Zdrav život

Riješite se (ispitnog) stresa ovim koracima

Kako se riješiti stresa

Stres je čest studentski problem, i to posebice u vrijeme ispita. Saznajte jednostavne trikove za oslobađanje stresa.

Oslobađanje od stresa može vam pomoći u tome da vratite mir i spokoj u svoj kaotičan život.

Ako vaš stres izmiče kontroli, potrebno vam je brzo olakšanje, stoga pokušajte barem jedan od ovih savjeta.

Postanite aktivniji

Svaka tjelesna aktivnost može vam pomoći u tome da se riješite stresa, pa čak i ako niste neki sportaš, odnosno ne bavite se sportom i izvan ste forme. Obična vježba može vam pomoći. Fizička aktivnost potiče izlučivanje endorfina i drugih prirodnih neuronskih kemikalije koje unaprjeđuju vaš osjećaj za dobro. Vježba fokusira vaš mozak na pokrete tijela i poboljšava rraspoloženje. Hodanje, trčanje, vrtlarenje, čišćenje, biciklizam, plivanje, dizanje utega i mnoge druge aktivnosti oslobodit će vas od stresa.

Smijte se više

Dobar smisao za humor ne može izliječiti sve bolesti, ali zato ćete se osjećati bolje, čak i ako se prisilno nasmijete. Smijeh izaziva pozitivne fizičke promjene u vašem tijelu. Dakle, pročitajte neke viceve, pogledajte neku komediju ili se, jednostavno, družite sa svojim prijateljima koji vas najbolje mogu nasmijati.

Povežite se s drugima

Kada ste razdražljivi i pod stresom, instinktivno ne želite imati posla ni s kim. Umjesto toga razgovarajte s obitelji i prijateljima – družite se. Socijalni kontakt dobar je za oslobađanje stresa jer stvara distrakciju, pruža podršku i pomaže pri toleriranju uspjeha i padova. Uzmite pauzu za kavu s prijateljima, a možete se i aktivirati u nekoj dobrotvornoj udruzi te pomoći sebi i drugima.

Kontrolirajte se

Možda želite učiniti sve, ali ne možete… Naučite reći "ne" i možda vam to pomogne u kontroliranju stvari koje morate napraviti i, naravno, u oslobađanju od stresa. Pristanak na sve možda se čini kao jednostavan način za sprječavanje sukoba i rješavanje nekih problema, ali to zapravo može uzrokovati unutarnji sukob jer su vaše potrebe na drugom mjestu, što dovodi do ljutnje, mržnje i stresa. 

Yoga

Svojom serijom položaja i kontroliranih vježbi disanja yoga je popularni osloboditelj stresa. Ujedinjuje fizičku i psihičku disciplinu, postiže se mir tijela i uma te vam pomaže u tome da se opustite. Pokušajte yogu na vlastiti način, i to u svojoj sobi ili upišite neke satove. Hatha-yoga posebno je dobra za oslobađanje stresa zato što je sporija i ima lakše pokrete.

Naspavajte se

Kada imate previše toga za obaviti i o tome previše razmišljate, vaš san pati. Spavanje je vrijeme kada mozak i tijelo moraju napuniti baterije. Kvaliteta i količina sna utječu na raspoloženje, razinu energije, koncentracije i cjelokupno funkcioniranje. Ako imate problema sa spavanjem, pobrinite se da imate mirnu i opuštajuću rutinu spavanja: slušajte umirujuću glazbu, spremite satove i opustite se.

Vodite dnevnik

Zapisivanje misli i osjećaja može biti dobro za oslobađanje napregnutih emocija. Nemojte razmišljati o tome što pisati – neka se samo dogodi. Pišite sve što vam padne na pamet (nitko to ne treba čitati). Nemojte težiti savršenstvu u gramatici i pravopisu –neka vaše misli teku po papiru ili na zaslonu računala. 

Budite kreativni

Slušanje glazbe ili sviranje dobro je za oslobađanje stresa jer pruža mentalnu distrakciju, smanjuje napetost mišića, a smanjuju se i hormoni stresa. Pojačajte glasnoću i neka se vaš um apsorbira u glazbi. Ako glazba nije vaša stvar, skrenite pozornost na neki drugi hobi u kojem ćete uživati, kao što su na primjer vrtlarstvo, šivanje, crtanje, odnosno sve zahtijeva koncentraciju.

Potražite savjetovanje

Ako mjere samostalne skrbi nisu dovoljne i ne možete se osloboditi stresa, možda ćete morati potražiti pomoć – terapiju ili savjetovanje. Terapija je dobra ideja ako se osjećate zarobljeno, ako previše brinete ili ako imate problema s izvođenjem dnevne rutine. Stručni savjetnici ili terapeuti mogu vam pomoći i tome da identificirate izvore stresa i naučite kako s njime nositi. 

Komentari na članak

Vezani članci

Savjet za Kolegu, Studentska udruga Pula

Koji je tvoj #SavjetZaKolegu?

Preporuči kolegama smještaj, dobru hranu, zabavu i fakultet u svom gradu

Svi studenti od sada mogu davati kolegama preporuke na jednom mjestu, u četiri najvažnije kategorije.

Red u Studentskom

Studentski centar Zagreb

Štrajka u SC-u će biti, ali veće će menze ipak raditi

Iako je najavljeno da menze neće raditi, a bilo je upitno hoće li se za vrijeme štrajka moći podizati studentski ugovori, predstavnici Zbora kažu da neće biti obustavljen rad većih studentskih restorana.

Studenti uživaju

Reci prehladi NE

10 načina kako se ne razboljeti ove zime

Osim predivnog božićnog ugođaja, snijega, kolača i kuhanog vina, sa zimom dolazi i jedan nepoželjan gost, svima dobro znana gripa i prehlada. Naporna i iscrpljujuća, jednostavno nas ne pušta na miru i onemogućava nam uživanje u pravom zimskom ugođaju.

Zajedništvo

Uspješnost pregovaranja

Možemo li pregovarati učinkovitije?

Pregovaranja imaju zajedničke osnovne karakteristike ali se opet međusobno razlikuju jedno od drugog po strukturi, tijeku i dinamici, stoga je bitno odrediti specifičnu strategiju i taktike u cilju uspješnog vođenja pregovora.

Studenti s fasciklima

Posao za mlade

Postani građanin svijeta uz Global TESOL college

Rasturaš engleski? Tražiš posao? Voliš putovati?