Zdrava hrana za bolje pamćenje i koncentraciju

"Pametna" hrana

Zdrava hrana

Ne pišemo o čarobnoj, egzotičnoj i skupoj hrani. Dapače, radi se o hrani koja je dostupna gotovo uvijek i prihvatljiva za studentski budžet.

Nema te čarobne tablete (bar ne legalne), kao iz filma 'Savršena formula', koja bi nam omogućila pamćenje i znanje neograničenog broja činjenica.

Kao i sve ostalo, pamćenje se može uvježbati i bolje razviti, ali postoji i "lakši" način na koji uistinu možemo utjecati na razvoj naših "sivih stanica", te bržeg i dugotrajnijeg pamćenja i bolje koncentracije. 

Istina ili mit? 

Možda će netko reći kako hrana nema velike veze s pamćenjem ili koncentracijom, ali to je u potpunosti netočno. Hrana utječe na naš cijeli organizam, pa tako i na naš najvažniji organ - mozak. Budući da je u pogonu 24 sata dnevno, od početka do kraja našeg života, od izuzetne je važnosti što jedemo i čime ga "hranimo". Znamo da moram jesti zdravo i izbjegavati masnu i "brzu" hranu, ali ponekad nam baš treba hamburger ili čips. To je u redu ukoliko nam takva hrana ne postane i jedino što jedemo. Predstavljamo nekoliko namirnica koje su prava "hrana za mozak", a neće opteretiti vaš budžet ništa više od čipsa, hamburgera ili alkoholnih pića. 

Borovnice - ove ukusne bobice jedna su od najboljih namirnica. Budući da su bogate vlaknima i imaju nizak glikemijski indeks, sigurne su za dijabetičare i ne remete razinu šećera u krvi. Borovnice su vjerojatno najbolja hrana za mozak jer smanjuju i rizik od Alzheimerove bolesti, poboljšavaju pamćenje i olakšavaju učenje. Također su jedna od najmoćnije antistres hrane, ali važno je izbjegavati sušene i zaslađene borovnice. Iako je sezonsko voće, možete umjesto njih jesti kupine, crni ribizl, grejp... 

Rajčica - sadrži likopen, antioksidans koji je posebno dobar za mozak i čak pomaže u sprečavanju senilnosti. Da biste došli do likopena rajčice morate skuhati. Svježi umak od rajčice također nije za odbaciti.

Orašasti plodovi - sadrže bjelančevine, velike količine vlakana i bogati su blagotvornim mastima. Orašasti plodovi sadrže puno vitamina E, što je neophodno za kognitivne funkcije. Ne morate jesti sirove i neslane matice, ali izbjegavajte one zaslađene ili prepržene u ulju. Lješnjaci, indijski oraščići, orasi i bademi nisu najjeftiniji, ali svakako spadaju u jedne od najzdravijih namirnica. 

Sjemenke - sjemenke suncokreta, sjemenke sezama, laneno sjeme, i tahini (pikantan, orašasti sezamov maslac koji je odličnog okusa i savršena zamjena za majonezu i umak za salatu). Sjemenke sadrže puno proteina, blagotvornih masti i vitamina E kao i antioksidanse koji su odlični za borbu protiv stresa, te važne minerale za jačanje mozga, poput magnezija.

Istina je da se do ove hrane ne može doći u našim studentskim restoranima, ali cijena u trgovinama nije strašna, pogotovo ako kupujete u sezoni. Naravno, treba naglasiti kako ovo nisu jedine zdrave namirnice. Treba samo malo pronjuškati po internetu ili pitati baku ili mamu i... dobar tek!

Komentari na članak

Vezani članci

Učenje

Poboljšajte svoje pamćenje!

4 jednostavna načina lakšeg učenja

Psiholozi su izdvojili četiri jednostavne tehnike koje će Vam sigurno pomoći u što lakšem pamćenju naučenoga!

Usne

Spriječite suhe i ispucale usne ove zime

Tajna prekrasnih usana na temperaturama ispod nule

Donosimo vam nekoliko savjeta koji će vam pomoći održati vaše usne u savršenom stanju kroz cijelu zimu.

Naslovna

Teatar &TD

Gubi li se pamćenje nepovratno u prijenosu - saznajte u predstavi "Prvi put kad sam ti vidjela lice"

– Predstavom u &TD-u htjeli smo promijeniti smjer te se odmaknuti od već iskušanih formi, napraviti nešto intimnije, više usmjereno k temeljnim ljudskim odnosima – ističe Olja Lozica.

Tradicionalna dalmatinska pletenica

Prirodna i biljna ulja za njegu kose znatno doprinose zdravijoj i ljepšoj kosi

Njega kose tijekom cijele godine

Kosa se mora njegovati tijekom cijele godine. Da bi kosa bila što ljepša i zdravija, trebali bi koristiti što prirodnije i zdravije proizvode, a to su upravo biljna ulja. Kokosovo, arganovo i maslinovo ulje slove kao jedna od najzdravijih proizvoda za cjelokupan oragnizam, a mi donosimo zašto i kako ga upotrijebiti za njegu kose.

1

Tribina studenata FBF-a

Biti ili ne biti cijepljen? – pitaju se studenti Farmacije

Studentski zbor FBF-a poziva sve zainteresirane za temu cijepljenja na javnu tribinu na kojoj će priliku da izraze vlastiti stav o ovoj temi dobiti pet stručnjaka. Tribina se održava 7. prosinca u 17 sati u Kinu SC-a.