Zdrava hrana za bolje pamćenje i koncentraciju

„Pametna“ hrana

Zdrava hrana

Ne pišemo o čarobnoj, egzotičnoj i skupoj hrani. Dapače, radi se o hrani koja je dostupna gotovo uvijek i prihvatljiva za studentski budžet.

Nema te čarobne tablete (bar ne legalne), kao iz filma Savršena formula, koja bi nam omogućila pamćenje i znanje neograničenog broja činjenica.

Kao i sve ostalo, pamćenje se može uvježbati i bolje razviti, ali postoji i lakši način na koji uistinu možemo utjecati na razvoj naših sivih stanica, te bržeg i dugotrajnijeg pamćenja i bolje koncentracije. 

Istina ili mit? 

Možda će netko reći kako hrana nema velike veze s pamćenjem ili koncentracijom, ali to je u potpunosti netočno. Hrana utječe na naš cijeli organizam, pa tako i na naš najvažniji organ - mozak. Budući da je u pogonu 24 sata dnevno, od početka do kraja našeg života, od izuzetne je važnosti što jedemo i čime ga hranimo. Znamo da moram jesti zdravo i izbjegavati masnu i brzu hranu, ali ponekad nam baš treba hamburger ili čips. To je u redu ukoliko nam takva hrana ne postane i jedino što jedemo. Predstavljamo nekoliko namirnica koje su prava hrana za mozak, a neće opteretiti vaš budžet ništa više od čipsa, hamburgera ili alkoholnih pića. 

Borovnice - ove ukusne bobice jedna su od najboljih namirnica. Budući da su bogate vlaknima i imaju nizak glikemijski indeks, sigurne su za dijabetičare i ne remete razinu šećera u krvi. Borovnice su vjerojatno najbolja hrana za mozak jer smanjuju i rizik od Alzheimerove bolesti, poboljšavaju pamćenje i olakšavaju učenje. Također su jedna od najmoćnije antistres hrane, ali važno je izbjegavati sušene i zaslađene borovnice. Iako je sezonsko voće, možete umjesto njih jesti kupine, crni ribizl, grejp... 

Rajčica - sadrži likopen, antioksidans koji je posebno dobar za mozak i čak pomaže u sprečavanju senilnosti. Da biste došli do likopena rajčice morate skuhati. Svježi umak od rajčice također nije za odbaciti.

Orašasti plodovi - sadrže bjelančevine, velike količine vlakana i bogati su blagotvornim mastima. Orašasti plodovi sadrže puno vitamina E, što je neophodno za kognitivne funkcije. Ne morate jesti sirove i neslane matice, ali izbjegavajte one zaslađene ili prepržene u ulju. Lješnjaci, indijski oraščići, orasi i bademi nisu najjeftiniji, ali svakako spadaju u jedne od najzdravijih namirnica. 

Sjemenke - sjemenke suncokreta, sjemenke sezama, laneno sjeme, i tahini (pikantan, orašasti sezamov maslac koji je odličnog okusa i savršena zamjena za majonezu i umak za salatu). Sjemenke sadrže puno proteina, blagotvornih masti i vitamina E kao i antioksidanse koji su odlični za borbu protiv stresa, te važne minerale za jačanje mozga, poput magnezija.

Istina je da se do ove hrane ne može doći u našim studentskim restoranima, ali cijena u trgovinama nije strašna, pogotovo ako kupujete u sezoni. Naravno, treba naglasiti kako ovo nisu jedine zdrave namirnice. Treba samo malo pronjuškati po internetu ili pitati baku ili mamu i... dobar tek!

Komentari na članak

Vezani članci

Vježbanje

Rekreacija bez bolova

Učinkovite metode za izbjegavanje ozljeda od trčanja

Trčanje je popularan oblik rekreacije. Osim što nam pomaže da se na kratko riješimo svih briga i uz to povećamo kondiciju, trčanje može dovesti do mnogih ozljeda, kako kod novih, tako i kod iskusnijih trkača. Kako biste ih izbjegli, važno je znati ih prepoznati i ukloniti uzroke ozljeda.

Beba spava

Odmori se, za promjenu

Kako neprospavana noć djeluje na tvoj organizam

Shvaćamo olako ideju o nespavanju, gledajući na to kao odličan izlaz iz kroničnog nedostatka vremena. Međutim, posljedice su nespavanja dramatične.

https://pixabay.com/en/fantasy-fog-creepy-mystical-mood-2847724/

Utjecaj psihičkog stanja na fizičko

Anksioznost i tjelesno zdravlje – prijatelja dva?

Postoje mnoge poveznice između anksioznog stanja i fizičkih problema. U nastavku se nalaze najčešći problemi koji prate osobe s anksioznošću, a ako ti mnogi zvuče poznato donosimo ti psihološke savjetovališne centre kojima se možeš obratiti za pomoć i razgovor.

Spa

Opasna navika

Može li nas istiskivanje prištića ubiti

Istiskivanje prišteva djeluje kao najoptimalnije rješenje, ali dermatolozi kažu kako ta navika i nije tako bezazlena.

Pisanice

Rok trajanja

Kako skladištiti i iskoristiti kuhana jaja nakon Uskrsa

Teško je procijeniti koliko ova osjetljiva namirnica može trajati. Naučite kako čuvati i optimalno iskoristiti pisanice nakon Uskrsa.