Priprema za ljeto

Svakodnevne aktivnosti koje se računaju kao tjelovježba

Jump

Ne biste vjerovali, ali čini se da trošimo solidnu količinu kalorija čak i kada samo sjedimo. Provjerite koje vam još aktivnosti mogu pomoći da trošite više kalorija dok se nosite sa svakodnevnim obvezama.

Prošao je još jedan dan samosažaljenja u kojem sustavno izbjegavaš sve što bi moglo imati bilo kakve veze s vježbanjem, a navečer još više žališ kad se pogledaš u ogledalo. Pogotovo nakon Praznika rada kada smo, budimo realni, samo jeli i razmišljali o tome što ćemo sljedeće jesti.

Imamo dobru vijest za sve nas. Znanstvenici su razvili termin non-exercise activity thermogenesis ili kako se uvjeriti da vježbaš čak i kada hodaš. Šalu na stranu, ovaj termin zapravo označava energiju koju utrošimo kada hodamo po stepenicama, nosimo vrećice ili ulazimo u tramvaj te ukazuje da je vrlo jednostavno sa samo malo mašte pretvoriti svaki svoj korak u opaku tjelovježbu.

Provedena istraživanja dokazuju da upravo te aktivnosti imaju velik utjecaj na kontroliranje vlastite težine i sukladne su preporučljivim smjernicama za vježbanje Zavoda za javno zdravstvo koje uključuju oko tri sata aerobika te dva dana vježbanja snage tjedno.

Nedavno istraživanje pokazalo je da su kratke 10-minutne fizičke vježbe usko povezane sa smanjenom tjelesnom težinom i težim debljanjem. Nakon desetljeća uvjeravanja da za pravilnu tjelovježbu moramo biti fit, konstantno se znojiti te ubrzavati disanje i puls, ove su nove smjernice pravo osvježenje.

Stoga, iskoristimo prilike za aktivan život koje nam se pružaju u svim oblicima – od slaganja kreveta do kuhanja i pranja suđa. Sedam predloženih aktivnosti mogu vam pomoći da trošite više kalorija dok se nosite sa svakodnevnim obavezama.

Šopingiranje

Bilo da kupujete namirnice ili neki novi komad odjeće, šoping uključuje hodanje, a hodanje uključuje trošenje kalorija. I to čak do 200 kalorija po satu koji provedete šetajući po dućanima. Dovedite se u još bolju formu parkirajući dalje od centra ili dućana kako biste potrošili koju kaloriju više, odaberite obične stepenice umjesto pokretnih i izbjegavajte dizala. Ne bismo htjeli pretjerivati, ali dvije stepenice odjednom? Odlična tjelovježba.

Čišćenje

Da, da, da. Sama pomisao na čišćenje budi u nekima od nas iste osjećaje kao i vježbanje. Ali čistiti se jednostavno mora. Zašto ne ubiti dvije muhe jednim udarcem? Dajte sve od sebe kada usisavate, metete i brišete prašinu te sagorite do 150 kalorija po satu. Pustite muziku i pokrenite se malo, eto vam besplatne zumbe i još nekoliko dodatnih kalorija! I kad je košara za prljavo rublje već sama po sebi teška kao uteg, zašto joj ne dati višu svrhu?

Kuhanje

Ah, rad u kuhinji. Znamo da je debeli kuhar glavni simbol svakog restorana, ali sve što se u kuhinji odvija, od rezanja povrća do pranja lonaca i kuhača, sagorijeva oko 75 kalorija u pola sata. Ostavite električni mikser i miješajte za snagu tih bicepsa na koje ćete moći biti ponosni.

Sjedenje

Ma koga oni zavaravanju, reći ćete. Prije nego što zavrtite očima i pobjegnete, znajte da ne kažemo da ćete postati zdravi i trošiti kalorije sjedeći cijeli dan uz Netflix. Ali nije nemoguće pomalo vježbati i dok vozite, učite, sjedite u tramvaju… Podignite ramena do ušiju, očvrsnite trup koliko god možete, stisnite guzu i počinje jačanje mišića.

Pranje automobila

135 kalorija u pola sata. Nekoliko se puta istegnite do krova automobila, napravite po pet čučnjeva tijekom pranja svake gume i eto ga! Auto čist i zgodan, vlasnik čvrst i zgodan.

Putovanje

Ali ja nemam auto, što da perem! Za sve koji putuju tramvajima, busevima i vlakovima – ima nade i za vas. Zašto ne biste sišli jednu stanicu ranije i propješačili nekoliko minuta? Zašto ne biste propješačili i cijeli put ako vas od cilja dijeli nekoliko stanica? Pokušajte hodati i po rubniku nogostupa za jačanje trupa i centra tijela – pritom pokušajte sačuvati živu glavu.

Naručivanje pića

Mislite da nijedan dio vašeg tijela ne može vježbati za šankom osim jetre? Već ste podigli ruku da ga pozovete – i to se računa kao vježbanje bicepsa. Čekajući konobara, pokušajte stajati na jednoj nozi. Osim što vježbate snagu cijeloga tijela i ravnotežu, možete i ocijeniti koliko ste pripiti.

I dok su dobri stari aerobik i klasične vježbe snage najbolji način za održavanje zdravog života, ipak postoji način da se i mi ljenjivci probudimo i iskoristimo koje god mjesto i vrijeme za neprimjetnu tjelovježbu koja će nas održati u formi.

Komentari na članak

Vezani članci

Studenti uživaju

Reci prehladi NE

10 načina kako se ne razboljeti ove zime

Osim predivnog božićnog ugođaja, snijega, kolača i kuhanog vina, sa zimom dolazi i jedan nepoželjan gost, svima dobro znana gripa i prehlada. Naporna i iscrpljujuća, jednostavno nas ne pušta na miru i onemogućava nam uživanje u pravom zimskom ugođaju.

Orijentacijski tjedan 2017

Orijentacijski tjedan

Brucošima FFZG-a neće trebati GPS da se snađu na fakultetu

Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu od 2. do 6. listopada organizira Orijentacijski tjedan kojim nastoji pomoći brucošima pri snalaženju na fakultetu. Kroz predstavljanja, radionice i ostale aktivnosti brucoši i ERASMUS-ovci moći će se riješiti nedoumica i strahova te si olakšati početak studija.

spavanje

Znanstveno istraživanje

DNA određuje jeste li ranoranioci ili „noćne ptice“

Pripadate li jutarnjem ili noćnom tipu ovisi o vašoj genskoj predispoziciji.

Smoothie

Vježbanje je in

Svladavanje proljetnog umora: 5 zdravih smoothie recepata

Iskoristite sve blagodati proljeća i uđite u novo godišnje doba s više energije i zdravlja uz proljetne smoothie recepte i neizostavnu fizičku aktivnost.

I can do this

TED inspiracija

Inspirativni TED razgovori za zdravlje, fitness i sreću

Vjerujemo da ste se puno puta našli u situaciji kada ne možete pronaći nimalo inspiracije kako biste se pokrenuli, zato smo vam pripremili TED razgovore koji će vam u potpunosti promijeniti mišljenje!