Hedonistički režim

Mršavite uz vino, kavu i čokoladu

Tamna čokolada

Naoko nevjerojatna dijeta o kojoj sanjaju svi koji žele smršaviti, a pritom uživati u hrani, najpopularniji je režim mršavljenja u 2016. godini. Riječ je o inovativnom načinu skidanja kila koji svoju uspješnost duguje skupini proteina zvanima sirtuini koji se nalaze u namirnicama poput zelenog čaja, crnog vina i čokolade.

Iako se na prvi pogled može činiti da se radi o šali, dijeta koja se temelji na konzumaciji zabranjenih namirnica poput čokolade i vina doista postoji. Sirtfood dijeta apsolutni je hit diljem svijeta, a svojom je popularnošću potukla čak i Dukan i Paleo dijetu koje su dosad držale ljestvicu.

Dijeta je izum dvojice nutricionista – Aidana Gogginsa i Glena Mattena koji su ju predstavili u svojoj knjizi The Sirtfood Diet: The revolutionary plan for health and weight loss. Budući da nisu zagovornici ekstremnih dijeta s negativnim posljedicama za zdravlje te smatraju da je u procesu mršavljenja najvažnija upravo zdrava prehrana, osmislili su režim koji uključuje sokove od zelenog povrća, salate od dimljenog lososa te namirnice poput heljde i kozica.

Tajna ove dijete je u konzumiranju hrane koja sadrži skupinu proteina pod nazivom sirtuini koji upravljaju tjelesnim procesima poput starenja, odumiranja stanica, a utječu i na metabolizam, štite stanice od stresa te reguliraju upalne procese u tijelu. Sirtuini pod kontrolom drže apetit i pospješuju mišićne funkcije što je ključno za održavanje normalne tjelesne težine. Studije su pokazale da su učinci sirtuina toliko snažni da mogu poslužiti za prevenciju srčanih bolesti, dijabetesa i Alzheimerove bolesti.

Gogginsov i Mattenov plan prehrane temelji se na povećanom unosu hrane bogate ovim proteinima, a to su, osim crnog vina i čokolade s najmanje 85% kakaa, jabuke, citrusi, borovnice, soja, matcha zeleni čaj, maslinovo ulje, jagode, peršin, kurkuma, datulje, celer, crveni luk, kelj, heljda, kozice i losos. Među hranom koja se smije konzumirati našla se i kava, idealno crna, što je odlična vijest za sve ljubitelje ovog, u dijetama često zabranjenog napitka.

FOTO: commentsmeme
 
Zanimljivo je da je u Italiji i Japanu, čije stanovništvo često konzumira namirnice obogaćene sirtuinom, mali postotak pretilih osoba, a te se zemlje ujedno navode i kao jedne od onih s najzdravijim prehrambenim navikama.

Plan prehrane provodi se po tjednom rasporedu. Iako se preporučuje konzumacija kave i čokolade, i ova se dijeta temelji na restriktivnom unosu kalorija, ali samo prva dva tjedna. Prvi tjedan unosi se 1000 kcal i konzumiraju se tri smoothieja i jedan obrok s namirnicama bogatim sirtuinom. U drugom tjednu dopušteno je unijeti 1500 kcal dnevno i konzumirati dva obroka i dva smoothieja. Nakon toga, više nema strogih ograničenja što se tiče unosa kalorija, ali se preporučuje jesti što više namirnica s popisa dozvoljene hrane.

Sirtfood dijeta se razlikuje od drugih po tome što osnažuje imunološki sustav organizma, opskrbljuje ga vitaminima, a namirnice bogate sirtuinom čine nas energičnijima i podižu raspoloženje.

Komentari na članak

Vezani članci

Advent RI 2016

Bogat adventski program

Klizalište, koncerti i neodoljive čokoladne poslastice ovog adventa u Rijeci i Opatiji

Prvi vjesnik adventa u Rijeci je klizalište otvoreno 25. studenog na Gatu Karoline Riječke. U Opatiji pak danas počinje Festival čokolade koji će svim posjetiteljima zasladiti božićne blagdane.

MOZAK

Zdrava hrana

Namirnice kojima ćete poboljšati zdravlje svoga mozga

Sasvim jednostavne, ali svojim djelovanjem izvanredne namirnice održavaju mozak zdravim, čime i tijelo i duh dugoročno profitiraju, te doprinose kvaliteti života.

https://pixabay.com/en/morning-coffee-cup-drink-table-819362/

Na današnji dan

Svjetski dan kave: Trebamo li se odricati ovog pića?

Neprestano se vode rasprave je li kava zdravo ili nezdravo piće. Kava, ako je uzimamo u preporučenim količinama, može imati brojne pozitivne efekte na naše tijelo. No neumjerenost može rezultirati zdravstvenim problemima.

Diet

Smršavite lakše

10 namirnica koje sigurno tope kilograme

Popis namirnica koje će vam pomoći u održavaju, ali i pri gubitku vaše tjelesne mase!

Savjeti

Super savjeti pomoću kojih nećete gladovati za vrijeme dijete

Uz ove savjete jest ćete više i mršaviti

Jednom kada svoje tijelo naviknete na unos zdravih namirnica, moći ćete ih jesti u izobilju, ne osjećati glad, a na svome tijelu vidjet ćete toliko željene rezultate.