Zdrav život

Riješite se (ispitnog) stresa ovim koracima

Kako se riješiti stresa

Stres je čest studentski problem, i to posebice u vrijeme ispita. Saznajte jednostavne trikove za oslobađanje stresa.

Oslobađanje od stresa može vam pomoći u tome da vratite mir i spokoj u svoj kaotičan život.

Ako vaš stres izmiče kontroli, potrebno vam je brzo olakšanje, stoga pokušajte barem jedan od ovih savjeta.

Postanite aktivniji

Svaka tjelesna aktivnost može vam pomoći u tome da se riješite stresa, pa čak i ako niste neki sportaš, odnosno ne bavite se sportom i izvan ste forme. Obična vježba može vam pomoći. Fizička aktivnost potiče izlučivanje endorfina i drugih prirodnih neuronskih kemikalije koje unaprjeđuju vaš osjećaj za dobro. Vježba fokusira vaš mozak na pokrete tijela i poboljšava rraspoloženje. Hodanje, trčanje, vrtlarenje, čišćenje, biciklizam, plivanje, dizanje utega i mnoge druge aktivnosti oslobodit će vas od stresa.

Smijte se više

Dobar smisao za humor ne može izliječiti sve bolesti, ali zato ćete se osjećati bolje, čak i ako se prisilno nasmijete. Smijeh izaziva pozitivne fizičke promjene u vašem tijelu. Dakle, pročitajte neke viceve, pogledajte neku komediju ili se, jednostavno, družite sa svojim prijateljima koji vas najbolje mogu nasmijati.

Povežite se s drugima

Kada ste razdražljivi i pod stresom, instinktivno ne želite imati posla ni s kim. Umjesto toga razgovarajte s obitelji i prijateljima – družite se. Socijalni kontakt dobar je za oslobađanje stresa jer stvara distrakciju, pruža podršku i pomaže pri toleriranju uspjeha i padova. Uzmite pauzu za kavu s prijateljima, a možete se i aktivirati u nekoj dobrotvornoj udruzi te pomoći sebi i drugima.

Kontrolirajte se

Možda želite učiniti sve, ali ne možete… Naučite reći "ne" i možda vam to pomogne u kontroliranju stvari koje morate napraviti i, naravno, u oslobađanju od stresa. Pristanak na sve možda se čini kao jednostavan način za sprječavanje sukoba i rješavanje nekih problema, ali to zapravo može uzrokovati unutarnji sukob jer su vaše potrebe na drugom mjestu, što dovodi do ljutnje, mržnje i stresa. 

Yoga

Svojom serijom položaja i kontroliranih vježbi disanja yoga je popularni osloboditelj stresa. Ujedinjuje fizičku i psihičku disciplinu, postiže se mir tijela i uma te vam pomaže u tome da se opustite. Pokušajte yogu na vlastiti način, i to u svojoj sobi ili upišite neke satove. Hatha-yoga posebno je dobra za oslobađanje stresa zato što je sporija i ima lakše pokrete.

Naspavajte se

Kada imate previše toga za obaviti i o tome previše razmišljate, vaš san pati. Spavanje je vrijeme kada mozak i tijelo moraju napuniti baterije. Kvaliteta i količina sna utječu na raspoloženje, razinu energije, koncentracije i cjelokupno funkcioniranje. Ako imate problema sa spavanjem, pobrinite se da imate mirnu i opuštajuću rutinu spavanja: slušajte umirujuću glazbu, spremite satove i opustite se.

Vodite dnevnik

Zapisivanje misli i osjećaja može biti dobro za oslobađanje napregnutih emocija. Nemojte razmišljati o tome što pisati – neka se samo dogodi. Pišite sve što vam padne na pamet (nitko to ne treba čitati). Nemojte težiti savršenstvu u gramatici i pravopisu –neka vaše misli teku po papiru ili na zaslonu računala. 

Budite kreativni

Slušanje glazbe ili sviranje dobro je za oslobađanje stresa jer pruža mentalnu distrakciju, smanjuje napetost mišića, a smanjuju se i hormoni stresa. Pojačajte glasnoću i neka se vaš um apsorbira u glazbi. Ako glazba nije vaša stvar, skrenite pozornost na neki drugi hobi u kojem ćete uživati, kao što su na primjer vrtlarstvo, šivanje, crtanje, odnosno sve zahtijeva koncentraciju.

Potražite savjetovanje

Ako mjere samostalne skrbi nisu dovoljne i ne možete se osloboditi stresa, možda ćete morati potražiti pomoć – terapiju ili savjetovanje. Terapija je dobra ideja ako se osjećate zarobljeno, ako previše brinete ili ako imate problema s izvođenjem dnevne rutine. Stručni savjetnici ili terapeuti mogu vam pomoći i tome da identificirate izvore stresa i naučite kako s njime nositi. 

Komentari na članak

Vezani članci

Žena koja spava

Ne možete zaspati?

Pronašli smo uzroke nesanice i rješenja za miran san

Ako vam kada legnete u krevet na oči dolazi sve osim sna, ne očajavajte. Pronašli smo uzroke nesanice i jednostavne načine kako ju pobijediti.

zona udobnosti- sunce

Zakorači prema pozitivnim promjenama!

Deset razloga koji će Vas uvjeriti da izađete iz „zone udobnosti"

Za ostvarenje ciljeva ponekad je potrebno suočiti se sa strahom od promjene i izaći iz dobro poznate okoline. Veće zadovoljstvo, osobni rast i napredak samo su neki od razloga zašto.

Produktivnost2

Ususret ispitima

Savjeti za povećanje koncentracije i produktivnosti

Nakon ovih pet ključnih koraka uspjet ćete se koncentrirati na skriptu ispred vas.

Diplomanti s togama i kapama

Obrazovanje bez granica

Bogat program povodom Tjedna međunarodnog obrazovanja

Tjedan međunarodnog obrazovanja održava se od 17. do 21. studenog i u Hrvatskoj. Svi zainteresirani moći će sudjelovati na besplatnim obrazovnim savjetovanjima, na Sajmu međunarodnih sveučilišta i na virtualnoj smotri američkih sveučilišta.

Zdrava kosa

Savjeti i preporuke

VIDEO: Tajna lijepe i njegovane kose

Iako briga za kosu spada u glavne sastavnice osobne higijene, njezina njega ipak je kod većine nepotpuna i nepravilna. Upravo vam zbog toga donosimo korisne trikove i savjete vezane uz ispravno sušenje, četkanje te hidratizaciju kose.