Ljetna prehrana

Namirnice i napitci kojima ćete pobijediti vrućinu

Voće-razno

Saznajte koje namirnice treba konzumirati tijekom ljeta kako biste se osvježili i sačuvali zdravlje.

Za vrijeme vrućina osobito je važno paziti na pravilnu prehranu. Potrebno je izbjegavati masnu i slanu hranu jer će vas ona dodatno opteretiti. Također, nećete dobiti potrebnu energiju za obavljanje svojih aktivnosti. Slana hrana, gazirani sokovi i alkohol mogu izazvati dehidraciju. Stoga isprobajte ove zdrave i osvježavajuće grickalice koje će vam pomoći da izdržite ljetne mjesece.

Grčki jogurt s povrćem

Grčki je jogurt odličan u kombinaciji s različitim povrćem poput krastavaca, rajčica i mrkve. Naime, vrlo je lagan te izrazito zdrav zbog svojih nutritivnih vrijednosti. Sadrži visoki postotak proteina, kalcij i natrij.

Lubenica

Lubenica se smatra najzdravijom namirnicom na svijetu te je najbolji izbor za vruće ljetne dane jer gasi žeđ. Lubenica je niskokalorična i bogata vodom zbog čega je pravo osvježenje te je bogat izvor hranjivih tvari. Sadrži kalij, magnezij, vitamine C, B6 i A, likopen i beta-karoten.

Lubenica je vrlo praktična; može se jesti na različite načine. Možete napraviti frape od lubenice i listića metvice, narezati na komadiće i zamrznuti te umjesto leda u vodu staviti kockice lubenice ili narezati lubenicu na trokute i zamrznuti na štapiću kao sladoled.

Lubenice, FOTO: Flickr

Zamrznuto grožđe

Grožđe je odličan izvor vitamina C i vitamina iz skupine B, osim vitamina B12. Još sadrži polifenole, kalij, fosfor, kalcij, magnezij, mangan, natrij, bakar, cink i željezo. Ali smrznuto je grožđe još bolji izbor jer je odlično osvježenje u ljetnim danima. Spremite grožđe u vrećice i stavite u zamrzivač na nekoliko sati. Dobit ćete hladne i hrskave bobice s laganim okusom sorbeta.

Hladna voda s krastavcima

Krastavci su još jedna povrtna namirnica bogata hranjivim tvarima. Sadrže vitamine B1, B2, B3, B5, B6, vitamin C, folnu kiselinu, kalcij, željezo, magnezij, fosfor, kalij i cink. U vodu s ledom stavite tri kolutića krastavca i za nekoliko ćete minuta dobiti napitak osvježavajućeg okusa.

Hladni čaj od lavande i kamilice

Kamilica i lavanda u kombinaciji čine savršen lijek za većinu bolesti i tegoba. Kamilica, između ostalog, pospješuje probavu, snižava temperaturu, ublažava bol, smiruje grčeve, smanjuje osipe, pomaže protiv svih bolova u želucu.

A lavanda je lijek za dušu i tijelo zahvaljujući umirujućim svojstvima. Djeluje protiv nesanice, depresije i anksioznosti jer njezin miris opušta i otklanja osjećaj napetosti. Također, pomaže pri reumatskim bolovima i bolovima u mišićima te je odlično sredstvo pri iscjeljivanju rana, ožiljaka, akni, ekcema i opekotina.

Ugrijte vodu i stavite čaj od kamilice i lavande te ostavite tri minute. Dodajte kockice leda, a po želji možete dodati i med. Ovaj je čaj u isto vrijeme vrlo umirujuć i osvježavajuć.

Čaj, FOTO: Flickr

Agrumi

Naranče, grjep, mandarine, limun i limete, jednom riječju – agrumi, imaju malu nutritivnu vrijednost, malen udio masti i natrija te ne sadrže kolesterol. Također, mali glikemijski indeks pomaže u održavanju razine inzulina, a voće daje osjećaj sitosti. Još sadrže vitamin C, kalij te fitokemikalije koje štite kožu od štetnih UV zraka. Napravite sokove, smoothie ili salate te se u isto vrijeme osvježite i zaštitite kožu.

Povrće

Umjesto klasičnog čipsa izaberite čips od povrća koji je izrazito zdrav, ali i odlična grickalica u ljetnim danima.

Isprobajte čips od mrkve i curryja.

Sastojci:

1 velika mrkva

1 žlica maslinovog ulja

pola žlice curry praha

sol i papar po ukusu

Upute:

Mrkvu narežite na tanke ploškice. Zatim narezanu mrkvu pomiješajte s maslinovim uljem, curryjem, paprom i soli. Začinjenu mrkvu posložite na papir za pečenje na koji prethodno stavite maslinovo ulje. Pecite na 250 stupnjeva dok mrkva ne dobije smeđu boju.

Orašasti plodovi

Svakako u ovim ljetnim danima pružite priliku orašastim plodovima (badem, brazilski oraščić, indijski oraščić. lješnjaci, orasi, pistacije, kikiriki) koji sadrže esencijalne minerale, cink, željezo, magnezij, bakar, vitamine E i B, omega-3 masne kiseline i mnoge druge nutritivne vrijednosti.

Odlični su u borbi protiv bolesti, jačaju imunitet, poboljšavaju pamćenje, kontroliraju razinu hormona stresa i adrenalin te mogu reducirati rizik od moždanog i srčanog udara.Također sadrže antioksidanse koji se učinkovito bore protiv raka.

Komentari na članak

Vezani članci

Jump

Priprema za ljeto

Svakodnevne aktivnosti koje se računaju kao tjelovježba

Ne biste vjerovali, ali čini se da trošimo solidnu količinu kalorija čak i kada samo sjedimo. Provjerite koje vam još aktivnosti mogu pomoći da trošite više kalorija dok se nosite sa svakodnevnim obvezama.

Držanje za ruke

Da smo barem prije znali!

Savjeti o vezama koje biste si dali u mlađim danima

10 savjeta o vezama koje biste si vjerojatno preporučili da možete vratiti vrijeme.

https://pixabay.com/en/couple-bride-love-wedding-bench-260899/

Ljubav i veze

Može li „pauza“ poboljšati vezu

Pauza u vezi ima prednosti i nedostatke. Može poboljšati vezu, ali i dovesti do prekida. To sve zavisi o kvaliteti veze i osobi.

5 zdravih namjernica koje će vam stvoriti zdrave prehrambene navike

Zdrava hrana

Pet zdravih grickalica za tulume u studentskim sobama

Kako bismo vam pomogli u razvijanju zdravih prehrambenih navika, donosimo popis pet izvrsnih namirnica i grickalica, koje će vam pomoći u održanju optimalne tjelesne težine.

8 zdravih jela

Neka studentski Masterchef započne

VIDEO: Zdrava i jednostavna jela za studente

Donosimo recepte za jednostavna, koliko-toliko zdrava i relativno jeftina jela za svaki studentski džep.