Ljetna prehrana

Namirnice i napitci kojima ćete pobijediti vrućinu

Voće-razno

Saznajte koje namirnice treba konzumirati tijekom ljeta kako biste se osvježili i sačuvali zdravlje.

Za vrijeme vrućina osobito je važno paziti na pravilnu prehranu. Potrebno je izbjegavati masnu i slanu hranu jer će vas ona dodatno opteretiti. Također, nećete dobiti potrebnu energiju za obavljanje svojih aktivnosti. Slana hrana, gazirani sokovi i alkohol mogu izazvati dehidraciju. Stoga isprobajte ove zdrave i osvježavajuće grickalice koje će vam pomoći da izdržite ljetne mjesece.

Grčki jogurt s povrćem

Grčki je jogurt odličan u kombinaciji s različitim povrćem poput krastavaca, rajčica i mrkve. Naime, vrlo je lagan te izrazito zdrav zbog svojih nutritivnih vrijednosti. Sadrži visoki postotak proteina, kalcij i natrij.

Lubenica

Lubenica se smatra najzdravijom namirnicom na svijetu te je najbolji izbor za vruće ljetne dane jer gasi žeđ. Lubenica je niskokalorična i bogata vodom zbog čega je pravo osvježenje te je bogat izvor hranjivih tvari. Sadrži kalij, magnezij, vitamine C, B6 i A, likopen i beta-karoten.

Lubenica je vrlo praktična; može se jesti na različite načine. Možete napraviti frape od lubenice i listića metvice, narezati na komadiće i zamrznuti te umjesto leda u vodu staviti kockice lubenice ili narezati lubenicu na trokute i zamrznuti na štapiću kao sladoled.

Lubenice, FOTO: Flickr

Zamrznuto grožđe

Grožđe je odličan izvor vitamina C i vitamina iz skupine B, osim vitamina B12. Još sadrži polifenole, kalij, fosfor, kalcij, magnezij, mangan, natrij, bakar, cink i željezo. Ali smrznuto je grožđe još bolji izbor jer je odlično osvježenje u ljetnim danima. Spremite grožđe u vrećice i stavite u zamrzivač na nekoliko sati. Dobit ćete hladne i hrskave bobice s laganim okusom sorbeta.

Hladna voda s krastavcima

Krastavci su još jedna povrtna namirnica bogata hranjivim tvarima. Sadrže vitamine B1, B2, B3, B5, B6, vitamin C, folnu kiselinu, kalcij, željezo, magnezij, fosfor, kalij i cink. U vodu s ledom stavite tri kolutića krastavca i za nekoliko ćete minuta dobiti napitak osvježavajućeg okusa.

Hladni čaj od lavande i kamilice

Kamilica i lavanda u kombinaciji čine savršen lijek za većinu bolesti i tegoba. Kamilica, između ostalog, pospješuje probavu, snižava temperaturu, ublažava bol, smiruje grčeve, smanjuje osipe, pomaže protiv svih bolova u želucu.

A lavanda je lijek za dušu i tijelo zahvaljujući umirujućim svojstvima. Djeluje protiv nesanice, depresije i anksioznosti jer njezin miris opušta i otklanja osjećaj napetosti. Također, pomaže pri reumatskim bolovima i bolovima u mišićima te je odlično sredstvo pri iscjeljivanju rana, ožiljaka, akni, ekcema i opekotina.

Ugrijte vodu i stavite čaj od kamilice i lavande te ostavite tri minute. Dodajte kockice leda, a po želji možete dodati i med. Ovaj je čaj u isto vrijeme vrlo umirujuć i osvježavajuć.

Čaj, FOTO: Flickr

Agrumi

Naranče, grjep, mandarine, limun i limete, jednom riječju – agrumi, imaju malu nutritivnu vrijednost, malen udio masti i natrija te ne sadrže kolesterol. Također, mali glikemijski indeks pomaže u održavanju razine inzulina, a voće daje osjećaj sitosti. Još sadrže vitamin C, kalij te fitokemikalije koje štite kožu od štetnih UV zraka. Napravite sokove, smoothie ili salate te se u isto vrijeme osvježite i zaštitite kožu.

Povrće

Umjesto klasičnog čipsa izaberite čips od povrća koji je izrazito zdrav, ali i odlična grickalica u ljetnim danima.

Isprobajte čips od mrkve i curryja.

Sastojci:

1 velika mrkva

1 žlica maslinovog ulja

pola žlice curry praha

sol i papar po ukusu

Upute:

Mrkvu narežite na tanke ploškice. Zatim narezanu mrkvu pomiješajte s maslinovim uljem, curryjem, paprom i soli. Začinjenu mrkvu posložite na papir za pečenje na koji prethodno stavite maslinovo ulje. Pecite na 250 stupnjeva dok mrkva ne dobije smeđu boju.

Orašasti plodovi

Svakako u ovim ljetnim danima pružite priliku orašastim plodovima (badem, brazilski oraščić, indijski oraščić. lješnjaci, orasi, pistacije, kikiriki) koji sadrže esencijalne minerale, cink, željezo, magnezij, bakar, vitamine E i B, omega-3 masne kiseline i mnoge druge nutritivne vrijednosti.

Odlični su u borbi protiv bolesti, jačaju imunitet, poboljšavaju pamćenje, kontroliraju razinu hormona stresa i adrenalin te mogu reducirati rizik od moždanog i srčanog udara.Također sadrže antioksidanse koji se učinkovito bore protiv raka.

Komentari na članak

Vezani članci

Sindikat biciklista

Zimsko bicikliranje

Zagrebački biciklisti vožnjom do posla brane prvo mjesto na svijetu

Inicijativa „Winter bike to work day" pokrenuta u Kanadi ove godine slavi peti rođendan, a Zagreb predano sudjeluje i pobjeđuje, već treću godinu zaredom!

Medaljoni

A gdje je meso?

Evo zašto trebate dobro razmisliti pri idućoj kupovini pilećih medaljona

Malo mesa, a puno masti, kostiju i živaca

Wake park

Dugo toplo ljeto u Zagrebu

Počinje sezona kupanja, ali i adrenalinskih sportova

Od 1. lipnja građani mogu osvježenje potražiti na zagrebačkom Jarunu i Bundeku. Sve avanturiste obradovat će i nova ponuda na Jarunu: Wake park.

buđenje rano ujutro

Promijenite svoj bioritam

Trikovi koji će „noćnim pticama“ olakšati buđenje

Kako biste bili što učinkovitiji tijekom ispita i cijeli dan uspješno funkcionirali s jednakom razinom energije, pokušajte ranije zaspati i rano se buditi, koliko god se to činilo teško izvedivim.

Rezultati ljetne romanse

„Studentologija: zavodljive istine o ljubavnim navikama“

Više od 47 posto mladih ovo ljeto očekuje ljetnu romansu

Je li za vašu ljetnu romansu krivo more, pijesak ili sunce? Kako ju naći, gdje se skriva? Imamo sve odgovore!