Ljetna prehrana

Namirnice i napitci kojima ćete pobijediti vrućinu

Voće-razno

Saznajte koje namirnice treba konzumirati tijekom ljeta kako biste se osvježili i sačuvali zdravlje.

Za vrijeme vrućina osobito je važno paziti na pravilnu prehranu. Potrebno je izbjegavati masnu i slanu hranu jer će vas ona dodatno opteretiti. Također, nećete dobiti potrebnu energiju za obavljanje svojih aktivnosti. Slana hrana, gazirani sokovi i alkohol mogu izazvati dehidraciju. Stoga isprobajte ove zdrave i osvježavajuće grickalice koje će vam pomoći da izdržite ljetne mjesece.

Grčki jogurt s povrćem

Grčki je jogurt odličan u kombinaciji s različitim povrćem poput krastavaca, rajčica i mrkve. Naime, vrlo je lagan te izrazito zdrav zbog svojih nutritivnih vrijednosti. Sadrži visoki postotak proteina, kalcij i natrij.

Lubenica

Lubenica se smatra najzdravijom namirnicom na svijetu te je najbolji izbor za vruće ljetne dane jer gasi žeđ. Lubenica je niskokalorična i bogata vodom zbog čega je pravo osvježenje te je bogat izvor hranjivih tvari. Sadrži kalij, magnezij, vitamine C, B6 i A, likopen i beta-karoten.

Lubenica je vrlo praktična; može se jesti na različite načine. Možete napraviti frape od lubenice i listića metvice, narezati na komadiće i zamrznuti te umjesto leda u vodu staviti kockice lubenice ili narezati lubenicu na trokute i zamrznuti na štapiću kao sladoled.

Lubenice, FOTO: Flickr

Zamrznuto grožđe

Grožđe je odličan izvor vitamina C i vitamina iz skupine B, osim vitamina B12. Još sadrži polifenole, kalij, fosfor, kalcij, magnezij, mangan, natrij, bakar, cink i željezo. Ali smrznuto je grožđe još bolji izbor jer je odlično osvježenje u ljetnim danima. Spremite grožđe u vrećice i stavite u zamrzivač na nekoliko sati. Dobit ćete hladne i hrskave bobice s laganim okusom sorbeta.

Hladna voda s krastavcima

Krastavci su još jedna povrtna namirnica bogata hranjivim tvarima. Sadrže vitamine B1, B2, B3, B5, B6, vitamin C, folnu kiselinu, kalcij, željezo, magnezij, fosfor, kalij i cink. U vodu s ledom stavite tri kolutića krastavca i za nekoliko ćete minuta dobiti napitak osvježavajućeg okusa.

Hladni čaj od lavande i kamilice

Kamilica i lavanda u kombinaciji čine savršen lijek za većinu bolesti i tegoba. Kamilica, između ostalog, pospješuje probavu, snižava temperaturu, ublažava bol, smiruje grčeve, smanjuje osipe, pomaže protiv svih bolova u želucu.

A lavanda je lijek za dušu i tijelo zahvaljujući umirujućim svojstvima. Djeluje protiv nesanice, depresije i anksioznosti jer njezin miris opušta i otklanja osjećaj napetosti. Također, pomaže pri reumatskim bolovima i bolovima u mišićima te je odlično sredstvo pri iscjeljivanju rana, ožiljaka, akni, ekcema i opekotina.

Ugrijte vodu i stavite čaj od kamilice i lavande te ostavite tri minute. Dodajte kockice leda, a po želji možete dodati i med. Ovaj je čaj u isto vrijeme vrlo umirujuć i osvježavajuć.

Čaj, FOTO: Flickr

Agrumi

Naranče, grjep, mandarine, limun i limete, jednom riječju – agrumi, imaju malu nutritivnu vrijednost, malen udio masti i natrija te ne sadrže kolesterol. Također, mali glikemijski indeks pomaže u održavanju razine inzulina, a voće daje osjećaj sitosti. Još sadrže vitamin C, kalij te fitokemikalije koje štite kožu od štetnih UV zraka. Napravite sokove, smoothie ili salate te se u isto vrijeme osvježite i zaštitite kožu.

Povrće

Umjesto klasičnog čipsa izaberite čips od povrća koji je izrazito zdrav, ali i odlična grickalica u ljetnim danima.

Isprobajte čips od mrkve i curryja.

Sastojci:

1 velika mrkva

1 žlica maslinovog ulja

pola žlice curry praha

sol i papar po ukusu

Upute:

Mrkvu narežite na tanke ploškice. Zatim narezanu mrkvu pomiješajte s maslinovim uljem, curryjem, paprom i soli. Začinjenu mrkvu posložite na papir za pečenje na koji prethodno stavite maslinovo ulje. Pecite na 250 stupnjeva dok mrkva ne dobije smeđu boju.

Orašasti plodovi

Svakako u ovim ljetnim danima pružite priliku orašastim plodovima (badem, brazilski oraščić, indijski oraščić. lješnjaci, orasi, pistacije, kikiriki) koji sadrže esencijalne minerale, cink, željezo, magnezij, bakar, vitamine E i B, omega-3 masne kiseline i mnoge druge nutritivne vrijednosti.

Odlični su u borbi protiv bolesti, jačaju imunitet, poboljšavaju pamćenje, kontroliraju razinu hormona stresa i adrenalin te mogu reducirati rizik od moždanog i srčanog udara.Također sadrže antioksidanse koji se učinkovito bore protiv raka.

Komentari na članak

Vezani članci

Djevojka u moru, zalazak sunca

Promjene iz korijena

Savjeti za povratak na pravi životni put

Zašto ne biste umjesto brze hrane pojeli neku slasnu ribu, zatim otišli u šetnju pa kod kuće pročitali neku dobru knjigu? Sve vam to može pomoći da promijenite svoj život u potpunosti.

Spavati nakon učenja

Važnost kvalitetnog sna

Studenti, pozor: Nudimo vam savjete za bolji san!

Donosimo vam 19 savjeta uz pomoć kojih ćete svoju nesanicu napokon izliječiti. Zasigurno se često probudite iscrpljeno i nespremno za novi dan. Zbog toga smo za vas prikupili trikove koji će vam povećati kvalitetu sna, olakšati buđenje i pozitivno utjecati na dnevne aktivnosti.

Dva para nogu koje proviruju ispod pokrivača

Vaše zdravlje je u vašim rukama

Vodič kroz spolno prenosive bolesti

Zaboravite na sram i saznajte sve činjenice o seksualno prenosivim bolestima kako bi zaštitili svoje, ali i zdravlje vašeg partnera.

Naslovna

Buđenje bez muke

Savjeti za bezbolan jutarnji rastanak s krevetom

Znamo da je rano ustajanje većini studenata trn u oku, stoga vam donosimo hrpu savjeta prakticiranjem kojih ćete si produljiti ostanak u toplom zagrljaju kreveta.

Tjestenina u umaku

Brzo, jednostavno i ukusno

VIDEO: Recept za umak s votkom podići će vaše kuhanje na novu razinu

Pokazat ćemo vam kako uklopiti ostatke jeftine votke u nevjerojatno ukusan umak za tjesteninu.