Zdrava hrana za bolje pamćenje i koncentraciju

"Pametna" hrana

Zdrava hrana

Ne pišemo o čarobnoj, egzotičnoj i skupoj hrani. Dapače, radi se o hrani koja je dostupna gotovo uvijek i prihvatljiva za studentski budžet.

Nema te čarobne tablete (bar ne legalne), kao iz filma 'Savršena formula', koja bi nam omogućila pamćenje i znanje neograničenog broja činjenica.

Kao i sve ostalo, pamćenje se može uvježbati i bolje razviti, ali postoji i "lakši" način na koji uistinu možemo utjecati na razvoj naših "sivih stanica", te bržeg i dugotrajnijeg pamćenja i bolje koncentracije. 

Istina ili mit? 

Možda će netko reći kako hrana nema velike veze s pamćenjem ili koncentracijom, ali to je u potpunosti netočno. Hrana utječe na naš cijeli organizam, pa tako i na naš najvažniji organ - mozak. Budući da je u pogonu 24 sata dnevno, od početka do kraja našeg života, od izuzetne je važnosti što jedemo i čime ga "hranimo". Znamo da moram jesti zdravo i izbjegavati masnu i "brzu" hranu, ali ponekad nam baš treba hamburger ili čips. To je u redu ukoliko nam takva hrana ne postane i jedino što jedemo. Predstavljamo nekoliko namirnica koje su prava "hrana za mozak", a neće opteretiti vaš budžet ništa više od čipsa, hamburgera ili alkoholnih pića. 

Borovnice - ove ukusne bobice jedna su od najboljih namirnica. Budući da su bogate vlaknima i imaju nizak glikemijski indeks, sigurne su za dijabetičare i ne remete razinu šećera u krvi. Borovnice su vjerojatno najbolja hrana za mozak jer smanjuju i rizik od Alzheimerove bolesti, poboljšavaju pamćenje i olakšavaju učenje. Također su jedna od najmoćnije antistres hrane, ali važno je izbjegavati sušene i zaslađene borovnice. Iako je sezonsko voće, možete umjesto njih jesti kupine, crni ribizl, grejp... 

Rajčica - sadrži likopen, antioksidans koji je posebno dobar za mozak i čak pomaže u sprečavanju senilnosti. Da biste došli do likopena rajčice morate skuhati. Svježi umak od rajčice također nije za odbaciti.

Orašasti plodovi - sadrže bjelančevine, velike količine vlakana i bogati su blagotvornim mastima. Orašasti plodovi sadrže puno vitamina E, što je neophodno za kognitivne funkcije. Ne morate jesti sirove i neslane matice, ali izbjegavajte one zaslađene ili prepržene u ulju. Lješnjaci, indijski oraščići, orasi i bademi nisu najjeftiniji, ali svakako spadaju u jedne od najzdravijih namirnica. 

Sjemenke - sjemenke suncokreta, sjemenke sezama, laneno sjeme, i tahini (pikantan, orašasti sezamov maslac koji je odličnog okusa i savršena zamjena za majonezu i umak za salatu). Sjemenke sadrže puno proteina, blagotvornih masti i vitamina E kao i antioksidanse koji su odlični za borbu protiv stresa, te važne minerale za jačanje mozga, poput magnezija.

Istina je da se do ove hrane ne može doći u našim studentskim restoranima, ali cijena u trgovinama nije strašna, pogotovo ako kupujete u sezoni. Naravno, treba naglasiti kako ovo nisu jedine zdrave namirnice. Treba samo malo pronjuškati po internetu ili pitati baku ili mamu i... dobar tek!

Komentari na članak

Vezani članci

Klitoris

Uz malo znanja do zdravog i ispunjenog seksualnog života

7 zanimljivih činjenica o klitorisu

Donosimo vam 7 zanimljivih činjenica o ovom zapostavljenom, ali iznimno važnom i moćnom dijelu ženske anatomije.

Djevojka na plaži

Korisni savjeti za ljetne temperature

Kako ostati svjež i odmoran bez obzira na vrućine

Ljetne temperature dosegle su svoj vrhunac. Dok neki uživaju na moru, drugi trebaju izvršavati svakodnevne obveze i pokušati ostati svježi i odmorni. Donosimo vam najbolje savjete za održati svježinu i što manje se „otopiti“ na temperaturama neprikladnim za odlazak na posao.

Motivacija

Zdrav duh u zdravom tijelu

Izgradnjom samopouzdanja poboljšajte vlastito zdravlje

Donosimo vam savjete koji će vam pomoći izaći iz vlastite sigurne zone te oblikovati samoopouzdanje i pozitivan stav koji vode do zdravlja.

Voće kao izvor energije

Hrana koja će vam vratiti energiju u tren oka

Spasonosne namirnice za radne ljetne dane

Donosimo vam nekoliko zdravih namirnica koje će vam dati dodatnu, prijeko potrebnu energiju, ali će vam pomoći i pri održavanju zdravog i fit izgleda.

Informativni vodič za mlade

Zagreb za zdravlje mladih

Grad Zagreb izdao Informativni vodič za mlade

Informativni vodič o besplatnim uslugama zdravstvenih ustanova Grada Zagreba namijenjen je mladima s ciljem pružanja pomoći u rješavanju zdravstvenih i socijalnih problema s kojima se mlada populacija součava.