Svjetski tjedan mozga

Prehrambena (r)evolucija: „Jedite ono za što smo dizajnirani!”

Nezdrava hrana

Pokrenuta je Prehrambena (r)evolucija edukativnim predavanjima o tome koja je hrana dobra za mozak i crijeva, ali i za cjelokupno ljudsko zdravlje.

Pred prepunom dvoranom hotela DoubleTree by Hilton u Zagrebu, 16. ožujka, održana su predavanja na temu nutritivno bogate prehrane i zdravlja povodom Svjetskog tjedna mozga. Predavači su bili poznata nutricionistica i autorica knjige Istine i laži o hraniAnita Šupe, pedijatrica Ana Balažin Vučetić, dr. med. i autor knjige U šumi, Denis Delogu, u kojoj je iznio osobno iskustvo poboljšanja svog zdravstvenog stanja promjenom prehrane. Posjetitelji su saznali kakve veze mozak ima s crijevima, što je to LCHF i Paleo prehrana, kako su se hranili naši preci i koja hrana osigurava optimalan razvoj čovjekova mozga.

Denis Delogu u svom predavanju pod nazivom Antropologija – Evolucija ljudske prehrane upoznao je prisutne s evolucijom homoidne vrste, kako se razvijao mozak ljudi kroz evolucijske faze i kako je tekao razvoj prehrane ljudske vrste.

– Jedite ono za što smo dizajnirani! – poručio je Denis.

Pedijatrica Ana Balažin Vučetić govorila je o prehrani za optimalni razvoj mozga te je navela ključne nutrijente potrebne za razvoj mozga novorođenog djeteta, a to su proteini, omega-3, željezo i cink, B vitamin, kolin i jod. Podsjetila je prisutne da čovjek ima dva mozga, jedan u glavi, a drugi u crijevima, te da zdravlje mozga ovisi o zdravlju crijevne flore.

– Što više znamo o učincima prehrane na zdravlje i bolest to je naša odgovornost kao pojedinaca još veća. Svako dijete zaslužuje optimalnu prehranu koja će mu omogućiti da ostvari svoje potencijale. – poručila je na kraju svojeg izlaganja pod nazivom Prehrana za optimalni razvoj mozga.

Anita Šupe u svom inspirativnom predavanju Od crijeva do mozga: prehranom do zdravlja objasnila je prisutnima što je to crijevni mikrobiom, kako on nastaje i zašto je bitan za ljudsko zdravlje.

– Zbog svih važnih uloga zdrave crijevne flore, neophodno je ovaj mikro svijet održavati zdravim. To ćete postići prehranom s nutritivno bogatim namirnicama, i to izvornim, cjelovitim i industrijski neprerađenim. Kupujte hranu u mesnicama, tržnicama, ribarnicama i vratite se u svoje kuhinje! – poručila je.

Na kraju događanja, predavači su odgovarali na mnoga pitanja iz publike, koja je iznijela svoje osobne probleme sa zdravljem, nedoumice oko prehrane s ciljem postizanja još boljih sportskih rezultata. Sudionici su istaknuli želju za stjecanjem novih znanja o prehrani i zdravlju, baziranih na principima funkcionalne medicine.

Prehrambena (r)evolucija nastavit će se i dalje, sličnim edukativnim predavanjima. Njezin je cilj poticanje ljudi na promjene i prelazak na nutritivno bogatu prehranu optimalnu za stjecanje i održavanje zdravlja.

Komentari na članak

Vezani članci

Zdravi zubi

Intervju: dr. dent. med. Dunja Cukon

Zdravlje zubi na prvom mjestu!

Higijena zubi i usne šupljine nije samo "čisti i bijeli zubi", to je najprije stvar odgoja, a poslije postaje način na koji gradimo samopoštovanje i način na koji se prezentiramo drugim ljudima.

Klub mladih

Interaktivna predavanja

"IMPACT: Split" potiče poduzetničke ideje u Klubu mladih

Šest stručnjaka iz raznih krajeva svijeta osnažit će mlade za realizaciju njihovih ideja. Pridružite se u Klubu mladih Split.

spavanje

Znanstveno istraživanje

DNA određuje jeste li ranoranioci ili „noćne ptice“

Pripadate li jutarnjem ili noćnom tipu ovisi o vašoj genskoj predispoziciji.

Sat

Ljetno računanje vremena

Pomicanje sata negativno utječe na naše zdravlje

Svaka promjena koja narušava naš san negativno se odražava na naše zdravlje. Tako i pomicanje sata za jedan sat unaprijed može izazvati srčani i moždani udar.

Hrana i učenje

Važnost pravilne prehrane

Zdravim namirnicama protiv stresa u vrijeme ispitnih rokova

Zbog mnogo obaveza studenti uglavnom biraju nezdravu hranu koja negativno utječe na njihovo zdravlje. Iako se čini nemogućim, vrlo je jednostavno uspostaviti pravilnu prehranu. Zato pronađite malo vremena za pripremu zdravog obroka jer vaše će vam tijelo biti zahvalno i kvalitetnije ćete ispuniti svoje obaveze.