Dan poslije "samo jedne" čašice

Kako smanjiti mogućnost mamurluka?

Liječenje mamurluka

Za sve one koji su se (ne jednom) suočili s očajnim danom poslije, koji su se sutradan osjećali kao drvo i sramili se sami sebe, donosimo nekoliko korisnih savjeta za preživljavanje mamurluka.

Mnoštvo (ne baš) odličnih odluka i dogovora nastalo je nakon koje čašice više. Za vrijeme konzumiranja alkohola vjerojatno je moguće izvesti ljestvicu raspoloženja od onoga "popit ću samo jednu" do "nazdravimo" pa sve do "to je super ideja".

Nažalost, dan kasnije se u većini slučajeva ispostavi da piće i nije bilo tako fino, a za ideje je bolje da su ostale skrivene. Uz rast promila, raste i protok misli kroz glavu te se svaka misao čini boljom od one prije.

Za sve one koji su se (ne jednom) suočili s očajnim danom poslije, koji su se sutradan osjećali kao drvo i sramili se sami sebe, donosimo nekoliko korisnih savjeta za preživljavanje mamurluka. No prvo, prije nego krenete piti, na što morate paziti?

HRANA vol. 1

Iako se pri opuštanju uz alkohol često odlučimo za super masne hamburgere ili pizzu u obližnjem fast food-u, bolje je odabrati neku drugu hranu prije izlaska. Unatoč općepoznatom osjećaju sitosti nakon obilate količine brze hrane uz kojeg se veže rečenica - "Toliko sam se najeo/najela da ću moći cugati do ujutro!" - griješimo.

Trbuščić valja napuniti zdravim obrokom punom vitamina i minerala jer apsorbiraju alkohol i smanjuju njegove efekte. Za razliku od masti koja se na krivi način pomiješa sa alkoholom i izaziva mučninu te obećava posjet zahodu i pronalazak zagrljaja u obilku WC školjke. Ne želite da sutra osvanu vaše slike s "novim najboljim prijateljem" u toplom zagrljaju! 

HIDRATACIJA

Pijte puno vode i voćnog soka. Za svaku čašu nealkoholnog pića koju popijete sada, spasit ćete se od toga da morate popiti dvije ujutro! Ovo je zgodno iz razloga što kada se ujutro probudite željni života kao mačka kupanja, nećete morati vijugati po kući tražeći vodu.

PRIPREMA

Usko vezano za traženje vode, pripremite si za dan poslije ono što uvijek konzumirate kada ste mamurni. Instalirajte si bačvicu vode, voće, povrće i sve ono što vam olakšava izlazak iz alkoholom induciranog spavanja. 

Kada ste prošli osnovnu pripremu za napuštanje kuće i vraćanje istoj (osim ako niste pretjerali do stadija u kojem završite u susjedovoj), bitno je naglasiti kako piti. S obzirom na to da je Hrvatska u samom europskom vrhu po konzumaciji alkohola čini se apsurdnim izjaviti kako netko ne zna piti. No, gotovo je svatko podložan mamurluku pa tako i oni "najbolji" koji se neki put precijene. Kako preživjeti sutra, trenutak kada se jučer više ne čini kao pametna ideja?

HRANA vol. 2

Ponovno se vraćamo na hranu (što nije nužno loše). Za razliku od "prije", ovo je vrijeme kada je dozvoljen pomfri. Možete ga konzumirati jer će vaš trbuh učiniti punim i dodati materijale za apsorbiranje alkohola. Također, koristiti će i kokice i kiriki.

KVALITETA ALKOHOLA

Bitna je kvaliteta alkohola, odnosno njegov sastav. Piće se mora odabrati pažljivo, gotovo kao pri kupnji auta. Bitan je svaki detalj. S toga valja znati kako tamna pića sadrže veće količine šećera koje uzrokuju najgori mogući mamurluk za razliku od piva i svjetlijih akoholnih pića. Držite se kvalitetnijih svijetlih pića kako bi smanjili mamurluk. Isto tako, unatoč filmskim scenarijama i jutarnjoj kavici, izbjegavajte kofein jer dodatno potiče dehidraciju!

Mamurluk
 
PHOTO: Flickr
 

TEMPO

Ne mogu svi piti istim tempom, no to ne znači da "ne znaju" piti. Možda ćete ispasti interesantni nekoj minornoj grupici ljudi sa čudnim načinom razmišljanja ako možete nalijevati u sebe "sve" i "odmah". No, pametnije će vam biti ako nađete vlastiti ritam i ne miješate pića koja ne idu jedna sa drugim.

Postoji izreka Liquor before beer, never fear. Beer before liquor, never sicker. Napominjemo da ovo nije najzgodnija ideja za tetovažu, iako ju možete iskoristiti za nadolazeći vikend! 

ALKOHOL - BEZ ALKOHOLA

Miješajte alkohol sa pićima koji ga u sebi ne sadrže. Trik je u tome da se usporava konzumacija alkohola s, preporučljivo, vodom ili voćnim sokom. Ako se slučajno bojite da ćete pred društvom izgledati kao osoba koja ne zna "popiti", pomognite si naručujući Tonik vodku ili Juice ili bilo koju alkoholnu-nealkoholnu kombinaciju. Ionako su svi do sada već oko vas "pod gasom" pa nitko neće niti primijetiti bočicu Sensationa pored vaše vodke. 

PO SATU

Konzumirajte manje od pića po satu. Vaša jetra apsorbira alkohol po prosijeku 1p/1h (ili jedna piva po jednom satu) pa će rastezanje cuge na više sati dozvoliti vašem tijelu da vas stigne. 

PRIJE SPAVANJA

Kada ste zaključili da je "game over", da ste popili što ste imali, otplesali svaki korak iz Greasea kojeg ste se sjetili i poslali zavodnički pogled baš svakom (zgodnom?!) muškarcu/ženi u prostoriji, vrijeme je za krevet.

Iako vas vjerojatno čeka a) automatski blackout, b) živopisni snovi, c) deja vu, budite spremni!

Natjerajte se popiti čašu vode i unesite u sebe vitamin B. Ovo svakako nije vrijeme za medicinske kemijade pa suprotno svemu, Aspirin i ostale tablete ne dolaze u obzir zbog negativnih poslijedica na vašu jetru. A vaša je jetra večeras vjerojatno odradila koji prekovremeni.

Nakon ovih korisnih savjeta, želimo vam dobru zabavu! Svakako, bitno je konzumirati alkohol oprezno jer pored laganog mamurluka, može izazvati daleko ozbiljne poslijedice koje se dugoročno osjećaju. S toga, pametno i "po satu" na odličan party! 

Komentari na članak

Vezani članci

7 trikova za lakši život

Uspori na brzinu

VIDEO: Sedam malih trikova koji će olakšati život svakom studentu

Život je postao kao film „Brzi i žestoki”, jedina razlika je što filmovi imaju nastavke, a život ne. Zato pročitaj naših sedam savjeta i stvori pet minuta slobodnog vremena.

Bez motivacije

50 savjeta za bolju produktivnost

Uz 50 savjeta pobijedite popodnevnu lijenost

Manje više svima nam je prirodno doći kući popodne i osjećati se pospano. Za sve kojima nedostaje motivacije za rad u popodnevim satima, donosimo 50 savjeta za poboljšanje popodnevne produktivnosti!

Tableti

Nekoliko savjeta za čišćenje

Savjeti za čišćenje zaslona pametnih telefona i tableta

Najprije ugasite uređaj, a onda pripazite na sljedeće.

Žena koja spava

Ne možete zaspati?

Pronašli smo uzroke nesanice i rješenja za miran san

Ako vam kada legnete u krevet na oči dolazi sve osim sna, ne očajavajte. Pronašli smo uzroke nesanice i jednostavne načine kako ju pobijediti.

FOTO: wordpress

Koristite zaštitu i ne smetajte cimeru!

Seks na faksu: što i kako?

Ne budite mladi i ludi, pročitajte ovih par savjeta i krenite u studentski svijet seksualne aktivnosti potpuno spremni!