Salata može zavarati

Pripazite pri odabiru preljeva za salate ako želite izgubiti kilograme

Salata; Izvor: https://pixabay.com/en/salad-fresh-veggies-vegetables-791891/

Opće je poznato da je salata dobar izbor ako je vaš cilj izgubiti višak kilograma. Nema veliku energetsku vrijednost, a uz to je i nutritivno bogata. Iako povrće koje je glavni sastojak salata ima sve osobine vrijedne hvale, pripazite ako u salatu dodajete preljev.

Ako ste među ljudima koji ne mogu pojmiti svoju salatu bez sočnosti kojoj doprinosi salatni dressing, a uz to pokušavate skinuti koji kilogram ili se samo trudite održavati pravilnu prehranu, trebali biste pripaziti na količinu i vrstu dressinga koji koristite. Salata je odličan izvor prehrambenih vlakana te mnogih vitamina i minerala, ovisno o povrću od kojega ju pripravljate. Međutim, način na koji ju začinite može značajno povećati energetsku vrijednost i količinu masnoća. Jedna žlica dressinga za Cezar salatu može sadržavati oko 50 kcal, a vjerojatno ne dodajete samo jednu žlicu.

Recimo da jedete salatu od cherry rajčica, matovilca i mozzarelle. Ako ju pripremite u srednje velikoj zdjeli ili tanjuru, njezina bi energetska vrijednost bila oko 200 kcal, ovisno o količini mozzarelle koju ste stavili. Dodavanjem 3 do 4 žlice preljeva za salatu energetsku biste joj vrijednost mogli udvostručiti i dodati oko 4 grama masti, ali pri tome vam se ne bi činilo da ste unijeli više energije, tj. da ste pojeli više.

FOTO: Pixabay

Ovo najčešće zanemarujemo kada salatu naručujemo u fast food restoranu. Preljev i salata kupuju se odvojeno pa proučite energetsku vrijednost s nutritivne deklaracije na salati, ali i na paketiću dressinga. Sama po sebi salata je mnogima često bezukusna ili je neprivlačnog okusa prije začinjavanja. Kako biste imali punoću okusa, koristite što svježije povrće. Eksperimentirajte prilikom začinjavanja, ali ne pretjerujte s korištenjem salatnih preljeva prije nego što proučite nutritivnu deklaraciju. S druge strane, ako sami pripremate preljev, nemojte zanemariti količinu masnoća koju dodajete.

Komentari na članak

Vezani članci

Lubenice

Blagodati omiljenoga ljetnog voća

7 razloga zašto biste češće trebali jesti lubenice

Stiglo je ljeto i sezona lubenica. Saznajte koje blagodati vašem organizmu donosi redovita konzumacija mnogima omiljenoga ljetnog voća.

Menza na Cvjetnom

Studenti ekonomije ocjenjuju zagrebačke menze

„U menzi na Agronomskom fakultetu najgora atmosfera, a na FER-u najduži redovi“

Koja menza je najbolja? Koja ima hranu skoro poput mamine? U kojoj se najduže čeka u redu? Ako su vas ova pitanja ikada mučila, sada postoji rješenje. Studenti Ekonomije su se uhvatili posla i za vas recenziraju zagrebačke menze.

Čovjek i vino

„Take me drunk, I'm home!“

8 znakova da ste previše pijani

Postoji vrijeme kada bi zaista trebalo pustiti sve i jednostavno otići kući spavati, koliko god zabava bila razmahana.

Zdrava prehrana

Hrana za zdravlje

Namirnice za održavanje zdravlja jetre

Jedan od važnijih organa koji nam pomaže u održavanju zdravog imuniteta je jetra. Kako biste ju održali zdravom, jedite ove namirnice.

5 zdravih namjernica koje će vam stvoriti zdrave prehrambene navike

Zdrava hrana

Pet zdravih grickalica za tulume u studentskim sobama

Kako bismo vam pomogli u razvijanju zdravih prehrambenih navika, donosimo popis pet izvrsnih namirnica i grickalica, koje će vam pomoći u održanju optimalne tjelesne težine.