Salata može zavarati

Pripazite pri odabiru preljeva za salate ako želite izgubiti kilograme

Salata; Izvor: https://pixabay.com/en/salad-fresh-veggies-vegetables-791891/

Opće je poznato da je salata dobar izbor ako je vaš cilj izgubiti višak kilograma. Nema veliku energetsku vrijednost, a uz to je i nutritivno bogata. Iako povrće koje je glavni sastojak salata ima sve osobine vrijedne hvale, pripazite ako u salatu dodajete preljev.

Ako ste među ljudima koji ne mogu pojmiti svoju salatu bez sočnosti kojoj doprinosi salatni dressing, a uz to pokušavate skinuti koji kilogram ili se samo trudite održavati pravilnu prehranu, trebali biste pripaziti na količinu i vrstu dressinga koji koristite. Salata je odličan izvor prehrambenih vlakana te mnogih vitamina i minerala, ovisno o povrću od kojega ju pripravljate. Međutim, način na koji ju začinite može značajno povećati energetsku vrijednost i količinu masnoća. Jedna žlica dressinga za Cezar salatu može sadržavati oko 50 kcal, a vjerojatno ne dodajete samo jednu žlicu.

Recimo da jedete salatu od cherry rajčica, matovilca i mozzarelle. Ako ju pripremite u srednje velikoj zdjeli ili tanjuru, njezina bi energetska vrijednost bila oko 200 kcal, ovisno o količini mozzarelle koju ste stavili. Dodavanjem 3 do 4 žlice preljeva za salatu energetsku biste joj vrijednost mogli udvostručiti i dodati oko 4 grama masti, ali pri tome vam se ne bi činilo da ste unijeli više energije, tj. da ste pojeli više.

FOTO: Pixabay

Ovo najčešće zanemarujemo kada salatu naručujemo u fast food restoranu. Preljev i salata kupuju se odvojeno pa proučite energetsku vrijednost s nutritivne deklaracije na salati, ali i na paketiću dressinga. Sama po sebi salata je mnogima često bezukusna ili je neprivlačnog okusa prije začinjavanja. Kako biste imali punoću okusa, koristite što svježije povrće. Eksperimentirajte prilikom začinjavanja, ali ne pretjerujte s korištenjem salatnih preljeva prije nego što proučite nutritivnu deklaraciju. S druge strane, ako sami pripremate preljev, nemojte zanemariti količinu masnoća koju dodajete.

Komentari na članak

Vezani članci

zdrava hrana

Brzo, jednostavno i ukusno

Deset recepata za jednostavna i ukusna jela od samo tri sastojka

Isprobajte naše recepte za brza i ukusna jela za koja su vam potrebna samo tri sastojka.

Pršut

Kulturna baština Hrvatske

Znate li nabrojati 12 jela hrvatske baštine?

Hrvatska agencija za hranu nabrojala je 12 jela čija priprema i proizvodnja spada u nematerijalnu kulturnu baštinu.

1

Hranom protiv depresije

Ukusni i zdravi zalogaji koji će vam popraviti raspoloženje

U hladnim jesenskim danima svima nam trebaju dodatne količine sreće. Budući da smo toga svjesni, pripremili smo za vas popis nadasve finih i lako dostupnih namirnica koje će vam nacrtati osmijeh na lice.

Pržena hrana

Razmislite o ovome dok čekate red u menzi

Slasni zalogaji koji uzrokuju loš ten

Nije lako voditi zdrav život i brinuti se o zdravlju. Treba zanemariti estetiku i početi obraćati pažnju na znakove koje vam vaša koža daje jer su odraz stanja vašeg organizma.

PizzAppcover1

Preko mobilne aplikacije naručite pizzu

PizzApp osvaja korisnike diljem Zagreba

PizzApp je mobilna aplikacija koja omogućava brzo i jednostavno naručivanje pizze iz velikog broja zagrebačkih restorana.