Zašto prestati?

Ne idite u krevet sa svojim mobilnim telefonima

spavanje

Sve više osoba, osobito mladih, nosi mobitele sa sobom kad odlazi na spavanje. Znanstvenici upozoravaju na moguće negativne posljedice takve navike na zdravlje.

Tehnologija je danas sveprisutna, a mnogi od nas ne mogu zamisliti život bez svog mobilnog telefona.

Anketa koju su proveli The Huffington Post i YouGov otkrila je da čak 63% ispitanih korisnka između 18 i 29 godina starosti nosi svoje pametne telefone sa sobom kada liježu u krevet.

Ako i vi spadate u tu skupinu, Slobodna Dalmacija donosi razloge zbog kojih biste trebali prestati s tom navikom.

Problematično plavo svjetlo

Istraživanje stručnjaka s Harvarda pokazalo je da plavo svjetlo koje emitiraju elektroničke naprave aktivira neurone u mozgu koji utječu na budnost i onemogućavaju da se osjećamo pospano. To svjetlo utječe i na proizvodnju melatinina, hormona spavanja, što utječe na kvalitetu sna.

Kronična neispavanost ostavlja i druge posljedice na zdravlje, poput oštećenja srca i krvožilnog sustava, endokrinog sustava i mozga.

Bombardiranje informacijama

„Samo da na brzinu pogledam Facebook i mail”, „samo jedan nivo” ili „samo još jedan video” rečenice su koje su većini nas poznate. Nekoliko sati nakon, još uvijek smo budni i shvatimo da imamo još jako malo vremena da se naspavamo. Ako ne možete zaspati, nemojte posegnuti za mobitelom, računalom ili tabletom. Uzmite knjigu u ruke.

Noćna lampa ne emitira plavo svjetlo pa neće ometati prirodni ciklus spavanja, a pisana riječ daje našem umu jednu stazu da je slijedi umjesto stimulirajućih informacija s pametnih telefona i tableta.

Sabotiranje seksualnog života

Donošenje mobilnog telefona ili tableta u krevet siguran je način za ubijanje romantičnog raspoloženja. Kada sa svojim partnerom/icom utonete među plahte, usredotočite se na vas dvoje i vašu međusobnu komunikaciju. 

Pitanje dugoročnog utjecaja na zdravlje

Iako znanstvenici nemaju nikakvih konkretnih dokaza da zračenje mobilnih telefona ima ikakve veza s razvojem tumora, oni emitiraju jedan oblik elektromagnetskog zračenja koje dijelovi tijela u blizini mobitela mogu apsorbirati. Rizik je minimalan i beznačajan kad mobitel nije spojen na WiFi ili ako je isključen, ali budimo iskreni, većina ljudi koji drže mobitele pokraj sebe ne isključuju ih dok spavaju.

Opuštanje

Bili mi toga svjesni ili ne, elektronski uređaji emitiraju zvukove koji stvaraju osjećaj hiperbudnosti, a može se usporediti s posttraumatskim stresom koji uključuje stalnu napetost i oprez. Očekivanje poziva ili poruka onemogućava tijelo u postizanju stanja potpune relaksacije. Gašenje mobitela pola sata do sat vremena prije odlaska na spavanje omogućuje našem mozgu da se opusti i uspori.

Komentari na članak

Vezani članci

ljepota zimi

Nekoliko savjeta

Kako njegovati izgled u zimskim danima

U zimskim uvjetima potrebno je posvetiti dodatnu pažnju našoj ljepoti, a posebno koži. Niske temperature i vjetar postaju neprijatelji koje možete lako pobijediti uz nekoliko malih trikova.

https://pixabay.com/en/clock-hands-time-sad-depressed-1606919/

Zabava nakon napornog radnog dana

Četiri savjeta kako kvalitetno iskoristiti slobodno vrijeme

Ponekad ne znamo kako iskoristiti slobodno vrijeme, pa umjesto da se uključimo u neku aktivnost, radije ostajemo doma gledati filmove na Netflixu ili provoditi vrijeme na društvenim mrežama. Donosimo vam nekoliko savjeta kako kvalitetnije utrošiti slobodno vrijeme.

Dan zagrljaja

Potvrda najnovijih istraživanja

Opraštanje je dobro za vaše zdravlje

Najnovije istraživanje koje su proveli američki psiholozi dokazalo je da osobe koje su sklonije opraštanju imaju bolje psihičko zdravlje.

Mjesec dana besplatne 4G brzine za prepaid korisnike

Vipnet Viber korisnici

Mjesec dana besplatne 4G brzine za prepaid korisnike

Imamo odličnu vijest za Vipnetove Viber korisnike. S mobilnim uređajima koji podržavaju LTE tehnologiju možete besplatno aktivirati korištenje opcije 4G brzine surfanja.

Čokolada

Nedostatak nutrijenata

Što nam zapravo govori želja za određenom hranom?

Otkrijte što se krije iza vaše želje za određenom hranom i jeste li stvarno gladni.