Izbjegnite noćne more

Manje pržene hrane, čokolade i alkohola za bolji san

Steak

Većina stručnjaka preporuča laganu prehranu prije spavanja te izbjegavanje alkohola i stimulansa.

Trećinu života spavamo. Ovo je činjenica s kojom smo upoznati već neko vrijeme. Nekima zvuči pomalo depresivno jer se ipak radi o vremenu koje ne trošimo produktivno, dok s druge strane ostali vjeruju da je san svetinja i nemaju problema s time. Budući da je gotovo poput obitelji, trebali bismo ga tretirati kako treba u nadi da svaku noć ne probdijemo poput par pijanih tinejdžera na maturalcu.

Kako je hrana danas povezana s apsolutno svime u našem tijelu, tako ona utječe i na kvalitetu našeg sna. Dokazali su to i znanstvenici sa Sveučilišta u Columbiji, piše The Journal of Clinical Sleep Medicine. Oni su promatrali 26 muškaraca i žena pet noći zaredom te, ukratko, došli do zaključka da su kvalitetnije spavali oni koji su bili na dijeti koju su propisali profesionalni nutricionisti od onih koji su dijetu odredili sami sebi,a koja je sadržavala više šećera.

FOTO: Pixabay

Ako u krevet odete gladni ili pak puni hrane, to će također utjecati na kvalitetu sna. Ako određena osoba utone u san s niskom razinom šećera u krvi, može doći do poremećaja prilikom spavanja, navodi Healthline. Isto tako moguće su i noćne more, pokazalo je istraživanje PLOS MedicineStoga većina stručnjaka preporuča laganu prehranu prije spavanja i izbjegavanja alkohola te stimulansa. Provjerite koja je još hrana dobra odnosno loša za kvalitetu sna.

Purica

Mamina purica s mlincima na Božić. Svi s uzbuđenjem iščekujemo to jelo u vrijeme zimskih praznika, a sama je purica navodno veoma dobra za san jer sadrži triptofan koji je važna aminokiselina u ljudskoj prehrani. Osim u purici možemo je pronaći i u jajima, soji, siru ili ribi. Visokoproteinski obrok može izazvati pospanost i izazvati nešto zvano food coma. Naravno, ne treba pretjerivati jer ako se prejedete prije samog spavanja, može doći do lakše bolesti probavnog sustava što pak ne utječe dobro na san.

Mliječni proizvodi

Kanadski psiholozi Tore Nielsen i Russell Powell odlučili su istražiti 2015. godine utječe li i kako hrana na san. Ispitali su 396 studenata i otkrili su da 17.8% sudionika vjeruje kako konzumiranje bilo koje hrane prije sna može utjecati na kvalitetu spavanja. Iako će svi njihovi ljubitelji biti razočarani, mliječni proizvodi su prema riječima studenata bili najčešći razlog neispavanosti. 

FOTO: Pixabay

Odrezak (i teška ili masna hrana)

Osjećamo se odmornije kada je okolina u kojoj spavamo hladnija. Ako su naša tijela hladnija, to bi značilo da na taj način čuvamo energiju, a konzumiranje obroka prije samog odlaska u krevet može nam podići temperaturu i ubrzati metabolizam što, zaključili ste, nije dobro. Konzumiranje toplog, masnog odreska prije spavanja ne preporučuje se, ali nema nikakvog problema ako se jede za ručak. 

Čokolada

U savršenom svijetu čokolada može izliječti sve i svašta, no nažalost ne utječe dobro na spavanje. U svom blogu na stranici Psychology Today dr. Wenk objašnjava kako je čokolada ustvari bezopasna, no sadrži različite kemikalije koje imaju svoje dobre, ali i loše strane. Jedna od loših bio bi kofein koji se nalazi u ovoj savršenoj slastici, a on nikada nije dobar ako se želi utonuti u san. 

Izvor: Flickr

Začinjena hrana

Začini u duetu s prženom hranom štete nam dovodeći do probavnih smetnji što će prije osigurati noćne more u kupanici, nego bilo kakav kvalitetan san. Tako da ljubitelji curryja (ne Stephena) prije spavanja možda mogu pojesti nešto manje zahtjevno za svoju probavu. 

Komentari na članak

Vezani članci

Mozak

European Dana Alliance for the Brain (EDAB)

Počinje tjedan posvećen najvažnijem ljudskom organu

European Dana Alliance for the Brain, uz suradnju pridruženih članova i partnera, i ovu godinu organizira Tjedan mozga u Hrvatskoj.

 6 savjeta za kreaciju najboljeg mjesta za učenje

Početak sezone kolokvija

Šest savjeta za stvaranje najboljeg mjesta za učenje

Donosimo vam šest savjeta za poboljšanje vaših studentskih radnih navika koji će vam zasigurno biti od pomoći za sve bliže razdoblje kolokvija.

Vježbanje

Rekreacija bez bolova

Učinkovite metode za izbjegavanje ozljeda od trčanja

Trčanje je popularan oblik rekreacije. Osim što nam pomaže da se na kratko riješimo svih briga i uz to povećamo kondiciju, trčanje može dovesti do mnogih ozljeda, kako kod novih, tako i kod iskusnijih trkača. Kako biste ih izbjegli, važno je znati ih prepoznati i ukloniti uzroke ozljeda.

Tetoviranje

Tetoviranje

Prva tetovaža: sve što trebaš znati!

Odlučni ste u namjeri da svoje tijelo ukrasite tetovažom? Saznajte što sve morate uzeti u obzir kako bi taj proces prošao što bezbolnije, a i kako ne bi izazvao naknadna žaljenja.

Kreirajte sami vlastitu aplikaciju

„Developeri” i početnici, okušajte se

Napravite vlastitu aplikaciju za manje od pola sata

Oduvijek ste željeli napraviti vlastitu mobilnu aplikaciju? Odsad to možete učiniti za manje od pola sata uz pomoć tvrtke Kinetise.