Izbjegnite noćne more

Manje pržene hrane, čokolade i alkohola za bolji san

Steak

Većina stručnjaka preporuča laganu prehranu prije spavanja te izbjegavanje alkohola i stimulansa.

Trećinu života spavamo. Ovo je činjenica s kojom smo upoznati već neko vrijeme. Nekima zvuči pomalo depresivno jer se ipak radi o vremenu koje ne trošimo produktivno, dok s druge strane ostali vjeruju da je san svetinja i nemaju problema s time. Budući da je gotovo poput obitelji, trebali bismo ga tretirati kako treba u nadi da svaku noć ne probdijemo poput par pijanih tinejdžera na maturalcu.

Kako je hrana danas povezana s apsolutno svime u našem tijelu, tako ona utječe i na kvalitetu našeg sna. Dokazali su to i znanstvenici sa Sveučilišta u Columbiji, piše The Journal of Clinical Sleep Medicine. Oni su promatrali 26 muškaraca i žena pet noći zaredom te, ukratko, došli do zaključka da su kvalitetnije spavali oni koji su bili na dijeti koju su propisali profesionalni nutricionisti od onih koji su dijetu odredili sami sebi,a koja je sadržavala više šećera.

FOTO: Pixabay

Ako u krevet odete gladni ili pak puni hrane, to će također utjecati na kvalitetu sna. Ako određena osoba utone u san s niskom razinom šećera u krvi, može doći do poremećaja prilikom spavanja, navodi Healthline. Isto tako moguće su i noćne more, pokazalo je istraživanje PLOS MedicineStoga većina stručnjaka preporuča laganu prehranu prije spavanja i izbjegavanja alkohola te stimulansa. Provjerite koja je još hrana dobra odnosno loša za kvalitetu sna.

Purica

Mamina purica s mlincima na Božić. Svi s uzbuđenjem iščekujemo to jelo u vrijeme zimskih praznika, a sama je purica navodno veoma dobra za san jer sadrži triptofan koji je važna aminokiselina u ljudskoj prehrani. Osim u purici možemo je pronaći i u jajima, soji, siru ili ribi. Visokoproteinski obrok može izazvati pospanost i izazvati nešto zvano food coma. Naravno, ne treba pretjerivati jer ako se prejedete prije samog spavanja, može doći do lakše bolesti probavnog sustava što pak ne utječe dobro na san.

Mliječni proizvodi

Kanadski psiholozi Tore Nielsen i Russell Powell odlučili su istražiti 2015. godine utječe li i kako hrana na san. Ispitali su 396 studenata i otkrili su da 17.8% sudionika vjeruje kako konzumiranje bilo koje hrane prije sna može utjecati na kvalitetu spavanja. Iako će svi njihovi ljubitelji biti razočarani, mliječni proizvodi su prema riječima studenata bili najčešći razlog neispavanosti. 

FOTO: Pixabay

Odrezak (i teška ili masna hrana)

Osjećamo se odmornije kada je okolina u kojoj spavamo hladnija. Ako su naša tijela hladnija, to bi značilo da na taj način čuvamo energiju, a konzumiranje obroka prije samog odlaska u krevet može nam podići temperaturu i ubrzati metabolizam što, zaključili ste, nije dobro. Konzumiranje toplog, masnog odreska prije spavanja ne preporučuje se, ali nema nikakvog problema ako se jede za ručak. 

Čokolada

U savršenom svijetu čokolada može izliječti sve i svašta, no nažalost ne utječe dobro na spavanje. U svom blogu na stranici Psychology Today dr. Wenk objašnjava kako je čokolada ustvari bezopasna, no sadrži različite kemikalije koje imaju svoje dobre, ali i loše strane. Jedna od loših bio bi kofein koji se nalazi u ovoj savršenoj slastici, a on nikada nije dobar ako se želi utonuti u san. 

Izvor: Flickr

Začinjena hrana

Začini u duetu s prženom hranom štete nam dovodeći do probavnih smetnji što će prije osigurati noćne more u kupanici, nego bilo kakav kvalitetan san. Tako da ljubitelji curryja (ne Stephena) prije spavanja možda mogu pojesti nešto manje zahtjevno za svoju probavu. 

Komentari na članak

Vezani članci

Voće kao izvor energije

Hrana koja će vam vratiti energiju u tren oka

Spasonosne namirnice za radne ljetne dane

Donosimo vam nekoliko zdravih namirnica koje će vam dati dodatnu, prijeko potrebnu energiju, ali će vam pomoći i pri održavanju zdravog i fit izgleda.

Novac

Borba s financijama

Prosječni hrvatski student marljivošću se može obogatiti

Obogatiti se želimo svi, a jesmo li spremni zbilja poduzeti neke korake da to ostvarimo ili ćemo i dalje samo sanjariti? Nudimo vam četiri savjeta koji vam polako, ali sigurno mogu pomoći da se obogatite.

Jogurt; izvor: https://pixabay.com/en/yogurt-joghurt-food-fresh-dessert-763373/

Hrana kao lijek

VIDEO: Bakterije iz jogurta kao lijek protiv depresije

Skupina znanstvenika sa Sveučilišta u Virginiji uspjela je ukloniti simptome depresije kod pokusnih miševa hraneći ih bakterijom Lactobacillus, koja se inače nalazi i u jogurtu.

Anoreksija

Motivacija za liječenje

"Dani za mene" – intenzivni ljetni tjedan podrške oboljelima od poremećaja hranjenja

Centar BEA priprema grupe podrške za oboljele od poremećaja hranjenja. Obradit će teme kao što su osnaživanje, emocionalna pismenost, "mindfulness" i odnosi s okolinom.

Čišćenje

Plahte, jastuci, ručnici...

Pogledajte koliko često trebate prati ovih sedam kućanskih predmeta

Kuhinjske krpe, ručnike i plahte potrebno je prati češće nego što mislite.