Znanstveno istraživanje

Nemojte pijani ići na spavanje

Pijani student

Ne preporučuje se konzumiranje alkohola u velikim količinama, pogotovo ne prije spavanja jer narušava kvalitetu sna. Saznajte što se događa s vašim tijelom ako pijani odete spavati.

Tulumarenje je sastavni dio studentskog života. Često se popije koja čaša više zbog čega idućeg dana žalimo i zaklinjemo se da više nećemo piti. Alkohol se smatra izrazito štetnim jer negativno utječe na naš organizam. Pretjerana konzumacija ostavlja trajne psihičke i fizičke posljedice.

Alkohol negativno utječe i na kvalitetu spavanja, odnosno remeti san. Javljaju se različite nuspojave ako odete spavati pijani. Neprospavana noć odrazit će se na vaše pamćenje, koncentraciju i motoriku. Idućeg dana bit ćete neraspoloženi i loše ćete se osjećati te će vam trebati neko vrijeme da vratite energiju.

Prema istraživanju objavljenom u znanstvenom časopisu Alcoholism: Clinical & Experimental Research, alkohol negativno utječe na REM fazu spavanja koja se ponavlja i do sedam puta u noći. To je faza u kojoj sanjamo i koja omogućuje da naš mozak pohrani emocije, stres i memoriju od tog dana.

Ova vrsta opijata smanjuje vrijeme koje je potrebno da zaspimo, brzo utonemo u duboki san te ona smanjuje broj REM faza na jednu ili dvije tijekom noći. U ovu fazu spavanja ulazimo oko osam minuta ranije i ostajemo duže u njoj nego inače. Ako ih ne doživimo dovoljno, budimo se mamurni.

Tijekom faze sanjanja povećana je aktivnost živčanog sustava. Odnosno, ubrzavaju se puls i disanje, raste krvni tlak te se javljaju trzaji mišića i grčevi. Alkohol dodatno povećava tu aktivnost i tako utječe na živčani sustav. Često ćete se okretati i buditi tijekom noći, a neki će i glasno hrkati.

Također, alkohol utječe na pravilan rad hormona jer djeluje kao diuretik i sprječava lučenje hormona zaduženih za zadržavanje vode u tijelu. Zbog toga ćete se više puta morati prošetati do wca. Počet ćete se pretjerano znojiti jer proširuje krvne žile. Na koncu ćete u novi dan ući jako žedni i umorni zbog stalnog prekidanja sna.

Komentari na članak

Vezani članci

Banana

Namirnice koje uspješno liječe grlobolju

Izliječite upalu grla prirodnim lijekovima

Prije odlaska liječniku i uzimanja antibiotika, pokušajte smanjiti bolnu upalu grla konzumiranjem prirodnih namirnica koje možete pronaći u najbližoj trgovini ili tržnici.

Napping

DRIJEMANJEM DO BOLJEG ZDRAVLJA

Zašto je važno drijemati tijekom dana?

"No day is so bad it can’t be fixed with a nap.” - Carrie P. Snow

ALU brucošijada

Luda zabava

Brucošijada studenata likovnih umjetnosti akademske boljke ostavlja po strani

Studentski zbor Akademije likovnih umjetnosti ponovno je pripremio poseban program svojim brucošima, ali i široj publici.

Youth to Business

AIESEC Hrvatska

Youth to Business Forum nudi priliku da naučite razmišljati kao poduzetnik

Jednodnevna konferencija u organizaciji AIESEC-a Hrvatska nudi mogućnost studentima da se upoznaju s vodećim tvrtkama i poslovanjem njihovih odjela.

Marin Čerina i ekipa

Studenti i sportaši

Srebro studenata na Europskom prvenstvu u gađanju zračnim oružjem

Marin Čerina, student računarstva, i njegovi kolege Goroš i Maričić od veljače su ponosni vlasnici srebrne medalje s Europskog prvenstva u gađanju zračnim oružjem.