Zašto prestati?

Ne idite u krevet sa svojim mobilnim telefonima

spavanje

Sve više osoba, osobito mladih, nosi mobitele sa sobom kad odlazi na spavanje. Znanstvenici upozoravaju na moguće negativne posljedice takve navike na zdravlje.

Tehnologija je danas sveprisutna, a mnogi od nas ne mogu zamisliti život bez svog mobilnog telefona.

Anketa koju su proveli The Huffington Post i YouGov otkrila je da čak 63% ispitanih korisnka između 18 i 29 godina starosti nosi svoje pametne telefone sa sobom kada liježu u krevet.

Ako i vi spadate u tu skupinu, Slobodna Dalmacija donosi razloge zbog kojih biste trebali prestati s tom navikom.

Problematično plavo svjetlo

Istraživanje stručnjaka s Harvarda pokazalo je da plavo svjetlo koje emitiraju elektroničke naprave aktivira neurone u mozgu koji utječu na budnost i onemogućavaju da se osjećamo pospano. To svjetlo utječe i na proizvodnju melatinina, hormona spavanja, što utječe na kvalitetu sna.

Kronična neispavanost ostavlja i druge posljedice na zdravlje, poput oštećenja srca i krvožilnog sustava, endokrinog sustava i mozga.

Bombardiranje informacijama

„Samo da na brzinu pogledam Facebook i mail”, „samo jedan nivo” ili „samo još jedan video” rečenice su koje su većini nas poznate. Nekoliko sati nakon, još uvijek smo budni i shvatimo da imamo još jako malo vremena da se naspavamo. Ako ne možete zaspati, nemojte posegnuti za mobitelom, računalom ili tabletom. Uzmite knjigu u ruke.

Noćna lampa ne emitira plavo svjetlo pa neće ometati prirodni ciklus spavanja, a pisana riječ daje našem umu jednu stazu da je slijedi umjesto stimulirajućih informacija s pametnih telefona i tableta.

Sabotiranje seksualnog života

Donošenje mobilnog telefona ili tableta u krevet siguran je način za ubijanje romantičnog raspoloženja. Kada sa svojim partnerom/icom utonete među plahte, usredotočite se na vas dvoje i vašu međusobnu komunikaciju. 

Pitanje dugoročnog utjecaja na zdravlje

Iako znanstvenici nemaju nikakvih konkretnih dokaza da zračenje mobilnih telefona ima ikakve veza s razvojem tumora, oni emitiraju jedan oblik elektromagnetskog zračenja koje dijelovi tijela u blizini mobitela mogu apsorbirati. Rizik je minimalan i beznačajan kad mobitel nije spojen na WiFi ili ako je isključen, ali budimo iskreni, većina ljudi koji drže mobitele pokraj sebe ne isključuju ih dok spavaju.

Opuštanje

Bili mi toga svjesni ili ne, elektronski uređaji emitiraju zvukove koji stvaraju osjećaj hiperbudnosti, a može se usporediti s posttraumatskim stresom koji uključuje stalnu napetost i oprez. Očekivanje poziva ili poruka onemogućava tijelo u postizanju stanja potpune relaksacije. Gašenje mobitela pola sata do sat vremena prije odlaska na spavanje omogućuje našem mozgu da se opusti i uspori.

Komentari na članak

Vezani članci

Doniranje krvotvornih matičnih stanica

Na Savi

Darivanje krvotvornih matičnih stanica na inicijativu dvije studentice

Građani su pozvani sudjelovati u akciji koja će mnogim oboljelima spasiti život.

MP

Nove tehnologije

Aplikacije koje će vam olakšati studentski život

Ako ste zaboravili na neki važan događaj na faksu, izgubili ste pojam o tome koliko ste puta izostali s nekog kolegija ili pak trebate pomoć pri učenju, pogledajte koje vam aplikacije preporučamo da biste si olakšali učenje i organizaciju.

Isto

Zdrave navike spavanja

15 jednostavnih metoda borbe protiv nesanice

Razni su uzroci nesanice kod studenata, ali postoje i razne metode kojima se oni mogu ukloniti. Osim njih dostupna su i prirodna sredstva koja imaju gotovo isti učinak na nesanicu kao i tablete za spavanje, a koja možda i nisu toliko popularna.

Studentica uči

Lakše preživite prvu navalu kolokvija!

4 savjeta za lakše preživljavanje u vrijeme rokova

Vrijeme kolokvija je za mnoge stresno doba. Donosimo vam neke savjete kako ga lakše preživjeti.

Jasna Ožanić

Britansko istraživanje

Možete li nadmašiti novinare po količini ispijene kave?

Zaboravite da su policajci i detektivi jedini koji po cijele dane sjede za uredskim stolom i ispijaju šalice kave, jer postoje oni koji su o kavi ovisniji od njih.