci slatkiše u prigodnim paketićima. Beskrajno smo im zahvalni na svemu što su nam omogućili! – poručuju iz Foruma.

Djeca iz Sarajeva; foto: Forum mladih

Časne sestre napomenule su kako znaju da je ovo bilo veoma teško organizirati i zato još više cijene trud Foruma mladih i njihovu inicijativu.

– Veliki rad i trud ovih mladih ljudi zahtijeva puno žrtve i ljubavi, svjesni smo toga. Vjerujte, dragi Bog to nagradi. Dobra djela uvijek će vratiti dobrim, iako to možda ne vidimo odmah. Svi smo pozvani da činimo dobro, ali i da otvaramo vrata drugima koji žele pomoći, pogotovo u ove božićne dane. Zapamtite, djeca nisu željna ni čokolade ni bombona (iako ih to veoma veseli), oni samo vole kad je netko za njih tu, kada ih primijeti, pazi, voli. – dodala je sestra Anđa.

Forum mladih s časnim sestrama iz Sarajeva; foto: Forum mladih

Ovaj divan vikend pokazuje što mladi ljudi zapravo mogu ako se udruže i odluče činiti dobro. Adventsko je vrijeme najbolje za dobra djela koja u nečijem životu mogu ostaviti nezaboravan trag.

–  Pozivam sve dobre ljude da odaberu svoj humanitarni cilj, nešto što ih ispunjava i da, ne samo u adventsko vrijeme, pomažu i pokreću akcije. – nadodao je Filip iz Foruma mladih.