Kako biti zdraviji u novoj godini

Nekoliko savjeta za promjenu prehrambenih navika

zdrava hrana

Svi mi početkom nove godine razmišljamo kako bi bilo vrijeme za novi početak. Možemo početi konzumirati hranu koja je zdravija ili bar zdravije verzije naše omiljene hrane. Malim koracima možemo doći do naših novogodišnjih želja i rezultata.

Mijenjanje načina ishrane može biti poprilično težak zadatak. Iz zdravstvenih razloga to je ponekad i nužno učiniti. Zašto nam je toliko mrsko jesti zdravu hranu? Postoji li neki način da ju učinimo zabavnijom? Sve su to muke koje muče ljude danas. Nezdrava hrana može jako loše utjecati na naš organizam i uzrokovati razne bolesti. Ne trebamo činiti goleme promjene ako se želimo hraniti zdravije. Potrebni su mali koraci kojima možemo doći do svog cilja, a u nastavku donosimo neke savjete kako cilj postići, kao i popis namirnica koje će nam taj put olakšati.

Reci ne sokovima i gaziranim pićima

Dobar početak bio bi izbacivanje svih zaslađenih pića iz prehrane. Zamislite samo kolike količine šećera ona sadržavaju. Umjesto kupljenih sokova pokušajte konzumirati više obične vode, koju možete začiniti raznim voćem i time poboljšati njen okus. Uz vodu počnite piti više čaja od raznih prirodnih sastojaka.

Orašasti plodovi

Znate ono doba dana kada vas uhvati velika želja za slatkim? Sljedeći put kada vam se to dogodi, umjesto čokolade ili bombona isprobajte orašaste plodove (bademe, orahe, lješnjake). Možete napraviti mali miks svega i čak dodati i malo čokolade. Bit će svakako zdravije nego cijela čokolada. Zanimljivo je spomenuti da orašasti plodovi imaju pozitivne učinke na pamćenje, pa ih je također super grickati tijekom učenja.

Sjemenke

Danas možemo u gotovo svakoj trgovini pronaći razne vrste sjemenki iz raznih krajeva svijeta (chia sjemenke, sjemenke bundeve, sjemenke lana i suncokretove sjemenke). Sve imaju pozitivne učinke na zdravlje. Možete ih dodati u krem juhu, u zobene pahuljice ili u smoothie.

Riba

Činjenica je da tijekom studiranja većina studenata ima ograničen budžet te da si ne može priuštiti ribu dva puta tjedno, svaki tjedan. No kad god uhvatite priliku da pojedete ribu, bilo da ste kod kuće ili vas netko nudi sa strane, uzmite. Meso ribe puno je omega-3 masnih kiselina koje su potrebne mozgu te pozitivno utječu na zdravlje našeg srca.

Probiotici

Hrana poput jogurta i kefira pomaže pri reguliranju želučanih tegoba i općenito sadrži mnogo hranjivih tvari za naše tijelo.

Voće i povrće

Voće i povrće može biti itekako zabavno za jelo. Jedite sezonsko, a kombinirajte ga na razne načine. Ono obiluje hranjivim tvarima, vitaminima i mineralima koji su nam potrebni za zdrav život.

Voda

Uvijek budite sigurni da imate bočicu vode kraj sebe. Bitno je da budete hidratizirani cijelo vrijeme. Zanimljiva je činjenica da što se više žedni, to više želite jesti. Često ste, kada mislite da ste gladni, zapravo samo žedni.

Maslinovo ulje

Mijenjanje ulja koje koristimo može nam mnogo pomoći. Ako počnete koristiti maslinovo ulje, primijetit ćete da je hrana puno ukusnija i da ono bolje djeluje na vaš organizam nego obično suncokretovo ulje. Prilikom kupnje maslinovog ulja pripazite i pogledajte na etiketu otkud dolazi. Ako imate priliku kupiti svježe maslinovo ulje od proizvođača, učinite tako, jer ćete biti sigurni da pijete i koristite pravo ulje.

Manje šećera

Većina ljudi koja je izbacila šećer iz kave napominje da se bolje osjeća te da je čak i izgubila koji kilogram nakon nekog vremena. Ako pak ne možete bez slatke kave, postoji jednostavno i zdravo rješenje za vas. Kupite kapi stevije, biljke koja je prirodni zaslađivač. A za one koji ne mogu piti kavu bez mlijeka isto postoji rješenje. Kupite bademovo mlijeko i koristite ga umjesto kravljeg.

Kuhanje na pari

Kada kuhate na pari, automatski pripremate zdraviju hranu. Tada se hrana kuha u vlastitom soku, a hranjive tvari, boja, okus i tekstura čuvaju se. Gotovo sve vrste povrća možete pripremiti na pari, no određene su vrste pogodnije, primjerice brokula, mrkva, mahune i šparoge. Prilikom kuhanja na pari ne morate dodavati ulje ili druge masnoće.

Zeleni čaj

Ova vrsta čaja druga je najkonzumiranija na svijetu. U ljekovite se svrhe koristi već stoljećima u Japanu i Kini. Razlog tome jest činjenica da se listićima zelenog čaja i njegovu prahu pripisuju brojni učinci na zdravlje. Ljudi često koriste zeleni čaj kao zamjenu za kavu jer i zeleni čaj sadrži kofein, no u manjim količinama od kave. Katkada zamijenite jutarnju kavu ovim čudesnim napitkom, sigurno će vam se svidjeti.

Alternativa za tjesteninu

Postoji jedan zabavan način kojim možete zamijeniti običnu i ne tako zdravu tjesteninu. Ako imate tikvice, naribajte ih u špagete i pripremite ih na jedan od mnogih načina. Tako ćete misliti da jedete pravu tjesteninu, dok zapravo jedete zdraviju verziju. I da, baš je fino. 

Komentari na članak

Vezani članci

Učenje

Poboljšajte svoje pamćenje!

4 jednostavna načina lakšeg učenja

Psiholozi su izdvojili četiri jednostavne tehnike koje će Vam sigurno pomoći u što lakšem pamćenju naučenoga!

poslovni sastanak

Male mudrosti

16 životnih vještina koje se isplati naučiti

Slušanje, iskrenost i organizacija samo su neke od vještina koje spadaju u kategoriju rada na sebi. Saznajte koje su najteže i istovremeno najkorisnije za naučiti!

Stres

Suočavanje s obvezama

Jednostavan vodič za rješavanje stresa

Ni najbolji multitaskeri nisu svemogući. Stoga donosimo jednostavne savjete za minimaliziranje stresa i lakše obavljanje svakodnevnih obaveza.

Vrećica

Ekološka osviještenost

Petnaest sitnica kojima i vi možete doprinijeti očuvanju okoliša

Kućni budžet možete povećati već ovaj mjesec ako pripazite na samo nekoliko sitnica. Ujedno možete dati svoj doprinos očuvanju okoliša.

buđenje rano ujutro

Promijenite svoj bioritam

Trikovi koji će „noćnim pticama“ olakšati buđenje

Kako biste bili što učinkovitiji tijekom ispita i cijeli dan uspješno funkcionirali s jednakom razinom energije, pokušajte ranije zaspati i rano se buditi, koliko god se to činilo teško izvedivim.