Zdrav život

Riješite se (ispitnog) stresa ovim koracima

Kako se riješiti stresa

Stres je čest studentski problem, i to posebice u vrijeme ispita. Saznajte jednostavne trikove za oslobađanje stresa.

Oslobađanje od stresa može vam pomoći u tome da vratite mir i spokoj u svoj kaotičan život.

Ako vaš stres izmiče kontroli, potrebno vam je brzo olakšanje, stoga pokušajte barem jedan od ovih savjeta.

Postanite aktivniji

Svaka tjelesna aktivnost može vam pomoći u tome da se riješite stresa, pa čak i ako niste neki sportaš, odnosno ne bavite se sportom i izvan ste forme. Obična vježba može vam pomoći. Fizička aktivnost potiče izlučivanje endorfina i drugih prirodnih neuronskih kemikalije koje unaprjeđuju vaš osjećaj za dobro. Vježba fokusira vaš mozak na pokrete tijela i poboljšava rraspoloženje. Hodanje, trčanje, vrtlarenje, čišćenje, biciklizam, plivanje, dizanje utega i mnoge druge aktivnosti oslobodit će vas od stresa.

Smijte se više

Dobar smisao za humor ne može izliječiti sve bolesti, ali zato ćete se osjećati bolje, čak i ako se prisilno nasmijete. Smijeh izaziva pozitivne fizičke promjene u vašem tijelu. Dakle, pročitajte neke viceve, pogledajte neku komediju ili se, jednostavno, družite sa svojim prijateljima koji vas najbolje mogu nasmijati.

Povežite se s drugima

Kada ste razdražljivi i pod stresom, instinktivno ne želite imati posla ni s kim. Umjesto toga razgovarajte s obitelji i prijateljima – družite se. Socijalni kontakt dobar je za oslobađanje stresa jer stvara distrakciju, pruža podršku i pomaže pri toleriranju uspjeha i padova. Uzmite pauzu za kavu s prijateljima, a možete se i aktivirati u nekoj dobrotvornoj udruzi te pomoći sebi i drugima.

Kontrolirajte se

Možda želite učiniti sve, ali ne možete… Naučite reći "ne" i možda vam to pomogne u kontroliranju stvari koje morate napraviti i, naravno, u oslobađanju od stresa. Pristanak na sve možda se čini kao jednostavan način za sprječavanje sukoba i rješavanje nekih problema, ali to zapravo može uzrokovati unutarnji sukob jer su vaše potrebe na drugom mjestu, što dovodi do ljutnje, mržnje i stresa. 

Yoga

Svojom serijom položaja i kontroliranih vježbi disanja yoga je popularni osloboditelj stresa. Ujedinjuje fizičku i psihičku disciplinu, postiže se mir tijela i uma te vam pomaže u tome da se opustite. Pokušajte yogu na vlastiti način, i to u svojoj sobi ili upišite neke satove. Hatha-yoga posebno je dobra za oslobađanje stresa zato što je sporija i ima lakše pokrete.

Naspavajte se

Kada imate previše toga za obaviti i o tome previše razmišljate, vaš san pati. Spavanje je vrijeme kada mozak i tijelo moraju napuniti baterije. Kvaliteta i količina sna utječu na raspoloženje, razinu energije, koncentracije i cjelokupno funkcioniranje. Ako imate problema sa spavanjem, pobrinite se da imate mirnu i opuštajuću rutinu spavanja: slušajte umirujuću glazbu, spremite satove i opustite se.

Vodite dnevnik

Zapisivanje misli i osjećaja može biti dobro za oslobađanje napregnutih emocija. Nemojte razmišljati o tome što pisati – neka se samo dogodi. Pišite sve što vam padne na pamet (nitko to ne treba čitati). Nemojte težiti savršenstvu u gramatici i pravopisu –neka vaše misli teku po papiru ili na zaslonu računala. 

Budite kreativni

Slušanje glazbe ili sviranje dobro je za oslobađanje stresa jer pruža mentalnu distrakciju, smanjuje napetost mišića, a smanjuju se i hormoni stresa. Pojačajte glasnoću i neka se vaš um apsorbira u glazbi. Ako glazba nije vaša stvar, skrenite pozornost na neki drugi hobi u kojem ćete uživati, kao što su na primjer vrtlarstvo, šivanje, crtanje, odnosno sve zahtijeva koncentraciju.

Potražite savjetovanje

Ako mjere samostalne skrbi nisu dovoljne i ne možete se osloboditi stresa, možda ćete morati potražiti pomoć – terapiju ili savjetovanje. Terapija je dobra ideja ako se osjećate zarobljeno, ako previše brinete ili ako imate problema s izvođenjem dnevne rutine. Stručni savjetnici ili terapeuti mogu vam pomoći i tome da identificirate izvore stresa i naučite kako s njime nositi. 

Komentari na članak

Vezani članci

Naslovna

Sigurnost na mreži

Podaci koje je poželjno obrisati s Facebooka kako biste povećali svoju sigurnost

Facebook je odavno izgubio svoju prvotnu, društvenu ulogu i pretvorio se u sofisticiranu platformu za oglašavanje i prodaju. Oglašivači pomoću vaših podataka skupljaju informacije o vašim interesima i stvaraju najprimamljivije ponude samo za vas. Možete sve to barem djelomično spriječiti ako pročitate naše savjete.

JoB

Izbjegavajte fraze poput marljiv i vrlo komunikativan – svi ih koriste!

Izmijenite svoj životopis i budite sigurni da će vam poslodavac odgovoriti

Mislite da imate savršen CV? Stavili ste sve svoje vrline? Naznačili da „odlično funkcionirate pod stresom”? Stop! Upravo ste iskoristili jednu od najčešćih fraza koju poslodavci mrze. Pogledajte čemu nije mjesto u vašem životopisu.

Djevojka s laptopom

Deset savjeta

Bolje spriječiti nego liječiti: izbori zbog kojih ćete požaliti

Većina mladih se našla u situaciji kada je bilo neizbježno reći: „Eh, da barem nisam to napravio.“ Izbjegavanje ovih izbora pomoći će vam u izgradnji uspješnijeg i zadovoljnijeg životnog puta.

Novac

Borba s financijama

Prosječni hrvatski student marljivošću se može obogatiti

Obogatiti se želimo svi, a jesmo li spremni zbilja poduzeti neke korake da to ostvarimo ili ćemo i dalje samo sanjariti? Nudimo vam četiri savjeta koji vam polako, ali sigurno mogu pomoći da se obogatite.

Naslovna

Popularni mitovi o hrani i vježbanju

Osam „zdravih" navika koje trebate odbaciti

U moru zdravih savjeta zlatno pravilo biva – „Imati granice!". Donosimo popis navika za koje smo mislili da su zdrave, ali zapravo mogu biti prilično štetne.