Zdrava hrana za bolje pamćenje i koncentraciju

"Pametna" hrana

Zdrava hrana

Ne pišemo o čarobnoj, egzotičnoj i skupoj hrani. Dapače, radi se o hrani koja je dostupna gotovo uvijek i prihvatljiva za studentski budžet.

Nema te čarobne tablete (bar ne legalne), kao iz filma 'Savršena formula', koja bi nam omogućila pamćenje i znanje neograničenog broja činjenica.

Kao i sve ostalo, pamćenje se može uvježbati i bolje razviti, ali postoji i "lakši" način na koji uistinu možemo utjecati na razvoj naših "sivih stanica", te bržeg i dugotrajnijeg pamćenja i bolje koncentracije. 

Istina ili mit? 

Možda će netko reći kako hrana nema velike veze s pamćenjem ili koncentracijom, ali to je u potpunosti netočno. Hrana utječe na naš cijeli organizam, pa tako i na naš najvažniji organ - mozak. Budući da je u pogonu 24 sata dnevno, od početka do kraja našeg života, od izuzetne je važnosti što jedemo i čime ga "hranimo". Znamo da moram jesti zdravo i izbjegavati masnu i "brzu" hranu, ali ponekad nam baš treba hamburger ili čips. To je u redu ukoliko nam takva hrana ne postane i jedino što jedemo. Predstavljamo nekoliko namirnica koje su prava "hrana za mozak", a neće opteretiti vaš budžet ništa više od čipsa, hamburgera ili alkoholnih pića. 

Borovnice - ove ukusne bobice jedna su od najboljih namirnica. Budući da su bogate vlaknima i imaju nizak glikemijski indeks, sigurne su za dijabetičare i ne remete razinu šećera u krvi. Borovnice su vjerojatno najbolja hrana za mozak jer smanjuju i rizik od Alzheimerove bolesti, poboljšavaju pamćenje i olakšavaju učenje. Također su jedna od najmoćnije antistres hrane, ali važno je izbjegavati sušene i zaslađene borovnice. Iako je sezonsko voće, možete umjesto njih jesti kupine, crni ribizl, grejp... 

Rajčica - sadrži likopen, antioksidans koji je posebno dobar za mozak i čak pomaže u sprečavanju senilnosti. Da biste došli do likopena rajčice morate skuhati. Svježi umak od rajčice također nije za odbaciti.

Orašasti plodovi - sadrže bjelančevine, velike količine vlakana i bogati su blagotvornim mastima. Orašasti plodovi sadrže puno vitamina E, što je neophodno za kognitivne funkcije. Ne morate jesti sirove i neslane matice, ali izbjegavajte one zaslađene ili prepržene u ulju. Lješnjaci, indijski oraščići, orasi i bademi nisu najjeftiniji, ali svakako spadaju u jedne od najzdravijih namirnica. 

Sjemenke - sjemenke suncokreta, sjemenke sezama, laneno sjeme, i tahini (pikantan, orašasti sezamov maslac koji je odličnog okusa i savršena zamjena za majonezu i umak za salatu). Sjemenke sadrže puno proteina, blagotvornih masti i vitamina E kao i antioksidanse koji su odlični za borbu protiv stresa, te važne minerale za jačanje mozga, poput magnezija.

Istina je da se do ove hrane ne može doći u našim studentskim restoranima, ali cijena u trgovinama nije strašna, pogotovo ako kupujete u sezoni. Naravno, treba naglasiti kako ovo nisu jedine zdrave namirnice. Treba samo malo pronjuškati po internetu ili pitati baku ili mamu i... dobar tek!

Komentari na članak

Vezani članci

Clean sleeping je najveći zdravstveni trend 2017

Kvalitetan san

"Clean sleeping" najveći je zdravstveni trend 2017.

Nedostatak sna može prouzrokovati velike zdravstvene probleme. Ako vas zanima razlog tome i kako se nositi s njime, ovo je članak za vas.

Doniranje krvotvornih matičnih stanica

Na Savi

Darivanje krvotvornih matičnih stanica na inicijativu dvije studentice

Građani su pozvani sudjelovati u akciji koja će mnogim oboljelima spasiti život

Mozak

Nova studija dokazala neurološki poremećaj

VIDEO: Neurolozi objašnjavaju zašto nekima smetaju uobičajeni zvukovi

Ako vas nečije klikanje olovkom na predavanju može razbjesniti i već ste na rubu da mu prigovorite, možda niste preosjetljivi nego imate rijedak neurološki poremećaj.

Anoreksija

Psihičko zdravlje

Što učiniti kada posumnjate da vam prijateljica pati od poremećaja u prehrani

Kada primijetite da vam prijateljica drastično gubi na masi bez posebnog razloga ili ste ju uhvatili kako povraća nakon prejedanja, bilo bi dobro ozbiljno popričati s njom. Međutim, to nije nimalo lako. Ipak, trebate skupiti hrabrosti i obratiti joj se. Sve navedeno vrijedi i za mladiće, iako je kod njih učestalost pojave poremećaja u prehrani manja.

Dva para nogu koje proviruju ispod pokrivača

Vaše zdravlje je u vašim rukama

Vodič kroz spolno prenosive bolesti

Zaboravite na sram i saznajte sve činjenice o seksualno prenosivim bolestima kako bi zaštitili svoje, ali i zdravlje vašeg partnera.