Produktivnost i energičnost

„Self-care” ili kako se brinuti o svom (uglavnom psihičkom) zdravlju kad ste do grla u poslu

self care
https://pixabay.com/photos/successful-think-businesswoman-2668386/

Volite li sebe? To je tako izlizano pitanje, ali je važno. Onako kako se brinete o drugima, brinite i o sebi – možda ipak duplo više.

Jutro je. Topli krevet se odavno ohladio, vi kuhate kavu, izgledate kao zombi i pritom već tipkate mejlove ili ponavljate pred ispit. Stalno si ponavljate kako ćete poboljšati radne i one više osobne navike, ali ste tako tvrdoglavi pa to i nije bilo preuspješno. Možda je to samo neka divlja tehnika iživljavanja nad samim sobom kako biste kasnije mogli više uživati u plodu vaše krvi i znoja.

Moramo vam otkriti da je ključ ipak u vođenju brige o svom, kako tjelesnom – tako i psihičkom zdravlju. Ako ste odmorni, siti i gasni, više ćete posla obaviti, biti energičniji i, na koncu, imati volje za ono davno obećano piće s prijateljima.

Volite li sebe? To je tako izlizano pitanje, ali je važno. Onako kako se brinete o drugima, brinite se i o sebi – možda ipak duplo više. Na koje si načine pokazujete da se volite? Stanete li na trenutak i pohvalite si odjeću koju ste si taj dan odabrali? Doručkujete li kvalitetno? Nagradite li se šopingom ili komadom torte? Idete li u šetnju ili na trčanje? Budite iskreni ovdje, neće znati nitko osim vas samih. Ovdje vas samo želimo potaknuti na brigu o sebi, uglavnom onu psihičku jer je ona najčešće i najranjenija. 

Brojite ovce

Ne doslovno. Želite li biti odmorni za dan pred vama, važno je otići na spavanje u razumno vrijeme; odredite vrijeme u koje ćete svaku večer lijegati. Do tih sati ispunite sve obveze za koje smatrate da moraju biti odrađene – odjeća za idući dan pripremljena, posuđe oprano, vaša koža očišćena i zubi oprani. Ono što ne mora biti istoga trenutka gotovo (poput glačanja rublja ili usisavanja stana) odložite za drugu priliku. Spremni ste za spavanac. Laku noć!

Pokrenite se!

Vjerojatno ste znali da vježbanje umanjuje šansu za razvitkom srčanih bolesti, moždanog udara ili dijabetesa. No, jeste li znali da isto to vježbanje poboljšava i štiti vaše pamćenje i vještine razmišljanja? Istraživanja su dokazala kako dio mozga koji kontrolira razmišljanje i pamćenje ima veći volumen kod ljudi koji vježbaju. To bi značilo da se ovoga trenutka ustanete, prošetate pola sata ili pak odradite kraću kardio-seansu. 

Budite zahvalni. 

Ovo i nije neka novina. Cilj je osloboditi se negative i nastaviti dalje sa smiješkom na licu. Svako jutro stanite na nekoliko trenutaka i prisjetite se triju stvari na kojima ste zahvalni. Je li to materijalne prirode ili ste zahvalni na zdravlju i ljubavi koju vam bezuvjetno pružaju obitelj, partner i prijatelji – na vama je da odlučite.

Odmorite se.

Jednodnevni izleti u inozemstvo ili tjedne ture po našoj obali ne moraju biti sinonim za odmor. Pročitajte knjigu koju ste kupili prošli mjesec, ugasite društvene mreže i skuhajte si kvalitetan obrok koji ste zadnji put pojeli prošloga utorka ili idite u kino i pogledajte najnoviju komediju. Odmor ne mora biti grandiozan – dovoljno je da vama bude spas nakon napornoga dana ili tjedna. Odmorite se – zaslužili ste, parafrazirano i melodično kaže uvodna pjesma u istoimenoj seriji.  

Pomozite drugima. 

Skinite nekoliko obveza s vrata vaše majke: usisajte, operite suđe ili pak napravite ručak. Volontirajte u dječjim vrtićima, domovima za starije i nemoćne ili u azilima. Udijelite strancu ili kolegi kompliment i nasmijte ih. Srdačno pozdravite tete u menzi ili u pekari. Sitnice itekako uljepšaju dan koliko god on gadan bio. Pomozite drugima i pomoći će vam se. Jednostavno pravilo zahtijeva jednako jednostavnu i svakodnevnu primjenu ako želite voditi sretan život. 

Komentari na članak

Vezani članci

Emocionalna manipulacija

Očuvanje mentalnog zdravlja

Emocionalni manipulatori mogu vas baciti u depresiju, evo kako ih možete prepoznati

Ako na vrijeme reagirate i ogradite se od njegovog komentara, nećete postati žrtvom.

https://unsplash.com/photos/3BK_DyRVf90

Vodič za produktivnost

Studentski multitasking: male tajne za visoku produktivnost

„Kako u što manje vremena biti što produktivniji?”, pitaju se svi koji su se doveli do situacije da spremaju ispit u tri dana.

Razmišljanje

Kvaliteta života i razvoj pojedinca

Može li razgovor osobe same sa sobom utjecati na kvalitetu života?

Iako su na prvi pogled ljudi koji pričaju sami sa sobom čudni, znanstvenici kažu kako takvo ponašanje donosi i neke dobre strane. Donosimo prednosti pričanja s osobom koja nas najbolje razumije – samim sobom.

Isto

Na današnji dan

Mladi su posebno osjetljivi na mentalne tegobe; Svjetski dan mentalnog zdravlja posvećen je upravo njima

Iako su se u povijesti mentalne poteškoće smatrale djelovanjem demonskih sila, njihovo je postojanje kasnije znanstveno dokazano. Kako bi se podigla svijest o ovom tipu bolesti, današnji je dan 1992. godine proglašen Svjetskim danom mentalnog zdravlja, a on je ove godine posvećen djeci i mladima.

Izvor: Pixabay, Laptop

Red, rad i disciplina

10 savjeta kako prestati tratiti vrijeme i povećati produktivnost

Jeste li se ikada osjećali kao da vam 24 sata u danu nisu dovoljna? Uvijek žurite i skačete s jedne obveze na drugu bez uzimanja pauze? Imate li osjećaj kao da tratite vrijeme?